Update Jack Russel erbij nemen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Update Jack Russel erbij nemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:24

Ze is er!

Zo is het begonnen:
[BB] Jack Russel erbij nemen??

Zaterdagochtend is ze gebracht door haar baasjes om kennis te maken met ons en de andere honden.

Een voor een de honden erbij maar eerlijk gezegd vonden die er niet veel aan. De jongste wilde graag spelen maar daar had Bobby echt geen zin in en gaf een grauw en trok haar lip op: dus de jongste was zo klaar.
De oudste heeft nog geen interesse in haar getoond en ontwijkt haar een beetje. De andere herder loopt het liefst met een boogje om haar heen, volgens mij vindt die het helemaal niks. Hetzelfde gedrag laat ze ook zien met onze poezen; die vindt ze ook niet leuk. Kortom de kennismaking met ons ging boven verwachting goed en dus is ze maar gelijk gebleven.

En dit is ze met dochterlief:

Afbeelding

Afbeelding

Dochter is de enige die ze kan benaderen en aaien. Bobby moet heel erg wennen, maar dat mag natuurlijk.

Luisteren doet ze helemaal niet, ze is niet doof maar trekt haar eigen plan. Dat ben ik helemaal niet gewend dus moet nog uitdokteren hoe ik daar mee om moet gaan. Mss een cursus Jack Russel volgen? :o
Omdat ze niet luistert en slecht te benaderen(te vangen) is, kan ze ook niet los lopen hier wat ik wel jammer vind. Het uitlaten/wandelen gaat ook nog niet geweldig. Heb ook nog nooit een hond meegemaakt die niet wil gaan wandelen!?! :?

We gaan het gewoon proberen en moeten onze weg daar in vinden.

XoNo

Re: Update Jack Russel erbij nemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:42

Is ze van mensen geweest die een JR niet opvoeden, omdat het een JR is en 'toch niet luistert'? Ik ken nogal veel van dit type Jacks. Mijn ouders hebben een JR (is nu 7 en is in huis gekomen toen ik 17 was en nog thuiswoonde) en die is keurig opgevoed. Luisert, trekt niet aan de riem (áls ze al ooit aan de riem loopt) en loopt altijd los :)

Denk dat Bobby gewoon even moet wennen, het benaderen gaat straks veel beter en dan wordt het uitlaten ook steeds leuker. Ik denk dat ze een beetje onwennig is :) Een verhuizing is niet niks. :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:54

Het klinkt gewoon als een zeer éénkennig russeltje. Of je haar nog aan het luisteren kan krijgen is natuurlijk de vraag op die leeftijd. Maar veel tlc doet vaak wonderen hoor!
Ik vind het zowiezo super dat je dit beestje nog een paar leuke jaren gunt, ipv weg te kwijnen in een asiel +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:55

Ik denk dat ze inderdaad gewoon moet wennen, ze is er nog maar net en het is totaal anders dan dat ze gewend is. Mocht ze gedrag gaan vertonen dat je niet wilt hebben dan zou ik met haar naar een gehoorzaamheidscursus gaan, dit kan nooit kwaad om beter met elkaar om te leren gaan.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 08:15

Ja, we kijken het gewoon aan,vanochtend wilde ze graag meelopen, moest ook nodig natuurlijk.
Wennen is het zeker voor haar, altijd alleen en nu met 3 honden samen. Ook nog in een bench slapen want ik ben bang dat de anderen dan wat doen.
Kleine kinderen vindt ze wel leuk dus dat is geen probleem.
Het is ook wel wat zo naar een ander, maar ze mag wennen en idd is mss een cursus geen gek idee.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:22

Heftige veranderingen dus, zeker voor een hondje van die leeftijd. Het zal met de tijd allemaal vast wel goed komen. :j

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:33

Heb vanochtend samen met de 2 kindjes en de 4 honden een wandelingetje gemaakt wat best wel ging. Ella heeft Bobby vast en mijn hand voor het geval ze te erg trekt.
Ik had aan 1 hand 2 honden en Frank aan mijn pink. Honden moesten vast omdat er hazen in de weilanden aan het rondrennen waren. Even wennen zoveel lijnen, maar het ging goed.
Tussen de middag even alleen met 3 hondjes en Bobby huppelde vrolijk :)) mee aan het riempje.
Op naar de grotere ronde vanavond! :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:02

Fijn dat het zo goed lijkt te gaan.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:43

Ze doet het super, ze blijft hardstikke braaf terwijl ze best veel nieuwe indrukken tegelijk moet verwerken. Ik vind ook dat ze er puik uit ziet voor haar leeftijd, veel plezier met haar.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 20:17

Idd, ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd en ze echt lekker opgeknapt. Het was echt wennen in het begin maar nu gaat het echt goed.
Alhoewel een grotere ronde die ik normaal met de honden loop toch nog wat te ver is. Het is ook wel extreem warm geweest dat kan ook mee spelen natuurlijk.
Ze heeft haar eigen plekje in de bench, ze eet, ze rent, ze luistert zelfs :o en ze kan in een mum van tijd een kuil graven!!

en de kindjes zijn helemaal weg van haar! Wat willen we nog meer! :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:17

Fijn dat het zo goed gaat.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:27

En hoe gaat het nu, na een poosje?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:29

Het gaat heel goed, bovenverwachting ;)

Ze loopt meestal los mee een rondje door het bos en soms verdwijnt ze in de sloot of in het mais om een kuil te graven, op zoek naar een konijn of muis. 8-) Maar dat mag ze af en toe wel eens; Ik denk dat ze dat in voorgaande jaren niet heeft gedaan.

De kindjes zijn nog steeds weg van haar; kruipen lekker met haar in de bench of hebben ruzie wie het lijntje mag vasthouden. We gaan in de vakantie een lekker zacht mandje voor haar kopen, dan kan die grote bench uit de pad verdwijnen.

De jongste hond wil graag met haar spelen maar helaas; de andere twee negeren haar! _O-

Ze mag soms ook wel eens binnen en dan gaat ze gelijk op het kussen voor de tv liggen waar de ze fanatiek wordt geaaid.
(gemeen eigenlijk want de anderen honden mogen niet binnen) :o

Kortom ze is leuk, het gaat goed dus ze mag blijven.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:59

Mooi! Veel plezier en geluk samen.