Kenissen zijn oudkonijn zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Kenissen zijn oudkonijn zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:37

Om het verhaal een beetje kort te houden
bekende van ons hebben jarenlang dieren gehad honder vogels vissen konijnen ,maar laatste tijd hebben ze er flink wat weggedaan. De vogels zijn net verkocht en ze hebben nou alleen nog de hond en het konijn die plus minus 8jr is schat ik...
Nou had ik ze net aan de telefoon ze gaan op vakantie en vroegen ons dus of we op de overgebleven dieren wilde letten. De vissen en de konijn. Maar ze vertelde net ook dat ze van plan is het konijn weg te doen? Ik zeg ga je dat ouwe ding nog weg doen? Ja zegt ze...

Aan de ene kant begrijp ik het wel want hij is van haar zoon maar die kijkt er al jaren niet naar om.. en zelf heeft ze het er benauwd van die haren enzo..

Ik nou als jullie op vakantie gaan breng het konijn maar naar ons dat hoeft het niet heel de vakntie alleen in een kooitje te zitten dan ken die lekker bij mij in de tuin rondbanjeren.

Maarja om even op mijn punt te komen , vind het toch wel sneu een oud konijn weg doen.
Wat denken jullie zal ik het gewoon overnemen? Want ik denk niet dat veel mensen nog zoon oud konijn willen overnemen...

Schuur_

Re: Kenissen zijn oudkonijn zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:39

Wees blij dat ze hem nog gewoon weg doen en niet de nek omdraaien of verwaarlozen.
Als ze zelf zoveel last ervan heeft en haar zoon vindt er niks meer aan dan zou ik hem ook weg doen. Misschien gaat het financieel ook minder goed en doen ze daarom de dieren weg?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:59

Tja daar heb je ook wel een beetje gelijk in
maarja bij hun zit het ook alleen maar in een kooitje al 8jr lang..
Het financiele is het niet ze zijn e gewoon op uitgekeken en zijn de rommel en de verzorging die het nodig zat.
Maarja als het dalijk een paar weken bij mij is weet ik dat ik me er op de een of andere manier toch en beetje aan ga hechten enzo
Daarom zat ik ook te denken om het zelf te nemen bij mij kan ze in de tuin.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:01

ik zou hem wel overnemen, wat maakt de leeftijd nou uit. Helaas heb ik nog ouders die niet willen dat het hier een konijnenboerderij wordt :D (raar maar waar :+ ) Ik zou hem gewoon nemen! vaak zijn de oudere beestjes alleen maar liever :D

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:01

Als je er de tijd en plek genoeg voor hebt, zou ik het konijn houden, kan hij zijn laatste tijd nog lekker van de aandacht genieten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:02

Als je de mogelijkheden hebt dan zou ik dat zeker doen,
heb je al andere konijnen?
Wel lief van je dat je dit konijn nog een leuk leven wilt geven :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:04

Ik heb ook een konijn overgenomen en die zit hier nu ook lekker in de tuin rond te huppelen!

Als je de plaats, tijd en het geld voor het onderhoud hebt, waarom niet?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:04

8 jaar is helemaal niet zo oud hoor :) Ons konijn moesten we laten inslapen op 8 jarige leeftijd maar de DA zei dat hij makkelijk 12 jaar had kunnen worden als hij niet ziek was geworden. En als jij hem een fijn leventje kan geven, waarom niet? :D

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:06

Als die bij jou lekker in de tuin kan rondlopen en je hebt er tijd voor en vind het leuk dan zou ik hem lekker overnemen!
Zo te horen gaat hij het een stuk beter bij jou krijgen als bij hun in zijn kooitje ;) Dus doen zou ik zeggen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:09

Tja het is niet echt een konijn dat veel van geaaid worden en op schoot hangen houd... Dus het zou echt een beetje een tuinkonijn worden :P
Heb Zelf al is eerder een konijn gehad dusja ik weet wel het een en ander van de verzorging.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:11

DaanxBien schreef:
Tja het is niet echt een konijn dat veel van geaaid worden en op schoot hangen houd... Dus het zou echt een beetje een tuinkonijn worden :P
Heb Zelf al is eerder een konijn gehad dusja ik weet wel het een en ander van de verzorging.

\
Ik ben van mening dat íeder konijn een knuffelkonijn is of tenminste in een klein gedeelte kan worden, als het goed wordt behandeld en veel in handen genomen. Moest je mijn konijn eens zien paar jaar terug, die vond aandacht niet leuk (zat in karakter) maar nu is het een echte aandachttrekker, komt naar je toe als je roept en wil heel graag geaaid.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:20

Ja ik probeer hem ook een beetje in handen te nemen
maarja hij zal allang blij zijn alstie in alle vrijheid in de tuin mag rondhuppelen heel de dag, tis een hele grote tuin voor een konijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:46

O neem dat beestje alsjeblieft...zo te horen zal het een veel beter leven bij jou krijgen en veel liefde.
Doe wel voorzichtig met een konijn wat altijd binnen heeft gezeten en de overgang naar buiten.
Konijn van mijn zus heeft op die manier een hartaanval gekregen, altidj in een klein hokje in een huis en toen naar buiten, echt ze maken hele gekke sprongen dan.
Dat is hem helaas fataal geworden, dus bouw het voorzichtig op.
Ook qua weerstand, een binnenkonijn heeft minder weerstand dan een buiten konijn.
Dus rustig opbouwen, maar het mooie weer komt eraan dus dat is positief voor een goeie start!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:06

Knuffelen vinden konijnen wel leuk, maar optillen niet. Dat weten veel mensen niet, en dan krijg je soms "zure" konijnen, die zelfs agressief kunnen worden.
TS, ik denk dat het konijn bij jou beter af is. Je kunt mooi de vakantietijd gebruiken om te zien hoe het konijn bij jou thuis is. Bovendien went het dan alvast aan de nieuwe omgeving. Dan is het ook niet meer zo'n overgang, voor het konijn, mocht je besluiten hem te houden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 15:56

Ja inderdaad de vakntie is een fijne tijd om goed te zien of het klikt tussen ons..
maarja ik moet nu nog wel mn moeder zien over te halen want ze wou na mijn laatste konijn geen andere konijnen meer :=