Mijn poes van bijna 5 jaar oud krabt nogal veel de laatste tijd. Ik dacht meteen aan een voedselallergie maar toen ik enkele maanden geleden met beide poezen bij de DA was, dacht hij dat het door vlooien kwam. Ik had ze enkele weken ervoor nog ontvlooid maar het bleek dat de meeste vlooien dus immuun zijn geworden voor Frontline dus huppa, ik kreeg een ander merk mee. Poes had toen 1 of 2 vlooien en nu kan ik haar helemaal kammen maar niets geen vlo te ontdekken. Poes-lief blijft echter wel opvallend veel krabben.
Ook speelt ze vaak met haar zus en ze delft bijna altijd het onderspit, dan loopt het op vechten uit en heeft ze hier en daar wondjes. Ik heb er een tijdje op gelet maar aan de wondjes likt ze alleen maar; heb niet het idee dat ze om die reden krabt.
Toch wil ik eens ander voer gaan proberen. Bv. voer dat afgestemd is voor poezen met voedselallergie. Ik voer momenteel diverse (van goedkoop naar duurder) merken maar niets speciaal voor probleempjes of ongemakjes.
Het is altijd al een rank gebouwd poesje geweest, nogal atletisch van vorm zeg maar en nooit een dikkerd geweest. Haar vacht glimt enorm en altijd als ik bij de DA met haar kom is er niets aan het handje.
Ik wil dus, voordat ik naar de DA ga, eens ander voer proberen, tenminste, als dat ‘vrij verkrijgbaar’ is. Ik las al tips over Royal Canin etc.?
Haar zusje heeft overigens nierdieet van Hill’s en ze krijgen in principe alleen brokken. Een enkele keer, voor afwisseling in de smaak, krijgen ze een blikje tonijn (op water) of een blikje vlees (de ene speciaal van Hills, de andere meestal een huismerk want ik vind het sowieso onzinnig spul…).
Bestaan er eigenlijk speciaal tests die de DA kan doen om te zien of ze allergisch zijn voor het voer of een bepaald bestanddeel in het voer? Ik las met zoekfunctie al dat het eigenlijk een beetje gokken/wegstrepen is?
Voor alle duidelijkheid: poes zit niet de hele tijd door te krabben, krabt zich ook niet kaal ofzo maar krabt wel meer en vaker dan haar zus.