Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef_sweety schreef:terug in het nest zetten heeft geen zin, ik heb hem wel 6keer terug gezet, maar elke keer werd hij eruit gegooit. Hij krijgt droge kattenbrokjes, helemaal geweekt met water dat ze helemaal zacht zijn en een papje is, hij krijgt kattenvlees, en als hij wat ouder is krijgt hij wormpjes, mugjes ed. Ik heb vaker jonge vogeltjes opgevangen stuk of 10 die het allemaal hebben gered op 1 na
stef_sweety schreef:terug in het nest zetten heeft geen zin, ik heb hem wel 6keer terug gezet, maar elke keer werd hij eruit gegooit. Hij krijgt droge kattenbrokjes, helemaal geweekt met water dat ze helemaal zacht zijn en een papje is, hij krijgt kattenvlees, en als hij wat ouder is krijgt hij wormpjes, mugjes ed. Ik heb vaker jonge vogeltjes opgevangen stuk of 10 die het allemaal hebben gered op 1 na
Adil18 schreef:stef_sweety schreef:terug in het nest zetten heeft geen zin, ik heb hem wel 6keer terug gezet, maar elke keer werd hij eruit gegooit. Hij krijgt droge kattenbrokjes, helemaal geweekt met water dat ze helemaal zacht zijn en een papje is, hij krijgt kattenvlees, en als hij wat ouder is krijgt hij wormpjes, mugjes ed. Ik heb vaker jonge vogeltjes opgevangen stuk of 10 die het allemaal hebben gered op 1 na
Heb je hem met de blote handen aangepakt dan? Want dan is hij waarschijnlijk uitgestoten door jouw geur...
Normaal gesproken zetten de vogels de voeding gewoon door, ook als het jong niet meer in het nest zit.
Mijn mening: Je had hem moeten laten liggen...Hij had het wel gered...of niet...Misschien had mama wel een reden hem uit het nest te kicken...Of misschien is hij gewoon bij ee poging tot vliegen uit het nest gekomen en wordt hij dus afgestoten door jouw geur, en daar tip ik op...
Ik snap allemaal dat mensen willen helpen, maar vaak doe je er de beestjes geen plezier mee...
Marigold schreef:stef_sweety schreef:terug in het nest zetten heeft geen zin, ik heb hem wel 6keer terug gezet, maar elke keer werd hij eruit gegooit. Hij krijgt droge kattenbrokjes, helemaal geweekt met water dat ze helemaal zacht zijn en een papje is, hij krijgt kattenvlees, en als hij wat ouder is krijgt hij wormpjes, mugjes ed. Ik heb vaker jonge vogeltjes opgevangen stuk of 10 die het allemaal hebben gered op 1 na
oké je weet zo te lezen hoe het moet, ik checkte alleen even
kattenvlees (uit blik) lijkt me een geklieder, dan zijn de geweekte brokjes beter hoor.
veel succes met je kleine 'Zoë'
Adil, vogels accepteren zo'n jong wel weer, ze ruiken niet echt veel volgens mij.
bij zwaluwen zijn de nesten vaak krapjes, en als de jongen groter worden kukelen ze er wel eens uit ja.
Adil18 schreef:Marigold schreef:Adil, vogels accepteren zo'n jong wel weer, ze ruiken niet echt veel volgens mij.
bij zwaluwen zijn de nesten vaak krapjes, en als de jongen groter worden kukelen ze er wel eens uit ja.
Oh, daar vergis je je wel hoor!
stef_sweety schreef:Adil18 schreef:
Heb je hem met de blote handen aangepakt dan? Want dan is hij waarschijnlijk uitgestoten door jouw geur...
Normaal gesproken zetten de vogels de voeding gewoon door, ook als het jong niet meer in het nest zit.
Mijn mening: Je had hem moeten laten liggen...Hij had het wel gered...of niet...Misschien had mama wel een reden hem uit het nest te kicken...Of misschien is hij gewoon bij ee poging tot vliegen uit het nest gekomen en wordt hij dus afgestoten door jouw geur, en daar tip ik op...
Ik snap allemaal dat mensen willen helpen, maar vaak doe je er de beestjes geen plezier mee...
Nee, ik heb hem juist NIET met blote handen gedaan, maar hij werd er gewoon elke keer uitgekickt, hij zag er ook heel anders uit dan zijn nest genoten. Die waren groter, en volwassener. Ik heb hem in de gaten gehouden, ouders vlogen naar het nest en niet naar het jong wat op de deken lag. Er lopen daar katten ed. dan neem ik hem liever mee.
Marigold schreef:misschien geldt het niet voor alle soorten vogels? (ik weet ook niet alles, maar dacht dat het zo was)
een kauw bijvoorbeeld wordt nog wel geaccepteerd door de ouders nadat hij is aangeraakt door een mens.