[SPOED] Morgen keuring!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

[SPOED] Morgen keuring!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 22:22

Morgen willen wij graag met onze Cane Corso naar een keuring,
maar nu heeft hij om medische redenen een gecoupeerde staart
en nu vroegen wij ons af of dit ook wat uit maakt op een keuring.
Neem aan dat je alle papieren mee moet nemen?

En zouden jullie wat meer informatie kunnen geven over hoe zo'n dag verloopt?

Alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:26

Honden geboren in Nederland na 31-08-2001 of in het buitenland, nadat daar een wettelijk coupeerverbod van kracht is geworden, mogen geen gecoupeerde staart hebben.

Honden geboren in Nederland na 30-04-1989 of in het buitenland, nadat daar een wettelijk coupeerverbod van kracht is geworden na 01-10-1996 mogen geen gecoupeerde oren hebben.

Honden mogen de laatste 12 weken niet in omstandigheden geweest waar besmetting met hondenziekte of enig andere ziekte die besmettelijk, kan hebben plaatsgevonden.

Ik zou in ieder geval maar zorgen dat je een dierenartsverklaring bij je hebt, anders kun je niet meedoen.
Succes. ;)

Frances

Re: [SPOED] Morgen keuring!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:39

De staart is hoog ingeplant, breed bij de inplant, en werd gecoupeerd bij de vierde wervel. In actie wordt de staart geheven, maar nooit recht omhoog gedragen.

Dit staat in de rasstandaard? Maar misschien is het nog niet aangepast sinds het verbod? Ik zou in ieder geval bewijs van de dierenarts meenemen. Dan denk ik dat je wel mee mag doen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:03

Mediche verklaring mee. Alleen denk ik niet dat winnen er inzit. Schoonheidsfoutjes al dan niet medich zullen ze toch niet (snel) laten winnen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:07

Wat voor keuring is het? Ik ga ervan uit dat je niet bij een officiele tentoonstelling hebt ingeschreven, ga je naar een clubmatch ofzo? Sommige verenigingen houden gewoon voor de leuk keuringen waar iedere hond (stamboom of niet) aan mee mag doen, ik neem aan dat je daar wel gewoon mag meedoen.