Nou goed, wij spullen aangeschaft, langs de dierenarts geweest voor controle, inentingen en anti-wormen en vlooienspul. Pup wende snel en leek het erg naar zijn zin te hebben bij mij en mijn vriend. We spelen veel met hem, wandelen elke dag een flink eind en hij is weinig alleen thuis, ik neem hem zoveel mogelijk mee overal naartoe. Ook was hij bijna meteen zindelijk. Hij woont bij ons binnen, in de keuken heeft hij een bedje. Als hij groter iswillen we hem een ren in de tuin geven.
Vorige week knapte hij hard op, glans erop en best aan het groeien. Hij is ook veel vrolijker en actiever dan eerst. Goed teken, maar ook nadelen.
Vanaf het begin had hij een obsessie voor schoenen en voeten, om mee te spelen. Vooral bewegende voeten.

Hij doet het ook naar handen, maar we leren hem dat we hem alleen aanraken met onze handen om te aaien e.d. dus niet om mee te spelen.
Probleem: We werken op een vakantiepark, dus er zijn erg vel kinderen. Die zijn natuurlijk gek op puppies. Vinden wij prima, laat hem maar wennen aan kinderen! Alleen willen die hem juist laten spelen met hun handen en voeten.... Dus iedere keer zeg ik er wat van en laat hem al wat minder met kinderen omgaan.
Sinds een paar dagen doet hij het ook meer bij ons, in handen en voeten bijten. Wij straffen hem met onze stem, als dat niet helpt pakken we hem in zijn nekvel, als hij dan nog doorgaat krijgt hij een tik op zijn kont.
Alleen nu wordt hij aggressief als we hem straffen. Hij begint te grommen en brullen en wil ons alleen maar meer aanvliegen. Hij heeft mijn vriend al in zijn neus gebeten.
We blijven hem consequent straffen, als hij ophoudt en weer lief is belonen we hem gelijk. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet. Ook in de auto doet hij het. Vanaf het begin is de achterbank zijn plaats. Sinds een paar dagen probeert hij naar voren te springen, om bij de bestuurder op schoot te komen. Dat straffen we ook af, we zetten hem 10 keer terug op zijn plaats, maar ook hierin wordt hij aggressief. Dan wordt het gevaarlijk, als ik aan het rijden ben wil ik geen aanvallende hond die in mijn nek springt. Dus nu hebben we hem aan de riem op de achterbak, zodat hij niet naar voren kan komen. Hij brult en gromt alles bij elkaar, maar blijft zitten.
Nou is mijn vraag: Hoe straffen we hem op de juiste manier af? En waarom doet hij dit, dominatiespelletje? We willen het graag goed aanpakken, nu hij nog jong is, om geen verpeste aggressiefe volwassen hond te hebben.