Toch nog wel een kitten / kat erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Toch nog wel een kitten / kat erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:53

Hallo jongens,

Sinds 3 weken heb ik een enorm schattig bolletje wol in huis, nu ruim elf weken. Helaas kon ik toen uit het nest geen twee meenemen, maar omdat ik gewoon smoorverliefd was op deze schat heb ik besloten hem mee te nemen.
Het gaat erg goed, Kyran lijkt zich hier thuis te voelen. Speelt graag, maar kan ook heerlijk bij mij liggen te slapen. De reden waarom ik eigenlijk ga twijfelen is omdat hij steeds vaker met mij wil spelen. Oftewel z'n nagels en tanden in mijn (tere :+ ) handjes zetten. Nou los ik dit op door hem weg te duwen en even te negeren. Hij begint het langzaamaan wel te snappen en gebruikt z'n nagels minder op mij. Maar ik heb toch zoiets van misschien is het leuker voor hem om toch een speelmaatje te hebben. Dan kunnen ze met z'n tweeën lekker stoeien, en ook als ik er dan eens niet ben hebben ze elkaar.

Maar wat is dan slim? Kyran is nu elf weken oud en (naar mijn idee) nog niet echt territorium gericht. Zou het dan beter zijn nu een kitten van ongeveer dezelfde leeftijd erbij te nemen?
En wat is "beter" een poes of een kater?

Ik heb wel bedacht, dat mocht er nog eentje komen, dan komt deze uit het asiel. Het asiel hier in de buurt zit propvol met kittens die wel een goed huisje kunnen gebruiken. :)

Graag hoor ik jullie mening! :D

Caira

Re: Toch nog wel een kitten / kat erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:55

Ik zou er idd een bij nemen, ik heb er zelf 2 die wel uit hetzelfde nest komen en als ik zie hoe dol die 2 op elkaar zijn, nee dat zou ik niet willen missen. Altijd donderjagen, samen slapen, samen knuffelen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:56

Lekker doen, hartstikke leuk voor ze!
Maar bedenk wel, ze zijn verslavend :D
wij begonnen ook met 1 en na een maand kwam er de tweede.
Toen dachten wij; "maar als er nou 1 doodgaat, blijft die andere helemaal alleen achter!"
dus toen hebben we er maar een 3e bijgenomen.
Slaat nergens op, ik weet het :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 11:59

opisop_shop schreef:
Lekker doen, hartstikke leuk voor ze!
Maar bedenk wel, ze zijn verslavend :D
wij begonnen ook met 1 en na een maand kwam er de tweede.
Toen dachten wij; "maar als er nou 1 doodgaat, blijft die andere helemaal alleen achter!"
dus toen hebben we er maar een 3e bijgenomen.
Slaat nergens op, ik weet het :D

Hahaha.. nou weet ik niet of dat de bedoeling is :+
Maar ik denk er indd sterk over om een kleintje te halen ja. Zal binnenkort eens langs het asiel (alleen kijken := ) en ook informeren of ze eentje van die leeftijd hebben.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:01

Ik denk dat ik zelf zou kiezen voor een poes erbij. Wel kitten, rond dezelfde leeftijd van Kyran.
Ik heb het zelf niet zo op 2 katers in huis.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:03

@ BoGi: Bedankt. Ze worden overigens allemaal gecastreerd of gesteriliseerd. Dus wat dat betreft zou een poes geen probleem moeten vormen.

@ Caira: Bedankt. Helaas was dit dus de laatst overgebleven uit het nest, maar wel de leukste haha. :P

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:36

Gewoon nog eentje van dezelfde leeftijd erbij pakken :D kunnen ze lekker met elkaar spelen :D

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:45

Sentido, of je zo nou castreerd of niet, ik ben erg bang met 2 katers dat er veel strijd komt. (dat is mijn persoonlijke angst) Vandaar dat ik zou kiezen voor een paartje. Dus mannetje vrouwtje.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:58

BoGi schreef:
Sentido, of je zo nou castreerd of niet, ik ben erg bang met 2 katers dat er veel strijd komt. (dat is mijn persoonlijke angst) Vandaar dat ik zou kiezen voor een paartje. Dus mannetje vrouwtje.

Ik bedoelde meer van dat er dan geen gevaar op nestjes zou zijn. :)
Maar nu je het zegt denk ik wel dat je gelijk hebt. Dus ik zal eens zoeken naar een leuk poesje van ongeveer dezelfde leeftijd :D

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:01

pas wel op... als je 1x naar het asiel gaat, komt je niet snel met lege handen thuis ;)

Maar pas wel even serieus op dat ze misschien eerder krols/geslachtsrijp zijn dan dat ze gecastreerd kunnen worden.. dus niet dat je ineens een klein nestje hebt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:02

Wij hebben onze huisdieren ook altijd per twee (twee honden, twee katten,...) en dan ook altijd jongen-meisje. Je merkt dat ze naar elkaar toetrekken en veel met elkaar spelen per diersoort, heel leuk om te zien :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:21

Mariskatw schreef:
pas wel op... als je 1x naar het asiel gaat, komt je niet snel met lege handen thuis ;)

Maar pas wel even serieus op dat ze misschien eerder krols/geslachtsrijp zijn dan dat ze gecastreerd kunnen worden.. dus niet dat je ineens een klein nestje hebt.

Ik neem express mijn pinpas niet meer naar het asiel zodat ik er niet spontaan eentje mee kan nemen :D
Zowieso wil ik eerst overleggen met de mensen van het asiel hoe zij er over denken. En ook hoe groot het gevaar op een nestje zou zijn.. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:30

Ik zou een katertje nemen mocht je dan later nog meer katten willen zijn die meestal veel makkelijker dan poezen.
Mijn poezen zijn echte bitches tegenover andere katten terwijl mijn kater echt alles tolereert.
Verder ken ik iemand met 4 kater en dat geeft nooit problemen zolang je ze maar op tijd castreert.

Poesje zou ik niet doen vanwege het risico op zwangerschap de meeste dierenartsen willen wachten tot poezen krols zijn geweest of 6 maanden oud en dan kan het al gebeurt zijn.
En niet denken dat je het wel merkt als ze krols is je zal maar net een poesje hebben die stil krols is.