poes zwiept met staart...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

poes zwiept met staart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:36

Komt het vaker voor dat katten met hun staart zwaaien en zwiepen als ze volledig ontspannen zijn? Ik heb het namelijk nog nooit meegemaakt met onze vorige en andere katten. Onze jongste telg zwaait bijna altijd met haar staart, óók als ze heerlijk - met haar ogen halfdicht - op schoot ligt om gekriebeld te worden. Of als ze gewoon zit, of als ze op bed ligt. Alleen als ze echt diep slaapt, dan ligt die staart ook stil. :D

RelarDevi

Re: poes zwiept met staart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:38

Ja hoor, mijn kat zwiept ook met zijn staart als hij ontspannen is.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:40

Jep mijn katten ook. Alleen vooral de poes gaat heel snel met haar staart zwiepen als ze het te lekker vind en daarna gaat ze van schoot of ze geeft je even een mep ;).
Die andere katten (ex-katers) doen het ook maar worden niet zo 'gevaarlijk' als de poes.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:46

Mijn kat mept dan zeker niet.. Ik denk niet dat je kat het dan te lekker vindt maar dat ze beetje boos wordt.. Katten zwaaien namelijk ook met hun staart als ze iets niet leuk vinden.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:52

Die van mij ook niet, die kruipt zo ongeveer in je. :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:16

MoonChloe schreef:
Mijn kat mept dan zeker niet.. Ik denk niet dat je kat het dan te lekker vindt maar dat ze beetje boos wordt.. Katten zwaaien namelijk ook met hun staart als ze iets niet leuk vinden.

Aan het begin vindt ze het lekker als ze op schoot ligt, maar na een tijdje geniet ze er te veel van en dan vind ze het niet leuk meer. Dan geeft ze dus even een mep, terwijl ze gewoon normaal van schoot af kan. Ze doet het gelukkig ook niet met nagels hoor, maar gewoon even een waarschuwing dat je niet meer mag aaien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:38

ik heb ook kwispelaars, liggen dan heerlijk op schoot te knorren en te kwispelen als een hond en nee, ze gaan dan niet meppen. Ook als je tegen ze praat gaat die staart heen en weer, niet zo snel als bij een hond maar ze houden m nooit stil.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:39

Mijn poes doet dit alleen als ze boos is... dan moet je ook stoppen met plukken want anders heb je nageltjes in je hand...

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:23

Zwaaien met de staart (dus met de gehele staart en niet alleen met het puntje) is vaak een teken dat een kat het ergens niet mee eens is. Drummen met het puntje van de staart doen ze als ze ontspannend zijn.

Een kat met een staart die geheel rechtop staat is vriendelijk en/of geintresseerd.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:31

Ja, dat is me allemaal bekend, daarom vraag ik me af of het vaker voorkomt dat katten met hun staart zwaaien als ze lekker ontspannen op schoot gekriebeld worden. Ze is namelijk écht ontspannen, er zit geen greintje kwaad in. De kriebel eindigt meestal dat ik na - pak 'm beet - een half uurtje haar voorzichtig op haar 'eigen' poef moet leggen omdat ze op schoot in slaap gevallen is en ik kramp in mijn benen heb :D ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:06

Haha, komt me ook bekend voor dorothea. Die van mij kunnen echt uren op schoot liggen (behalve 1 kat). En dat is vooral op tijden dat je eigenlijk nog iets wou gaan doen maar het uiteindelijk dus niet kan...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:08

als de mijne zwiept met de staart, mag je oppassen.
Dan kan je elk moment een haal met haar poten krijgen, of een flink gebit in je hand :P
mevrouw laat dan weten dat ze er niet mee eens is :P