Wat doen met dit konijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Wat doen met dit konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 16:46

Gister heeft mijn broertje als verassing voor mijn moeder voor zes euro bij een boer een konijn gekocht, heel leuk en aardig natuurlijk. Maar we hebben al twee dwerg konijnen, een (gecastreerd) mannetje en een vrouwtje. Die zitten samen in een buitenhok met een ren er aan hier zou nog makkelijk een derde konijn bij kunnen maar dat ging dus niet goed.

Toen mijn broertje thuis kwam zei mijn moeder probeer hem maar bij de andere konijnen te zetten, toen ik zei dat dat geen goed idee was omdat ze beter op neutraal terrein aan elkaar konden wennen zeiden ze dat ik geen gelijk had en toen hebben ze het konijn bij de andere konijnen gedaan, dat werd natuurlijk vechten. Nu zit die in een oud klein hok op mijn broertjes kamer, en hij wil hem niet meer weg doen. Van mijn moeder mag die blijven, maar ik vind dat een konijn niet alleen binnen in een klein hokje moet zitten.. Dus hoe kan ik proberen om die konijnen toch nog aan elkaar te laten wennen? want het nieuwe konijn is erg bang geworden naar gisteren.

En weet iemand misschien wat voor konijn dit is? Hij heeft nogal lange oren en grote poten dus ik ben bang dat het een groot konijn gaat worden..

Afbeelding Afbeelding

Kimonoo

Re: Wat doen met dit konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:44

niemand? (A)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:46

Als je de ren buiten eens even in tween deelt. Dan kunnen ze misschien door het gaas even aan elkaar wennen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:46

Kan je niet een buitenhok erbij kopen?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:47

zo te zien lijkt het een hollander en is het een beetje een middenmaat.
Je kan het proberen op neutraal terrein,misschien een losse ren?
Maar konijnen samen zetten is best wel moeilijk en een hok met ren erbij buiten,kan dat?

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:50

onze 2 vorige konijnen konden elkaar na een tijdje niet meer uitstaan, gingen vechten enzo.
en toen hebben we het buitenhok ook in 2 verdeeld met een stuk gaas :)
Het enige probleem.. ze probeerde weer bij elkaar te zijn, om - jawel - te vechten :')

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:55

ccathalijne schreef:
Als je de ren buiten eens even in tween deelt. Dan kunnen ze misschien door het gaas even aan elkaar wennen?

dat gaat niet want dat hok zit vol met holen die de konijnen gegraven hebben, dus dan kunnen ze zonder moeite van de ene kant van het gaas naar de andere kant... :P

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:57

Het is een Hollander middenslag. Leuk konijn!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:02

het is idd een hollander.
heb er ook zo precies een gehad.
erg leuke konijnen om te hebben!
en deze zal neit zo groot worden dan dat ie nu al is .
aan de foto te zien iig niet.
die van mij had ook grote oren en grote poten.
precies zo.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:25

mijn moeder heeft net besloten dat ze hem toch terug brengt, omdat ze niet samen kunnen en hij is niet ingeeint ofzo.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:33

je moet konijnen de tijd geven om aan elkaar te wenen. Hokken naast elkaar zetten. Bij mij heeft het 3 maanden geduurt voor dat het goed ging. En dat ze iets ruzie maken is niet erg zo lang de haren maar niet in de ronte vliegen of elkaar echt goed grijpen.
Maar er zo bij zetten gaat bijna altijd fout.
Jammer dat die al weg is en dat de mogelijkheid er niet was voor een hok ernaast zetten want het kost tijdt

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:45

ja dat kost tijd, en die tijd hebben we nu niet, we gaan binnekort op vakantie en de buurvrouw geeft onze konijnen dan altijd elke dag eten, maar als dat nieuwe konijn dan nog niet bij de andere konijnen kan zou dat betekenen dat die 14 dagen in zijn eentje in een klein hokje moet zitten. en dat is natuurlijk nogal zielig

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:49

Dat vind ik wel een beetje banketstaaf..... Je broertje heeft hem opgehaald en nu toch geen tijd en dan maar weer terugbrengen....

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:51

mijn broertje is 13 jaar, en heeft zonder toestemming van mijn moeder een konijn gehaald dat niet eens is ingeeint of iets. Mijn moeder wou hem houden omdat ze het zielig vond voor mijn broertje om hem terug te brengen, maar zolang dat konijn niet bij de andere konijnen kan gaat hij niet echt een goed leven te gemoet. wij hebben ook een hond die echt neit bij konijnen in de buurt kan komen en daarom staat hij nu op mijn broertjes slaap kamer, maar die heeft vanacht nouwelijks geslapen omdat hij astma heeft, dus het is inderdaad een beetje banketstaaf maar misschien wel de enige oplossing

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:17

ja dat is dan ook niks met de vakantie en de astma van je broertje.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:36

dat denk ik ook ja, mijn broertje heeft alleen de halve nacht liggen huilen omdat die het stiekem toch wel heel erg vind..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:54

Konijnen kunnen prima gekoppeld worden mits dit ook een vrouwtje is en mits je dit op neutraal terrein gaat doen en dan kost het helemaal niet veel tijd.
Geen hokken naast elkaar zetten, wekt alleen maar agressie op, maar bij elkaar op neutraal terrein, vechten mag, bloed vloeien niet. Maar als dit een ram is, begin dan niet aan het hele verhaal.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:55

het was een vrouwtje, maar ze is al terug naar waar ze vandaan kwam, in de dierenwinkel zeiden ze dat de kans dat het lukte om een konijn bij twee konijnen te zetten die al lang samen zijn super klein is.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:41

Jammer dat dierenwinkels dat advies weer mee geven, ik heb hier koppels van 2, 3, 7, 9 waar ik nog wel is wat bij koppel en als je het maar goed doet hoeft dit geen problemen op te leveren.
Verder heel goed dat je haar hebt terug gebracht, dat is gewoon nu het beste, maar ik vind het gewoon jammer dat er verder veel foutief advies gegeven word in konijnenwereld.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:47

Kimonoo schreef:
mijn broertje is 13 jaar, en heeft zonder toestemming van mijn moeder een konijn gehaald dat niet eens is ingeeint of iets. Mijn moeder wou hem houden omdat ze het zielig vond voor mijn broertje om hem terug te brengen, maar zolang dat konijn niet bij de andere konijnen kan gaat hij niet echt een goed leven te gemoet. wij hebben ook een hond die echt neit bij konijnen in de buurt kan komen en daarom staat hij nu op mijn broertjes slaap kamer, maar die heeft vanacht nouwelijks geslapen omdat hij astma heeft, dus het is inderdaad een beetje banketstaaf maar misschien wel de enige oplossing

onzin, ik heb 8 konijnen, waarvan 3 alleen zitten, even gelukkig als de konijnen die bij elkaar zitten,
met meerdere ok, is vaak leuk, maar dat betekent niet dat het konijn 'geen gelukkig leventje' tegemoet gaat ;)
succes ermee

Edit: ik heb pas nog konijntjes uit een nest van ons gekoppelt, bij de mannetjes ging het zelfs beter als bij de vrouwtjes ;) vrouwtjes snauwde nog wel is naar elkaar, en nu zijn ze alle dikke vriendin :Y)