Jack Russel erbij nemen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lovepaints

Jack Russel erbij nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:28

Een collega moet door omstandigheden zijn hond ergens plaatsen.

Het is een 12-jarig teefje, lief naar kinderen, niet bekend is hoe ze is in omgang met honden en katten.
Zelf hebben we 3 honden(teefjes); kruising herder van 6 jaar en 2 australische herders van 1 en 11 jaar.
En een erbij maakt (hopelijk) niks uit. :D

Ik vind het idee dat de Jack Russel naar het asiel zal gaan nogal erg en daarom overwegen we haar in huis (in dit geval de bijkeuken) te nemen.

De oudste herder is niet heel erg blij met kleine en drukke hondjes; de jongste herder zal denk ik gewoon graag ook met haar willen spelen.

We kunnnen een proeftijd afspreken voor als het niet zal gaan.

Wat denken jullie: doen of niet doen??

orienta

Re: Jack Russel erbij nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:29

niet doen een jack russel heeft echt heel veel beweging nodig,is niks voor zon soort hond in een bijkeuken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:33

Ik zou het doen, zeker als je een proeftijd afspreekt.
Ik heb een Jack Russel van 11 en die ligt alleen maar op de bank te slapen.....

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:35

Ja, dat heb ik er niet bijverteld (onnozel als ik ben) maar ze komen allemaal !!! veel buiten!!!

Ik heb 2 lees 2 australische herders waarvan de jongste ook veel beweging nodig heeft en volgens mij mankeert er niks aan mijn wandel en uitlaatsysteem.

Maar je hebt gelijk, teveel binnen is niks, voor geen enkele hond!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:36

Alhoewel ik net lees dat er ook een is die veeel slaapt.

Bedankt Brainless!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:37

haah oke dan is het geen probleem nee
maar zie vaak dat mensen 3 x per dag een blokkie lopen met hun hond, das niks voor een jack russel!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:38

Ik zou het iig proberen!! en idd een proeftijd afspreken.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:40

heb je kleine kinderen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:44

Heb er eentje die nog twee moet worden, ze is heel rustig en slaapt inderdaad veel. Als je haar roept is ze echt wel in voor een wandeling (ze kunnen hier constant buiten rennen) maar meestal ligt ze in het zonnetje :')

Dan hebben we hier nog eentje die dit jaar 11 is geworden, ook een heel rustige hond en nog eentje die 8 jaar oud is. Die laatste is iets nerveuzer dan de andere twee maar nog steeds een hele rustige hond. Ik snap niet dat Jack Russels als zulke hyperactieve rampen gezien worden. Bij mijn stiefvader zit ook nog eentje van 8, die kan ook constant buiten maar ook die ligt liever op de schoot/in de zetel te maffen dan dat hij echt actief doet.

Vier hele rustige honden dus.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:45

pharagirlke schreef:
Heb er eentje die nog twee moet worden, ze is heel rustig en slaapt inderdaad veel. Als je haar roept is ze echt wel in voor een wandeling (ze kunnen hier constant buiten rennen) maar meestal ligt ze in het zonnetje :')

Dan hebben we hier nog eentje die dit jaar 11 is geworden, ook een heel rustige hond en nog eentje die 8 jaar oud is. Die laatste is iets nerveuzer dan de andere twee maar nog steeds een hele rustige hond. Ik snap niet dat Jack Russels als zulke hyperactieve rampen gezien worden. Bij mijn stiefvader zit ook nog eentje van 8, die kan ook constant buiten maar ook die ligt liever op de schoot/in de zetel te maffen dan dat hij echt actief doet.

Vier hele rustige honden dus.

ik zeg ook niet dat het hyperactiefe rampenhonden zijn maar de meeste hebben wel meer beweging nodig dan een gemiddelde hond

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:46

nee hoor, elke hond heeft veel beweging nodig. Tenzij je richting een chichuachua gaat (weet niet hoe je het schrijft). Een Jack heeft niet meer beweging nodig dan een labrador of een herder. Die hyperactieve gillerds die elke vijf minuten willen spelen, wandelen enz zijn gewoon niet opgevoed. Drie keer een rondje rond de blok zou voor mijn jacks prima volstaan. :D Ze hebben te korte pootjes om drie keer per dag kilometers te lopen. :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:49

nou ja ik heb zelf geen jackrussel maar zie er genoeg in mijn omgeving die zijn heus wel opgevoed maar moeten wel even goed vaak kunnen rennen om hun ei kwijt te kunnen,niet aan een lijntje een blokje lopen.

Een chihuaha vind ik geen hond

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:01

orienta schreef:
Een chihuaha vind ik geen hond

O,O wat zeg je nu?? *D

We wandelen meer dan dat en zijn veel buiten !

Kunnen ze echt niet zoveel lopen? De anderen lopen toch wel een endje en ik ook natuurlijk!

En ik heb 3 kinderen 9, 3, 2 jaar. Hondje is gewend aan jong grut en zeer lief, heb ik begrepen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:03

oke maar als het toch niet gaat zijn hun natuurlijk ontroostbaar ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:07

haha lovepaints ik was een stukje aan het geinen. Jawel hoor, ze kunnen het best een flink aantal kilometers volhouden en dat vinden ze ook leuk, maar het is niet zo dat ze het dagelijks nodig hebben om 20km te gaan wandelen. Ze zijn ook perfect tevreden met een vijftal kilometer of gewoon een pleintje waar ze een kwartiertje kunnen rennen :D Als je dat wil is dat natuurlijk super want ze hebben veel energie maar de meeste jacks weten dat wel te doseren. Ze hebben vooral veel uithoudingsvermogen wat doet denken dat ze veel energie hebben. Een jack krijg je bv veel moeilijker moe gespeeld dan een labrador. ;) Een jack is gebouwd op uithoudingsvermogen en een labrador wat minder. Toch hebben wij hier meer last van de labrador kwa energie gehalte omdat die het niet doseert, bij die komt het er allemaal uit op tien minuten tijd en dan zit je dus tien minuten met je handen in je haar. ;)

Daar zit vaak het misverstand bij mensen. Maar een Jack kan ook perfect een dagje rustig binnen liggen maffen of in het zonnetje liggen (wel opletten voor zonnesteek dan natuurlijk). In de zomer zie ik ze dat hier regelmatig doen. De jongste (die van mij) daagt wel eens uit om te spelen maar de andere twee eigenlijk niet :D

En orienta: dat ben ik met je eens :D Ik vind zo'n chichuachua ook geen hond.... Zag er laatst eentje in stad, die zat ín de handtas. Echt ben spontaan beginnen lachen maar had best te doen met dat beest... Lijkt me ook geen leven als je de hele dag in zo'n tas word rondgesleurd. Neem dan een knuffel.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:11

wij hebben 3 kruisings met jack russel :) pittige energieke hondjes (als ze spelen:P) al liggen ze ook veel(het grootste deel van de dag) daar waar wij zijn, dan voelen ze zich het meest prettigs.

als jullie nog 1 hond willen/kunnen houden why not! probeer idd een proetijd ivb de andere honden, gaat het prima dan houd je de hond...gaat het totaal niet dan moet hij helaas terug en als het alleen te maken heeft met meer aan elkaar wennen dan houd je de hond ook gewoon :D

overgins is het niet waar dat elke hond evenveel beweging nodig hebt als je de border collie parkt (en dan niet die wat ze tegenwoordig fokken maar de echte) die zijn bijna onuitputbaar, ik ken iemand die wandelt echt onwijs veel, laat hem nog buiten rennen en als ze thuiskomen is hij doodmoe en de hond staat daar alsof ze net wakker is van oooooow gaan we nu doen!? dan nog KUN je met dr een balletje gooien enc. die honden hebben uitdaging nodig anders heb je kans dat ze gedrachsproblemen gaan ontwikkelen, een veel voorkomend iets is dat ze de mensen in huis gaan drijven of dat ze alles maar dan ook alles kapot bijten (hoe goed opgevoed het dier ook is) tegenwoordig zijn ze vaak rustiger omdat het een mode hond is en iedereen zoon dier in een gewoon huishoude wil houden! tuurlijk alle honden hebben veel beweging nodig maar er zijn honden die het prima doen met 1x per dag lang wandelen en andere keren ff een klein stukje, of alleen kleine stukjes..en de ander gaat gedrachtsproblemen ontwikkelen dan!

btw als je hondjes hebt die heel klein zijn...ze kunnen best lang wandelen hoor, mits ze een goede conditie hebben en let gewoon op de hond, als je beetje hondenkennis hebt en je kent je eigen hond zie je wanneer je echt op huis aan moet ;)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 19-06-09 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:14

Ik ben het volledig mat Pharagirlke eens.
Mijn Jack is nog niet eens een jaar. Heeft veel beweging nodig. Maar als hij binnen is, is het de rust zelf.
Ik loop niet veel maar als ik naar het veldje ga en een kwartiertje met een bal speel is hij echt dik tevreden. Verder gaat hij mee naar het werk dus is hij de hele dag buiten!
En mocht het een dagje niet gaan om naar het veldje te gaan om te spelen dan is hij nog heel rustig.
En TS heeft al 3 honden dan merk je die ene (kleine) extra ook niet hoor. Dus als het goed gaat binnen de roedel zou ik het zeker doen!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:16

Gewoon proberen,

ik had zelf een bull mastiff (de luiheid zelve) en een jackrussel,
ging heel goed samen....hele grote tuin konden ze lekker ravotten en nu mijn bulletje er niet meer is ga ik lekker elke middag stuk lopen met mijn jack...
hij ligt trouwens ook regelmatig voor pampus hoor....

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:22

Nou, dan moeten we het gewoon gaan proberen.

Hij komt eerst een keer langs met haar, dan kunnen we zien wat voor een hondje het is.
De honden hebben toch hun tijd nodig om aan elkaar te wennen.
Ik laat nog weten hoe het verloopt.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:37

Ik heb er ook eentje, een jonkie nog van 8 maanden nu.
In huis is hij heel rustig en kan hij inderdaad uren in zijn eigen mand liggen slapen maar om te gaan wandelen/spelen/...is hij altijd klaar. Energie heeft hij dan te over, en moe worden ze niet snel... na 100x het balletje terug te brengen, staat hij klaar om het nogmaals te halen en nogmaals terug te brengen :D

Maar ik heb er wel een wereldhond aan.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik met hem 2x / week mee op training (hondenschool) ga, dagelijks oefen ik dan zelf de dingen thuis van op training ( zo'n half uur), dan wandel ik een dik half uur met hem, en ook 's avonds wordt er nog eens n dik half uur met hem gewandeld.
Verder hebben we n tuintje waar hij overdag in kan rondhollen & spelen.
In het weekend gaan we wat langere wandelingen maken in het bos...
En in huis is hij echt heel rustig. Hij gedraagt zich ook enorm netjes.

Voor mij gaan de clichés ivm JR alvast niet op. Dus als het past en je hebt er de ruimte/tijd voor? waarom niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:07

Het zijn juist vaak de kruising Jacks die heel druk zijn.
De "echte" jacks (met papier) zijn wel honden met veel energie, maar absoluut geen ADHDers.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:05

Brainless schreef:
De "echte" jacks (met papier) zijn wel honden met veel energie, maar absoluut geen ADHDers.

en zo is het..... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:09

Brainless schreef:

da's gek, heb er hier drie zonder papier zitten, allemaal even rustig, mijn stiefvader heeft ook 1tje zonder papier, dood rustig. En de meeste mensen rondom me hebben er ook zonder papier en dat zijn stuk voor stuk lieve rustige dieren. Dat fabeltje van doorgefokte gillers zoals die dieren wel eens genoemd worden mag ook wel eens de wereld uit.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:22

Nou, ben nu wel reuzebenieuwd geworden wat voor hondje dit zal zijn! :P

De andere zijn vrij rustige honden en dat vinden we wel zo prettig. Ze moet niet heel de tijd blaffen, dat is wat minder.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:23

Ik heb een jack russel van 3 jaar en die ligt altijd lekker te snurken of in de tuin van de zon te genieten.