ik weet niet hoe het heet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

ik weet niet hoe het heet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:15

ik ben opzoek naar de naam van een zilver kokertje, waar je een papiertje in kan doen, waar je adres gegevens opstaan stel dat je hond of kat wegloopt de vinders weten waar hij thuis hoort

Wie o wie weet hoe dit heet?
Of heeft dit geen naam? heet t alleen kokertje?

Ronne

Re: ik weet niet hoe het heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:16

Adreskokertje... dacht ik iig!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:17

licentie?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:17

Naamkokertje of zo? Heb ook echt geen idee...Hier moeten de honden verplicht een penning van de gemeente dragen...als ze weglopen kun je dan naat de gemeente bellen en die kunnen dan het adres en telefoonnummer van het baasje geven...Vrij onnodig voor ons dus...zo'n naamkokertje :+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:19

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:21

Penningkokertje?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:22

Penningkokertje idd, of adressenkokertje

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:22

elke dierenwinkel verkoopt die kokertjes gewoon een adreskokertje en ook veel tuincentrums die een dierenafdeleing heben verkopen ze

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:23

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:23

Yes ik heb het!, bedankt!! t was mij echt even te moeilijk:P:P(voor nu)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:25

En wat was de naam die je precies zocht? :+

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:33

En ook vooral waarom wou je het weten?
Ik zie het nut namelijk niet.
Aangezien je ze overal kan kopen zonder de naam te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:46

Toch is chippen beter. Een halsband kan stukgaan (sowieso zou ik een kat geen halsband omdoen) en een adreskoker kan makkelijk kwijtraken.

Gewoon je dieren chippen, veel beter.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:51

Ja inderdaad of allebij.
Een adreskoker kan geen kwaad maar hoeft niet maar een chip is toch wel vereist.
Overgens kun je deze maand met korting laaten chippen mocht je het te duur vinden.
Juni is namelijk de chipmaand

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:54

Nou, ik zocht het omdat ik het aan mn paard zn hoofdstel wil hangen (of/en zadel). Ik heb er nu namelijk één, die heb ik aan een paar kraaltjes gehangen en dat vond ik wel een leuk idee, valt goed op, en is niet te missen..misschien dat meer mensen hier interesse in hebben.

Ik moet morgen even een foto maken, maar ik zocht eigenlijk waar je ze goedkoop kan kopen (en dan is het handig als je de specifieke naam ervan weet:))

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:01

Ook al is een dier gechipt, een gewoon leesbaar adres is ook praktisch. Er liep bij ons een keer een hondje rond, die wij niet kenden en na meer dan een half uur hadden wij nog steeds geen baasje gezien. Dus iemand had al contact gehad met het asiel toen de eigenaar verscheen. Het hondje bleek vlakbij te wonen en was een klein stukje afgedwaald bij het buiten spelen. Gelukkig konden we het asiel nog op tijd bellen dat ze niet meer hoefden te komen om het hondje te halen, maar wat als de eigenaar wat later was verschenen.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:24

Dan wordt alsnog in het asiel eerst gekeken of het dier een chip heeft en wie de eigenaar is.
En daarnaast we zeggen toch niet dat het onzin is maar dat het extra is dat je een dier ook altijd moet laaten chipen en dat een kokertje extra luxe is net als dat jij geen droog brood eet maar er beleg op doet.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:10

Als ze een kokertje dragen word natuurlijk eerst die informatie bekenen en dan pas de chip..
3 van de 4 katten van ons hebben trouwens geen chip, 2 dagen een kokertje en als ze weglopen zijn ze ook zo wel te vinden (enige plek waar mensen ze naartoe kunnenbrengen is zantvoort) & degene die zóu kunnen weglopen heeft dus een chip & kokertjs.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:41

ris schreef:
Dan wordt alsnog in het asiel eerst gekeken of het dier een chip heeft en wie de eigenaar is.
En daarnaast we zeggen toch niet dat het onzin is maar dat het extra is dat je een dier ook altijd moet laaten chipen en dat een kokertje extra luxe is net als dat jij geen droog brood eet maar er beleg op doet.

Maar dan magh de eigenaar wel dokken voor zijn hondje! ;)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:54

Inderdaad, het is veel makkelijker en prettiger als je dergelijk gedoe kan vermijden. Vooral als je hond toch al met een halsband rond loopt, dan is zo'n label er aan toch niet zo veel moeite.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:55

ch_ntii123 schreef:
Nou, ik zocht het omdat ik het aan mn paard zn hoofdstel wil hangen (of/en zadel). Ik heb er nu namelijk één, die heb ik aan een paar kraaltjes gehangen en dat vond ik wel een leuk idee, valt goed op, en is niet te missen..misschien dat meer mensen hier interesse in hebben.

Ik moet morgen even een foto maken, maar ik zocht eigenlijk waar je ze goedkoop kan kopen (en dan is het handig als je de specifieke naam ervan weet:))

Veel mensen (vooral maneges) hangen sleutelhangers aan hun tuig, van die platte dingetjes waar je een papiertje in kan schuiven.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:04

Loizy schreef:
ch_ntii123 schreef:

Veel mensen (vooral maneges) hangen sleutelhangers aan hun tuig, van die platte dingetjes waar je een papiertje in kan schuiven.

Het is meer voorals hij wegloopt (of ik eraf val en hij door wandelt:P)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:40

je kunt ook deze gebruiken: http://www.goods4sale.eu ze hebben verschillende ID mogelijkheden om aan je zadel te knopen.