''klein'' ongelukje wat te doen? (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

''klein'' ongelukje wat te doen? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:33

Ik heb Jack russeltje van nu 3 jaartje oud.
Het is een gesteriliseerd teefje.

Nu was ze gisteren dus op onze andere hond aan het ''rijden''.
Toen me moeder haar dus riep sprong ze er af en begon ontzettend te janken.
Helemaal in elkaar gezakt liep ze naar me toe, ik gekeken maar zag niks dacht zal wel met der koppie tegen de muur of tafel aangekomen zijn.

Tot we dus in een keer overal bloed op de grond zagen en zij dus ook onder het bloed.
Heb der opgetild en even onder de lauwe kraan gezet al snel werd duidelijk wat er was gebeurd.

Ze stond dus met de pootjes op de regen afvoerput toen me moeder de riep draaide ze dus weg terwijl ze met der poot er in bleef hangen op 1 teentje heeft ze nu een schaaf wondje en de andere teentje is van boven tot halve verwegen de teen door midden zeg maar.

Bij de dierenarts geweest ze kon het niet hechten en ze krijgt nu antibiotica en pijnstillers.
Kleine meisje slaapt nu ook heel veel.
Het ziet er een beetje vies uit want het vlees wat in die snee hoort te zitten is naar buiten geklapt en ligt dus op de nagelriem zeg maar helaas kan hier ook niks aan gedaan worden.

Moest het gewoon even kwijt en had ook een vraag want elke keer als vrouwtje wil springen of loopt te rennen begint het te bloeden ik mag het niet afsluiten van de dierenarts heeft iemand een idee??

heb hier even foto's:

Aan zoon soort putje moet je denken dit is hem niet helemaal hoor.
Afbeelding

De kleine meid zielig op der stoeltje met der pootje ondersteund door de sok.
Afbeelding

Schaafwondje (der andere 2 is dus ook zo maar dan de hele lijn die je ziet lopen gewoon open)
Afbeelding

Sommige foto's heb ik even in link gezet ze zijn niet heel erg maar voor de mensen die er niet tegen kunnen doe ik het toch maar even zo.

Hier zie je dat vlees dus bij de nagelriempje liggen.
http://farm4.static.flickr.com/3306/3665324686_1ffecc27ff.jpg?v=0

Bovenkant voetje
http://farm3.static.flickr.com/2606/3665323210_8aa760d0ff.jpg?v=0

Voorkant voetje
http://farm4.static.flickr.com/3613/3665322412_be8365a43e.jpg?v=0

Hier zie je klein beetje de snee
http://farm4.static.flickr.com/3369/3665321742_c1d377251e.jpg?v=0

NicoleHorses

Re: ''klein'' ongelukje wat te doen? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:37

Agoshie wat zielig :(:)
veel succes & sterkte ermee, lekker laten opknappen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:40

Pleisterspray kan dan neem ik aan ook niet.
Sneu hoor, lastig lastig..
Ik denk dat ik het dan toch zou inspuiten met pleisterspray ofzo.
Zo geneest het ook niet als het telkens gaat bloeden.
Met een beetje mazzel gaat het met pleisterspray nog sneller als zonder, mede doordat het dan iig minder snel open gaat.
Een verbandje hebben ze er sneller af als jij het er om hebt gedaan, dus dat werkt niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:41

Als ze zelf haar rust niet neemt zou ik haar in een bench doen als jullie er niet bij zijn, want als het elke keer open gaat duurt het heel lang voor het dicht gaat.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:45

Ja dat doe ik ook zekker. meisje is de hele dag bij me laat der nu ook even niet alleen ze slaapt de hele dag al is er even 1 keer uitgeweest om te plassen. (deur open en ze kan naar buiten maar ze wil niet)

@ moonfish mag er geen verband om doen van de dierenarts inverband met dat de evntuwele bacterien er dan niet uit kunnen.
Is pleisterpray niet beetje link bij honden kwa irritatie of dat ze het er af likken of dergelijke?

@zonnebloem18 ze is nu al boven bij mij op de kamer, en als ik me vriend ga halen zo gaat ze lekker mee in de auto daar heeft ze ook een banche in namelijk. ze neemt de rust wel maar als ik bijvoorbeeld zo als vanochten haar even naar buiten wil doen en doe de kamer duur open om naar benenden te gaan rent ze heel snel langs me en rent van de trap af. ze is niet zoon hondje die graag getild word namelijk.. en dan gaat het open of als ze van bed springt om naar de mand toe te gaan..

Moet na het weekend contact met de dierenarts opnemen..
Bedankt voor het meedenken allemaal.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:46

zonnebloem18 schreef:
Als ze zelf haar rust niet neemt zou ik haar in een bench doen als jullie er niet bij zijn, want als het elke keer open gaat duurt het heel lang voor het dicht gaat.

Dacht ik ook al, beperk haar een paar dagen in haar bewegingsmogelijkheden, bench, aangelijnd, box o.i.d. Zal ze niet leuk vinden maar het herstelt wel sneller.
Bijt ze er ook aan? Anders een kraag omdoen tot het dicht is.
Hoop dat je hondje weer snel helemaal herstelt!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 15:51

Nee ze bijt er niet aan ze likt het wel steeds helemaal schoon als het bloed maar als het niet bloed zit ze er veder ook niet aan.

Bedankt voor het mee denken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:53

Zelf ontsmet ik de boel altijd goed en dan pleisterspray er op in sommige gevallen.
Dat droogt gewoon op als een laagje.. Je krijg het ook best moeilijk van je fikken. :+
Maar het verschilt het ook wel dat er hier door al het zand veel meer vuil in kan komen als bij jou thuis. :j
Verder kan het ook moeilijk bepalen omdat ik niet precies weet hoe het er uitziet.

Anders gewoon heel flauw inderdaad in een bench en alleen los als je toezicht kan houden.
Misschien even niet leuk, maar het moet toch genezen.
Of als je je hondje loslaat alleen loslaten, dan de ander maar even in een andere kamer of iets.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:02

@ Moonfish13

De andere zijn benenden en de kleine meid is bij mij op de kamer.
Ze is gelukkig erg rustig maar ze springt dus net van de stoel af om in der mand te gaan liggen en nu bloed het weer klein beetje het zijn die kleine momentjes dat ze er net te veel druk op heeft...

Wij hebben een stukje grond achter ons huis met gras en zand.
als ze buiten geweest is moet ik het afspoelen van de da en dat doe ik nu ook.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:05

regelmatig soppen in de groene biotex in combi met antibiotica en dan gaat het wel goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:08

Mijn buurkat had ook zoiets trouwens, ook zo'n ramp.
Echt tussen de tenen een snede.
Dat was gehecht, hechtingen er alweer uit en binnen no time was het weer open.
Heeft ook lang geduurd.. Zij waren dus op vakantie en de andere buren zorgden voor de kat, ik zag hem liggen en wist van zijn teen.
(Die man is allergisch voor katten, dus die zijn er niet heel secuur mee heb ik het idee)
Dus kat gepakt en teen gechekt, die was dus weer open.
Dus ik heb die kat in een mandje gestopt en meegenomen naar de dierenarts, moest hij wéér binnen blijven met een kap om. :(:)
Baas was niet eens thuis, arm dier.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 16:11

Dankje wel Mar 77 ga dit even proberen.

Moonfish vind dat pleisterpray iets te gevaarlijk lijkt me namelijk niet helemaal goed voor ze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:45

Rijden is een vorm van dominantie, ze komt er toch maar mooi van af op deze manier. Je zit er nu maar mooi mee met zo'n ellendig plekkie aan een pootje, zal vast wel weer goekomen met alle tips.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:02

Ach jeetje, arm meisje :(:)
Heel veel beterschap voor jou lieve meisje :(:)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:53

Hoe bedoel je Chiqa weet niet helemaal hoe ik hem op moet vatten dat rijden snap ik wel want ze is heel dominant en zo ver ik weet kunnen we haar de alleen op corrigeren.

Dankje angela :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:55

vraagje/update

Hoe kan je zien of het opgedroogd bloed is of dat het aan het afsterven is?
Want het er uit hangende ''vlees'' is heel donker. maar zie niet goed of het opgedroogd bloed is of dat het nou zwart is omdat het aan het afsterven is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:52

Het is daar goed doorbloed, het zal niet aan het afsterven zijn, dan is het namelijk ook gevoelloos. Goed doorbloede delen sterven over het algemeen niet af ;)

Even soppen in biotex groen, en dan Hydrocortiderm erop. Goed schoonhouden, dat is wel even heel belangrijk, laat je hond plassen en poepen in de tuin, niet uitlaten nu ivm vuil wat erin kan komen, als het gaat ontsteken ben je verder van huis.

Ook van mij de vraag: waarom sta je toe dat je hond op een andere hond rijdt? Ik persoonlijk zal dat nooit toestaan, 't is voor de andere hond gewoon heel erg vervelend, die durft er waarschijnlijk niets van zeggen, maar vindt het zeker niet leuk.....
Wát als jouw leuke schattige JR teefje dat een keer probeert op een hond die er niet van gediend is? JR's kunnen leuk knokken maar als 't puntje bij 't paaltje komt zijn ze nogal kwetsbaar.....
Verder is het gewoon ongewenst gedrag, je mag het niet tolereren, echt niet.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:32

wij doen met onze hond vaak verbinden maar aangezien dat niet mag van de da zou ik er een sokje lossig omheen doen en dan aan de bovenkant een beetje een tape er om heen rollen dan het sokje strak zit. wij deden dit soms ook buiten :P maar als ze buiten er niet aankomt/het niet opengaat kan je dit gewoon in huis doen.. als ze er aan zit zou ik foei tegen haar zeggen en als ze braaf ligt haar belonen.. weet niet hoelang het nog duurt maar mocht het nog lang duren kan je dat haar wel leren. Succes en beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:03

Zou ik niet doen, beter de hond een kap om, is imo alleszins beter :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:54

nee hoor... dat is echt ktu voor hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:37

Als de poot gaat ontsteken is dat nog veel erger....... dit is vlak op het bot he, als het naar binnen slaat ben je niet blij...... Verbinden maakt de kans op ontstekingen groter.
Sowieso als DA zegt: openhouden, dan moet je gewoon doen wat de DA zegt, die hebben er echt wel verstand van.

En een hond loopt heus geen trauma op van een kap, hoor.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:55

He wat een pech zeg.
Je kunt het gewoon even een maal daags ontsmetten met biotex en dan eventueel een teensokje om het pootje doen en dan een stukje tape om het sokje zodat het sokje beter blijft zitten.
Onze hond had ook eens zijn voetzooltje beschadigd en dit bleef zo prima zitten en zo komt er ook nauwelijks vuil in.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 13:42

Dankjullie wel voor de reacties inmiddels groet er haar onder de wond door en is het roze/wit aan het kleuren ziet er iedergeval mooi en rustig uit.