hondentriathlon, wie kent het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MercuryDream

hondentriathlon, wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:17

In september ga ik meedoen aan een triathlon in Nijmegen, met mijn hond! Ik was eigenlijk niet bekend met deze tak van hondensport Ben benieuwd of er bokkers zijn die hier wel bekend mee zijn?
dit is de link: http://powerdogsoutdoor.nl/index1.htm
De triathlon bestaat uit 6 km fietsen, 1 km hardlopen, en 150mtr zwemmen. Hierbij moet de hond de hele tijd aangelijnd zijn. Tussen de onderdelen zit telkens een verplichte rustpauze.
Lijkt me echt geweldig om samen met m'n trouwe vriendje te doen!
zijn er nog meer enthousiastelingen?

benangelique

Re: hondentriathlon, wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:19

ik heb de sport enige tijd geleden leren kennen en het lijkt me geweldig om te doen met het juiste ras.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:35

benangelique schreef:
ik heb de sport enige tijd geleden leren kennen en het lijkt me geweldig om te doen met het juiste ras.

Juiste ras?
Er is een korthaar Chihuahua geweest die de hondentriathlon van Almere heeft volbracht. In de stromende regen. ;)

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:39

heb er wel ooit van gehoord lijkt me erg leuk om aan mee te doen, maar die van mij kan (nog) niet zwemmen :+ (en het hardloop gedeelte zie ik niet zo zitten :+)

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:10

ik heb een sharpei, ook niet echt het 'ideale' ras hiervoor dus. Maar we zijn flink aan het oefenen en hij vind het geweldig!! Al heb ik werkelijk geen idee hoe hard de andere deelnemers zullen gaan... het is gewoon voor de lol. Al hoop ik stiekem volgend jaar wat langere triathlons te gaan doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:11

meen je dat ThePast03? geweldig joh!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:38

Zolang je hond het leuk vind om die dingen te doen lijkt het me geweldig!! Én sportief!

Waar is dat zwemmen? in een zwembad ofzo?

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 08:49

Sting schreef:
Zolang je hond het leuk vind om die dingen te doen lijkt het me geweldig!! Én sportief!

Waar is dat zwemmen? in een zwembad ofzo?

haha was dat maar waar...het zwemmen is gewoon buiten in zo'n recreatieplas. KOUD!!!! Daar zie ik het meeste tegenop eigenlijk. De andere onderdelen moeten eigenlijk geen probleem zijn.
Ik ga dagelijks hardlopen en sinds een paar maanden gaat hondlief gezellig mee (ik heb gewacht tot hij 1 jaar was om hem niet te jong zwaar te belasten) Het is zowieso wel heel prettig en veilig gevoel om met de hond in het bos te rennen. Je weet tegenwoordig maar nooit wat voor raar volk je tegenkomt.... :o Nou ja, de conditie zit wel goed dus :D
Het is vooral super leuk om wat samen te kunnen doen wat we allebei leuk vinden. Als ik zijn tuigje pak wordt hij al helemaal gek :D ;) Ideaal want mijn menselijke trainingsmaatje heeft regelmatig geen zin of ze kan niet, of wil niet. Hond wil gewoon altijd!! Houd mij ook weer fanatiek ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:06

Die triatlon in almere lijkt me leuk, is in augustus. Dat bestaat uit 120/ meter zwemen, 1200 meter hardlopen en 12 km fietsen.
Ik weet nog niet, ik kan het zwemmen heir nergens oefenen en de hond had begin dit jaar een blessure dus ben nog aan het opbouwen.

Nijmegen is qua afstanden van de onderdelen beter voor dit jaar, maar dat is mij te ver weg.. ik woon namelijk in emmeloord,in flevoland. Ik denk dat ik dit jaar gewoon ga kijken bij de triatlon in almere, en wie weet volgend jaar mee doen.. :D

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:54

Die triathlon in Almere had ik ook gezien! Lijkt me ook erg leuk, al vrees ik dat voor ons dit ook net iets te vroeg komt....die 12 km fietsen is toch best een pittig stukje. Vooral als het warm is wat eind augustus zomaar zou kunnen.
Wij oefenen het zwemmen bij een recreatiegebied bij ons in de buurt. Op het strand mag je in het hoogseisoen niet met je hond komen, maar wel verderop langs de plas. We gaan dan gewoon vanaf het gras het water in. (ik meestal gekleed in een wetsuit want dat koude water vind ik alleen maar lekker als het buiten +25 graden is)
Ik denk dat ik ook ga kijken in Almere. En dan lekker dooroefenen voor volgend jaar...