Mijn nieuwe konijnenkooi :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Mijn nieuwe konijnenkooi :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:06

Hoi iedereen!

Ik heb iets minder dan een half jaar geleden plotseling twee jonge konijnen gehad. Moest ze goed bijvoeren want moeder konijn was er niet meer. Het is een licht en een donkerbruin konijntje en de combinatie staat enorm leuk bij elkaar! Het was niet de bedoeling dat ik ze zou houden maar ik heb er plek voor dus waarom eigenlijk niet.

Ze waren nog heel klein en hadden een kooi van een meter lang. Ik vond dit te klein ze konden niet goed rennen en toen zat ik ergens een berichtje van een bokker over twee kooien die aan elkaar konden. Even voor nood, was dat best een goede oplossing. Ik kocht twee kooien van beiden iets langer dan een meter, waarvan de korte kanten los gemaakt konden worden. Van elke kooi 1 kant losmaken en omhoog gooien, onderbakken tegen elkaar aan en zo hadden ze meer dan twee meter lang om te kunnen banjeren. Hier heb ik geen foto's van, wel zonder onderbak..dat was maar voor een half uurtje want erg stevig was het niet :

Afbeelding

Afbeelding

En ontsnapt :P

Afbeelding

Goed, konijnen in huis vind ik vies. Dus ze moesten echt naar buiten. Nu hebben we deze kooi gekocht en net in elkaar gezet:

Afbeelding

De beneden verdieping heeft een deurtje dat open kan. We gaan via het begin van de tweede verdieping, dus vanaf de helft van de kooi links en rechts nog gaas bevestigen. Dit een stuk naar voren laten komen zodat ze nog een gedeelte hebben om te rennen en zodra het kouder wordt gaat de ren de schuur in.

Het zijn twee kleine konijnen en zo te zien vinden ze het wel best zo.

Afbeelding

Mijn twee losse kooien zijn te koop voor liefhebbers.. omgeving r'dam zuid. Onderbakken zitten er natuurlijk bij en zijn goed onderhouden en nog geen half jaar oud !

geerke

Re: Mijn nieuwe konijnenkooi :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:08

wauw!!!
mooi huis hoor...vijf sterren!
ik denk dat er veel konijntjes jaloers zijn!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:10

Dankje, hij komt gewoon uit de winkel maar ben er best trots op. Moet uitkijken anders neem ik er het liefst nog een paar konijnen bij. Het is dat pa liever niet heeft dat heel de tuin vol met kooien staat :D

Sjelle

Re: Mijn nieuwe konijnenkooi :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:53

mooi hok! Fijn voor je nijntjes!
Geniet ervan :D