Must haves voor Jack Russel pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Must haves voor Jack Russel pup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:58

Mijn vriend en ik wonen nu ruim een jaar samen en we hadden eigenlijk direct al besloten dat we een hond wilden. Wel waren wij van mening dat we eerst zelf maar eens aan de nieuwe situatie moesten wennen en dat die hond er later wel zou komen.

Wij vonden de tijd daar nu rijp voor... En dus zijn we op internet gaan zoeken naar een geschikt hondje voor ons. Wij wouden beiden graag een kleine Jack Russel achtige hond, maar we vinden de standaard Jacks zo standaard :+ Uiteindelijk hebben we precies het nestje gevonden wat we zochten: Bruine Jackies! Vader is Black en tan en de mama is bruin. Volgende week vrijdag gaan we er heen om definitief 'onze pup' uit te zoeken! De pup zal met ruim een maand bij ons komen wonen. Maar ik zou graag willen weten wat zijn nu echte must haves? Wij hebben al een bench, een mand, voerbakjes, speeltjes etc. Maar zijn er ook dingen die we gewoon niet kunnen missen?

Een van deze twee word het... :+:
Afbeelding

Laika

Re: Must haves voor Jack Russel pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:31

Schattige hondjes hoor! Maar de standaard Jack is standaard omdat de RASstandaard dat zo wil zien! Jouw Jack is een rasechte kruising! Niet minder lief natuurlijk, maar géén Jack Russell dus ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:33

Wat dacht je van een eigen halsbandje/tuigje en een riempje :D ? En misschien is een clicker ook wel heel leuk!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:36

Laika schreef:
Schattige hondjes hoor! Maar de standaard Jack is standaard omdat de RASstandaard dat zo wil zien! Jouw Jack is een rasechte kruising! Niet minder lief natuurlijk, maar géén Jack Russell dus ;)

Weet ik, maar dat is dus een doelbewuste keuze :) Deze is qua uiterlijk ed verder wel een echte jack dat bedoel ik... ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:37

Pluttersput schreef:
Wat dacht je van een eigen halsbandje/tuigje en een riempje :D ? En misschien is een clicker ook wel heel leuk!

Halsbandje heb ik ook.. :D Ik bedoel vooral welke speeltjes oid moet je echt hebben? Wat vinden jackies leuk? Zal ook per hond weer verschillend zijn, maar moet ik bv een bot hebben, een touwspeeltje etc etc etc

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:42

Een kong! Wel de mini voor pups natuurlijk.. :P Dat zijn rubber dingen die je kunt vullen met van alles lekkers, omdat ze van rubber zijn stuiteren ze, en is het dus ook heel leuk speelgoed zonder er wat in te doen. Ze zijn wel wat prijzig, maar ze kunnen eigenlijk niet kapot gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:42

Iorrr schreef:
De pup zal met ruim een maand bij ons komen wonen.

Bedoel je dat jullie hem over ruim een maand gaan halen of dat hij net 5 weken oud is als ze hem bij zijn moeder weg halen :?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:59

Nee zoals je op de foto kunt zien zijn ze al ruim 2 weken nu! Dus over 5 weken is ie bijna 8 weken oud... ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:01

marlinH schreef:
Een kong! Wel de mini voor pups natuurlijk.. :P Dat zijn rubber dingen die je kunt vullen met van alles lekkers, omdat ze van rubber zijn stuiteren ze, en is het dus ook heel leuk speelgoed zonder er wat in te doen. Ze zijn wel wat prijzig, maar ze kunnen eigenlijk niet kapot gaan.

Oke thnx voor de tip!!!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:20

touw speeltjes vinden ze meestal leuk of een balletje :P de kong is super! kunnen ze zich lekker mee bezig houden (TIP: smeer wat pindakaas in de binnenkant van de kong nog wat brokjes of stukjes worst erin en klaar! :D, de honden zijn meestal wel een half uurtje zoet ermee om alles eruit te krijgen :D)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:40

Zijn kong vind onze JR écht geweldig...en dat maken ze ook voor puppy idd en die kunnen niet kapot.
Niet normaal hoeveel speelgoed die kapot gekregen heeft, en zijn kong leeft nog steeds ;)

En zo van die touwspeeltjes, ja weet niet precies hoe dat heet? Daar speelde hij ook ongeloofelijk graag mee. En tennisballen, maar ja, misschien beter daarmee wat wachten tot hij/zij iets groter is dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:52

Wat dacht je van een hele goeie hondencursus?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 09:32

Dank jullie! Volgens mij hebben we dan nu alles! :D Ben gister even naar de winkel geweest en heb alles, alleen hadden ze daar geen kong, dus die ga ik nog even halen!

Puppycursus is ook al opgegeven dus komt helemaal goed!

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:36

Zo'n Kong is zeker een must have ;) Onze Jack Russell is nu anderhalf jaar oud en hij heeft al zo'n speeltje vanaf dat ie bij ons (nu dus ook bijna anderhalf jaar). Alle andere speeltjes zijn al lang kapot en deze leeft nog, hoewel ie nou ook al langzaam maar zeker uit elkaar begint te vallen :P
Ik zou wel in het begin een tuigje voor hem pakken ipv een halsbandje, vooral als ie nog moet leren om aan de riem te lopen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:56

Iorrr schreef:
Laika schreef:

Weet ik, maar dat is dus een doelbewuste keuze :) Deze is qua uiterlijk ed verder wel een echte jack dat bedoel ik... ;)

Nou met deze kleur dus echt niet. Ik vraga me af wat erdoorheen gefokt is, Teckel? Krijg je later echt een heel andere hond kwa aard en gedrag dan een Jack Russell terriër hoor. Ik vraag me altijd af, wanneer mensen zeggen dat ze een bepaald ras willen, waarom ze dan een kruising kopen?

Belangrijkste als je een pup koopt is tijd, aandacht, een goed opvoedboek (cursus is maar 1x week ben je zo een stuk verder) en een voerschema. O ja en een bench.

Belangrijkste als je een pup koopt is tijd, aandacht, een goed opvoedboek (cursus is maar 1x week ben je zo een stuk verder) en een voerschema. O ja en een bench.[/quote]

Wat moet een pup van 8 weken met een kong? Ga haar eerst leren wennen aan nieuwe omgeving, zindelijk maken en vergeet niet de pup ook veel te laten slapen en rusten, regelmaat in uitlaten, eten, aandacht en opvoeding is wat je ze gaat leren en wat bijtdingetjes kan je geven (2) om te zorgen dat ze die niet zelf gaat pakken in huis.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 07:27

Biepmiep er zal ongetwijfeld een ander ras doorheen zitten, maar de laatste drie generaties in ieder geval niet... Ik verwacht dus dat haar karakter 100% Jack is, maar daar gaat het hier niet om. Ik vroeg gewoon om tips. En daarbij ging het mij niet om een bepaald ras, ik wil een actieve kleine hond. Ik hoef geen raszuivere anders had ik deze niet uitgezocht ;)

Van mij mag het topic op slot want ik heb al inkopen gedaan. De Kong is het enige dat ik nog moet halen, maar dat is een mooie klus om straks met haar te doen! :D Vrijdag ga ik daar kijken, heb er nu al zin in!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:36

Iorrr schreef:
Biepmiep er zal ongetwijfeld een ander ras doorheen zitten, maar de laatste drie generaties in ieder geval niet... Ik verwacht dus dat haar karakter 100% Jack is, maar daar gaat het hier niet om. Ik vroeg gewoon om tips. En daarbij ging het mij niet om een bepaald ras, ik wil een actieve kleine hond. Ik hoef geen raszuivere anders had ik deze niet uitgezocht ;)

Van mij mag het topic op slot want ik heb al inkopen gedaan. De Kong is het enige dat ik nog moet halen, maar dat is een mooie klus om straks met haar te doen! :D Vrijdag ga ik daar kijken, heb er nu al zin in!

De ouders zijn bruin en B en T...dus ook helemaal niet raszuiver. Je schreef inderdaad dat je een JRT-achtig hondje wil, maar deze voorouders krijg je echt geen jrt-achtigre, dus ik hoop maar dat deze pup aan je verwachtig zal voldoen, je kiest toch voor een rasachtige omdat je bepaalde verwachting daarbij hebt, zo te zien zit er waarschijnlijk niet eens terrierbloed bij.

(ik bedoel jullie hebben zelf raspaarden je zult wel begrijpen dat er ook bij rashonden meer achter zit dan alleen een naam)

Er zijn nu eenmaal veel misverstanden over de Jack Russell terrier ik ben nog steeds druk deze te weer leggen, 1 van de misverstanden is men denkt dat een JRT bruin of B en Tan kan zijn....
Goed bij deze uitgelegd dat het om genetische redenen niet voorkomt.

En gewone Jacks standaard... _O- ja Maar er zijn inderdaad veel aparte kruisingen, moet je eens op Marktplaats kijken, je hebt zelfs zilveren!

Veel geluk en plezier met je pup.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:28

Allereerst alvast veel plezier met je pup :D

En als tip, kijk uit naar onverwoestbare speeltjes ;)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:30

lief hoor maar geen Jack, die zijn overwegend wit met zwarte en bruine vlekken. Heb je al een keus gemaakt, veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:34

Vooral een kleeeeeeein halsbandje en kleine voerbakjes!
Wij hadden eerder al jacks en toen die waren overleden kwam er na een tijdje weer een puppie. We dachten de andere spullen nog te kunnen gebruiken, maar een pup is zoveel kleiner, hij kon de voerbak als mand gebruiken :D
We hadden al het kleinste puppy-halsbandje, maar ook daar wist hij makkelijk uit te kruipen. Uiteindelijk heeft hij een sporenriempje omgekregen als halsbandje, omdat je die zo strak kunt doen als je zelf wil ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 14:36

Hahah blijheid bedankt voor de tip! Ik heb inderdaad een piepklein halsbandje... :D Voerbakjes zijn wel klein, maar of ze klein genoeg zijn? Ik zie het wel, anders heb ik vast nog wel schaaltjes ofzo! :)