Hoe wilde kittens tam maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hoe wilde kittens tam maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:21

Hallo!
Wij hebben een neste jonge kittens van 3 kittens.
Nou hadden we de moeder onder het bevallen binnen gelecht, maar ze heeft ze zelf naar een andere plaats gesleept. We hebben overal gezocht maar konden ze niet vinden. Ze lopen nou al met mama hier over het erf rond. Heel beschijden en verlegen natuurlijk. En harstikke wild. Zodra ze een mens zien vluchten ze weg.

Mijn vraag aan jullie, Hoe maak ik ze zo diervriendelijk en snel mogenlijk handtam?

Alvast bedankt! xx

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:29

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:30

Bij ons kwam er altijd een zwerfkat eten en ik deed bach bloesem over zijn eten.Eerst was hij erg schuw maar na een week ging het veel beter en kon ik hem zachtjes aaien.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:36

.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:37

Je moet de oorzaak weg nemen en dat doet Bach,alleen rustig maken heeft misschien niet het gewenste effect?

Yvanka_

Re: Hoe wilde kittens tam maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:40

Inderdaad zoals hier boven al vermeld staat.

Wij hebben het 2 jaar geleden gehad, kwam er een kitten het terrein op lopen. Heel schuw. Bach bloesem door het eten gedaan en zo werd het beestje wat rustiger en kon je haar aaien. Zo is ze aan ons gewend en loopt ze hier nog steeds rond :D. Maar blijf zelf ook rustig, ga ze niet dwingen als ze niet willen, het komt vanzelf :).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:55

Larch is een goeie bij schuwe dieren,het is voor dieren zonder zelfvertrouwen en dieren die dingen uit de weg gaan.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:14

.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:14

Moeder is vanaf kittens af aan tam geweest. Iemand heeft haar bij ons op het erf geplunderd, En heb haar binnen 3 weken totaal huiskat-tam gekregen! ;)
Het is een heerlijke kat nu, Mustang heet ze nog wel :D
Maar de jongen zijn dus wel wild ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:31

Wilde kittens krijg je niet tam. Zou ze zo goed mogelijk grootbrengen, paar maanden houden, steriliseren/castreren en dan naar mensen doen die muizenvangers willen (je zou zo'n kat best bij mij kwijt kunnen, al te tamme katten hier is niet echt goed).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:43

Nou daar ben ik het niet mee eens. Wilde kittens kan je best tam krijgen. maar gewoon met veel tijd en liefde. En het probleem is, ze werken niet mee?
We hebben al zo vaak nestjes gehad, die we zelf tam hebben kunnen krijgen. Maar deze gewoon níet!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:50

Ik heb thuis een wilde kat, heeft nestje fijn in de garage gelegd. Inmiddels zijn de kittens harstikke tam en allemaal naar een fijn nieuw tehuis. Geen gezeur gehad met verslepen etc.

Ik denk dat je haar teveel hebt opgehitst door haar al te verplaatsen, gewoon nog steeds met eten lokken, en dan als de kittens komen rustig proberen tam te maken. Niet meteen teveel willen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:51

Ik heb hier twee katten, als wilde kittens gekregen. Och, ik dacht echt dat ik de grootste fout van mijn leven had gemaakt, zó bang waren ze. Vooral de grote broer, die zat de hele dag onder de stoel en je kon 'm niet oppakken of aaien, want dan viel hij je aan.

En toch.....nu ruim een jaar later, zijn het de liefste katten die je je kunt bedenken. Grote broer is nog wel schuw voor vreemde mensen. Als er bezoek is, zie je hem niet. Maar voor eigen mensen is hij super, ik ken dan geen tammere, lievere en vooral trouwere kat dan hij.
Zijn zusje is helemaal een aanhalig ding, echt een schatje. Dus ja hoor, wilde kittens kun je (met veel geduld) best tam krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:57

Jawel, je kunt ze voor jezelf wel handtam maken, maar 't blijven altijd wilde katten, wat je ook doet. En ze blijven altijd vreselijk eenkennig. Heel anders als een echt tamme kat, die bezoek leuk vinden en die je binnen kunt houden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:18

.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:27

Yamcha schreef:
Jawel, je kunt ze voor jezelf wel handtam maken, maar 't blijven altijd wilde katten, wat je ook doet. En ze blijven altijd vreselijk eenkennig. Heel anders als een echt tamme kat, die bezoek leuk vinden en die je binnen kunt houden.

Dan moet je toch echt eens bij ons langskomen hoor ;) . Onze Nicky was echt wild toen ze bij ons kwam en nu is het de grootste (figuurlijk gesproken, want het is en blijft een ukkie) knuffelkont die er bestaat en dat voor echt iedereen.
Mensen die het niet weten, zouden aan haar echt niet kunnen zien of merken dat ze als wild katje bij ons is gekomen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:39

Je kan ze wel tam krijgen, maar dat kost veel tijd.
Wij hebben nu ook een nestej wilde kittens op zolder. Moeder is net vandaag dood gereden, kitten zijn 6 weken oud. Maar best schuw.

Ik breng 3 keer of wel vaker eten naar zolder. Nu komen ze voorzichtig gluren als ik er eten neer zet. En dan ga ik op een afstand zitten, zodat ze aan me kunnen wennen.
Zo bouw ik dat telkens uit, totdat ze bijvoorbeeld al wat uit je hand willen eten.
Duurt lang, kost veel tijd, maar dan heb je ook wat.

Zodra we ze te pakken kunnen krijgen, brengen we ze naar binnen.