Poes krabt veel, ik denk geen vlooien, wel voedsel??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Poes krabt veel, ik denk geen vlooien, wel voedsel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 13:41

Heb zoekfunctie gebruikt maar kwam voor mij niet echt duidelijkheid uit! En een titel hiervoor verzinnen is ook lastig! :+

Mijn poes van bijna 5 jaar oud krabt nogal veel de laatste tijd. Ik dacht meteen aan een voedselallergie maar toen ik enkele maanden geleden met beide poezen bij de DA was, dacht hij dat het door vlooien kwam. Ik had ze enkele weken ervoor nog ontvlooid maar het bleek dat de meeste vlooien dus immuun zijn geworden voor Frontline dus huppa, ik kreeg een ander merk mee. Poes had toen 1 of 2 vlooien en nu kan ik haar helemaal kammen maar niets geen vlo te ontdekken. Poes-lief blijft echter wel opvallend veel krabben.

Ook speelt ze vaak met haar zus en ze delft bijna altijd het onderspit, dan loopt het op vechten uit en heeft ze hier en daar wondjes. Ik heb er een tijdje op gelet maar aan de wondjes likt ze alleen maar; heb niet het idee dat ze om die reden krabt.

Toch wil ik eens ander voer gaan proberen. Bv. voer dat afgestemd is voor poezen met voedselallergie. Ik voer momenteel diverse (van goedkoop naar duurder) merken maar niets speciaal voor probleempjes of ongemakjes.
Het is altijd al een rank gebouwd poesje geweest, nogal atletisch van vorm zeg maar en nooit een dikkerd geweest. Haar vacht glimt enorm en altijd als ik bij de DA met haar kom is er niets aan het handje.
Ik wil dus, voordat ik naar de DA ga, eens ander voer proberen, tenminste, als dat ‘vrij verkrijgbaar’ is. Ik las al tips over Royal Canin etc.?

Haar zusje heeft overigens nierdieet van Hill’s en ze krijgen in principe alleen brokken. Een enkele keer, voor afwisseling in de smaak, krijgen ze een blikje tonijn (op water) of een blikje vlees (de ene speciaal van Hills, de andere meestal een huismerk want ik vind het sowieso onzinnig spul…).

Bestaan er eigenlijk speciaal tests die de DA kan doen om te zien of ze allergisch zijn voor het voer of een bepaald bestanddeel in het voer? Ik las met zoekfunctie al dat het eigenlijk een beetje gokken/wegstrepen is?

Voor alle duidelijkheid: poes zit niet de hele tijd door te krabben, krabt zich ook niet kaal ofzo maar krabt wel meer en vaker dan haar zus.

zonnebloem18

Re: Poes krabt veel, ik denk geen vlooien, wel voedsel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:35

Als je voedselallergie helemaal wil uitsluiten zou je het beste iets als Carnibest of smuldier o.i.d. gaan voeren daar zitten geen conserveringsmiddelen enz. in.
Verder heb je geen vrij verkrijgbare dingen voor voedselallergie voor zover ik weet.
Alleen hypoallergenic bij de DA en nog wat andere soorten van verschillende merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:25

Wat zegt de DA zelf?

Je kan een hypoallergeen voer halen bij de DA werkt vrij snel. Verders zou ik als ik jou was de zoekfunctie dr eens op natrekken, zal belonen zijn genoeg topics over.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:31

Idd even overleggen met de da en misschien een bloedtest doen om te kijken of het voedselallergie is en dan kijken tegen wat voor soort voer ze wel kan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:59

Een bloedtest is niet direct nodig denk ik, wat je kunt proberen is de carocat met vis en rijst of lam en rijst, liever geen kip. Dit is een nederlands gemaakt voer waar ikzelf goede ervaring mee heb. Ga niet elke keer een ander soort voer proberen, soms kan het wel 2/3 maanden duren voor alle giftge stoffen uit het lijfje verdwenen zijn.