Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnnemiekvM schreef:Even voor de konijnenkenners. Ik heb afgelopen vrijdag een oud konijn gekregen. De leeftijd is niet bekend, maar iig 4+.
Ligt er maar aan wat je oud vind, veel konijnen worden niet ouder dan jaar of 6, maar ze kunnen best 13 jaar oud worden![]()
Hij is zijn hele leven alleen geweest. Hij is (redelijk) zindelijk en loopt altijd los. lekker dat hij los mag, let wel op je bedrading, dat je die konijn proof hebt weggewerkt (neem aan van wel, aangezien je ook caafjes hebt)
Hij gaat af en toe bij de cavia's zitten (hij kan daar zelf in en uit, cavia's niet) maar vindt ze niet interressant. Een caaf is ook geen konijn, blijft toch een andere diersoort, hoewel ze soms best aardig met elkaar kunnen opschieten. Voor een konijn is een konijn uiteraard het ultieme maatje, maar koppelen is soms niet eenvoudig, vandaar dat er "services" voor bestaan.
Hij stampt regelmatig met zijn achterpoten als hij loopt, waarom doet hij dat? doorgaans ALARM!!! kan ook iets anders zijn, maar kan dat niet zien vanaf hier..
In de ochtend gaat hij rondjes om mij heen rennen. Daarna gaat hij bij mij liggen voor aandacht. Is hij dan blij mij te zien? Wat is blij? hij is dan in iedergeval opgewonden![]()
![]()
Hij plast netjes in zijn hok, maar laat af en toe een keutel vallen. Is dat vanwege de verhuizing en kan dat beter worden?keutels die in de rondte vliegen blijven doorgaans.
Tot hoe oud kun je een konijn laten castreren? I.v.m. koppelen.mits verder goed gezond, tot heeeelll oud
Als je hem aait wordt hij helemaal plat, hoe komt dat?je bedoelt dat hij er soort van voor gaat liggen om te genieten, of duikt hij weg omdat hij het niet vertrouwt?
Hij heeft veel last van de warmte. Ik leg nu steeds een flesje water in de vriezer en dan kan hij er tegen aan liggen. Zijn er nog meer tips?warmte is groot probleem bij konijnen, pas op met tocht. koude fles is soms gode oplossing, wel handdoek of zo erom heen doen! Zodat hij niet direct op de fles kan gaan liggen. Flessen kosten weinig en zijn makkelijk te wisselen. Is gewoon een echt probleem als je huis warm is. Indien je hok buiten staat, in de schaduw zetten, desnoods met extra parasol of zo. Gaan elk jaar veel konijnen dood aan oververhitting.
En misschien kunnen jullie nog wel meer vertellen!
wat?
Groetjes Annemiek