Gerbilfokkerij (België)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nova3

Gerbilfokkerij (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:27

Hey ,

Na heel lang nadenken heb ik besloten om 2 huisdiertjes te kopen , gerbils.
Ik heb heel wat opgezocht op site's en overal lees ik dat je ze beter niet in de dierenwinkel kan gaan halen.
Dus ik heb verder gezocht naar fokkerijen maar vind er helemaal niet veel en al helemaal niet
een beetje in de buurt. Misschien weten jullie er nog?
Liefst een beetje in de buurt van Mechelen, Leuven want ik moet mijn ma wel overhalen om er met mij
naar toe te rijden.

Alvast bedankt!

sunny_l0ve

Re: Gerbilfokkerij (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:53

ik geloof dat er niet echt fokkerijen zijn voor gerbils, alleen om ze op te voeren aan reptielen. Ik zou gewoon even op marktplaats kijken of iemand een leuk nestje heeft thuis. Er zijn genoeg mensen die gerbils fokken voor de lol, dus dan moet je even in jouw buurt zoeken.
Succes ermee!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:02

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:04

Mijn gerbils heb ik gewoon in de winkel gehaald, en ze leefden achtelijk lang voor gerbils.
Nooit wat gehad ook. Jammer van gerbils is dat ze heel moeilijk tam worden.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:16

galley schreef:
Mijn gerbils heb ik gewoon in de winkel gehaald, en ze leefden achtelijk lang voor gerbils.
Nooit wat gehad ook. Jammer van gerbils is dat ze heel moeilijk tam worden.

Ik heb al van vele gehoord dat ze helemaal niet moeilijk zijn om te temmen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:58

Gerbils moeilijk tam te worden? We hebben er vroeger toch aardig wat gehad maar er was er maar 1tje die niet tam was, maar die kregen we ook pas met 2 jaar.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:55

Het zijn zoiezo geen dieren waarmee je lekker kan knuffelen en zo kan oppakken. Wij hebben ze ook op de kinderboerderij, maar ze zijn wel heel lief. Je kunt gewoon je hand in het hok steken en dan komen ze gelijk even kijken. Maar om ze nou echt handtam te krijgen gaat denk ik niet lukken. Ze zijn ook zo supersnel...

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:02

sunny_l0ve schreef:
Het zijn zoiezo geen dieren waarmee je lekker kan knuffelen en zo kan oppakken. Wij hebben ze ook op de kinderboerderij, maar ze zijn wel heel lief. Je kunt gewoon je hand in het hok steken en dan komen ze gelijk even kijken. Maar om ze nou echt handtam te krijgen gaat denk ik niet lukken. Ze zijn ook zo supersnel...

Kijk maar eens een paar filmpjes op YouTube die zijn echt tam hoor.

deze bv. http://www.youtube.com/watch?v=O8FKTgZxYNc

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:32

Dat je ze op je hand kan laten lopen vind ik nog niet tam. Nee, ik vind het geen dieren waarmee je echt kan knuffelen ofzo. Het is veel leuker om ze druk bezig in hun hok te zien dat ze allemaal holletjes gaan graven en van een plukje hooi hun bedje gaan maken.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:34

sunny_l0ve schreef:
Dat je ze op je hand kan laten lopen vind ik nog niet tam. Nee, ik vind het geen dieren waarmee je echt kan knuffelen ofzo. Het is veel leuker om ze druk bezig in hun hok te zien dat ze allemaal holletjes gaan graven en van een plukje hooi hun bedje gaan maken.

Het is ook niet de bedoeling dat het knuffeldieren worden (daar ik heb ik hond en paard al voor :Y) )
Maar ik zou het wel fijn vinden dat ze iets tammer zijn dan dat ze enkel uit je hand komen eten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:38

dat bedoelde ik ook, want ik kreeg daar het vermoeden van. Maar het zou wel leuk zijn als ze op je hand gaan zitten! Pas alleen wel op met de staart dat die niet afbreekt. Wij hebben nu ook 1 gerbil zitten met een stompie... gelukkig heeft die het overleefd.