kattenren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:47

ik zit erover te denken om buiten op t balkon een kattenren te maken alleen ben ik totaal inspiratieloos ik wil een ren maken van 7meter lang bij 2.10 diep en 2 meter hoog. met 1 kant komt ie tegen mijn huis aan te staan dus het gaat om 3 kanten. heeft er iemand ooit zoiets gedaan en is er iemand in mijn buurt die mij erbij zou kunnen helpen? uiteraard tegen vergoeding. ik heb op marktplaats al hardhouten palen gezien van 2 meter hoog. die kan ik dan goed gebruiken. dan moet ik dus nog gaas hebben en verder wat klein materiaal. wie oh wie heeft er bijv een bouwtekening voor me of heeft zin om samen een ren te maken voor mijn katten?

Jitske

Re: kattenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:03

ik woon wel in de buurt, en heb eventueel wel tijd om te helpen denk ik. alleen heb ik geen bouwtekening of direct een super idee voor je. voor de eventuele aankleding kan ik denk ik wel wat leuke dingen bedenken ;).

gaas is inderdaad denk ik wel een goede omheining, maar let goed op de onderkant, dat ze er niet onderdoor kunnen piepen. en ik weet niet of je de bovenkant ook af wil dekken? mijn katten klimmen namelijk langs alles omhoog, dus dat zouden ze ook met gaas doen. voor het geval ze eruit klimmen zou je dus de bovenkant ook af kunnen dekken, en dan zowiezo ook de zijkanten verstevigen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:19

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:36

zo dat ziet er wel heel goed uit op die site ja :D

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 22:46

duChambre schreef:
ik woon wel in de buurt, en heb eventueel wel tijd om te helpen denk ik. alleen heb ik geen bouwtekening of direct een super idee voor je. voor de eventuele aankleding kan ik denk ik wel wat leuke dingen bedenken ;).

gaas is inderdaad denk ik wel een goede omheining, maar let goed op de onderkant, dat ze er niet onderdoor kunnen piepen. en ik weet niet of je de bovenkant ook af wil dekken? mijn katten klimmen namelijk langs alles omhoog, dus dat zouden ze ook met gaas doen. voor het geval ze eruit klimmen zou je dus de bovenkant ook af kunnen dekken, en dan zowiezo ook de zijkanten verstevigen.

ik heb een site gevonden waar ik hout en gaas kan bestellen. ik heb 24 palen nodig van 1.80 hoog en 11 gaas netten. dan maak ik een profiel van om de meter een paal en het gaas is 1 meter breed en 2 meter hoog. als t nodig is maak ik de bovenkant ook nog dicht. Zou jij me willen helpen dan? en wat zou je ervoor willen hebben? ik ga maandag eerst maar eens kijken bij die houtmaterialen en dat gaas of het geschikt is. ik hoop dat je me kunt helpen want ik vind het makkelijker om het samen te doen. gereedschap leen ik bij mijn ex dus dat is geen probleem. als inrichting wil ik boomstammen erin zetten waar ze heerlijk op kunnen klimmen. en dan natuurlijk een schuilhok maken maar een klein deel van t balkon is overdekt dus ik weet niet of dat nodig is want dat deel blijft altijd droog. het is geimpregneerd hout dus dat moet goed zijn. ik hoor wel of je zin hebt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 22:48

duChambre schreef:
zo dat ziet er wel heel goed uit op die site ja :D

zoiets als die grote ren waar die kat in zit heb ik ook in gedachten. ik hoop dat dat te maken is. ben redelijk handig met hout alleen kan wel wat hulp gebruiken natuurlijk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:36

Ik weet niet of dat bij jou ook werkt, maar in Groningen zie ik wel veel mensen gewoon gaas/net langs hun balkon spannen en dan gewoon omhoog trekken richting de muur. Dat scheelt veel sjouwen en kopen van palen en al dat soort dingen.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:44

mijn ouders hebben een kooi aan huis, zo groot dat ze er zelf ook altijd inzitten (zou niet mijn keuze zijn, maar goed) Ervaringen van gezien bij hun. Geen netten gebruiken (gaan stuk als ze erin klimmen en dat doen ze vrijwel zeker) opletten dat ze niet door de gaten in het gaas passen en zeker de bovenkant dichtmaken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:43

nog maar een keer mezelf qouten, er zijn de laatste week al drie topics hierover voorbij gekomen...
Citaat:

Weet je zeker dat je huisbaas dit goedvindt en dat je geen vergunning nodig hebt van de gemeente om op een balkon een hele ren te maken? Zonde om er zoveel tijd/geld in te steken als je het toch weer weg moet halen.
24 palen lijkt me wat veel, ik heb een ren van 4x5 meter en ik heb maar 7 palen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:06

cissy schreef:
nog maar een keer mezelf qouten, er zijn de laatste week al drie topics hierover voorbij gekomen...
Citaat:

Weet je zeker dat je huisbaas dit goedvindt en dat je geen vergunning nodig hebt van de gemeente om op een balkon een hele ren te maken? Zonde om er zoveel tijd/geld in te steken als je het toch weer weg moet halen.
24 palen lijkt me wat veel, ik heb een ren van 4x5 meter en ik heb maar 7 palen.

zoalang ik het weer weg kan halen is het geen probleem denk ik. ik ga het geraamte maken met houten palen. dus een vierkant maken waar het gaas ingespannen word. dus ik heb uitgerekend dat ik dan 24 palen nodig heb. elke meter 1 paal is al 11 palen met de zijkanten erbij. en dan nog de boven en onderkant van de ren dat is dus 2x 7 meter plus 4x 2.10 voor de kopse kanten. dat is dus ook 22,5 meter palen. de palen zijn 2.00 hoog dus dat zijn 11 palen. dan kom ik toch op 22 palen. en ze ziujn 5 euro per stuk. dan nog het gaas a 5 euro per mat. dus ik ben in totaal zon beetje 250 euro kwijt denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:18

Dat gaas kan stukken goedkoper, ik betaalde voor 2 meter hoog gaas en 25 m lang zo´n 50,- Ik heb wel tuingaas dus grotere mazen, niet geschikt voor kittens! Kijk maar op mijn site. Dan heb je dus niet zoveel palen nodig. Het gaas houdt zichzelf omhoog. Op mijn site staat mijn ren ook, ik heb alleen palen aan de bovenkant en wat steunpalen voor de hoeken, onderkant zijn tuinplanken zodat ze er niet onderdoor kruipen. Ik heb de hele bovenkant afgegaasd met aardbeiengaas, sterk maar toch licht en veerkrachtig zodat ze er niet in gaan klimmen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:00

ik heb even met mijn vader gebeld gisteravond en die zei dat die palen makkelijk om de 2 meter kunnen. dan heb ik dus veel minder palen nodig. en ik heb een adres gevonden waar ik voor weinig gaas kan kopen. dus dat gaat een boel geld schelen. bovenop en aan de onderkant gebruik ik latten. die zijn een stuk goedkoper dan palen. ik ga vandaag eens rondneuzen bij verschillende bedrijven wat het kost. en ik heb inmiddels iemand gevonden die me gaat helpen.