Mijn lieve Stip..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adawi

Mijn lieve Stip..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:54

Mijn lieve kleine Stip..

Mijn ventje, mijn maatje, mijn kindje. Het hondje die ik vroeger toen we beiden klein waren, kreeg voor mijn verjaardag.
Hij had de afgelopen week ineens een dikke buik. Wel raar, maar we keken het even aan, want ja, hij at goed, dronk goed en wilde graag spelen.
Maar in de loop van de week ging hij moeilijker poepen, alsof het niet lukte. Het werd maar niet beter en zijn buikje werd maar dikker.
Dus vandaag meteen afspraak gemaakt bij de dierenarts; we konden om 10 voor 10 langskomen.

Eenmaal in de behandelkamer werd hij gevoeld en algemene controle. Alles leek wel goed, maar inderdaad, die dikke buik.. Er stond wel erg veel spanning op en de dierenarts durfde zelfs niet meer te drukken. Ze dacht dat het gas zou kunnen zijn en dat er dus een verstopping in zijn buikje zat.
Er zou een foto gemaakt moeten worden om dit te bevestigen. We moesten even wachten en eenmaal aan de beurt ging Stip braaf met haar mee om foto te maken.
Wachten duurd zo ontzettend lang, maar het duurde ook echt heel lang. Ze zijn bijna een uur met hem bezig geweest. Je gaat je steeds meer afvragen wat er aan de hand zou kunnen zijn, waarom het zo lang duurd.

En toen kwam die weer naar buiten, mijn vrolijke kleine mannetje.
Maar helaas was de uitslag niet zo vrolijk als dat mijn mannetje zelf was.
Zijn buikje bleek niet vol te zitten met gas, maar met alleen maar vocht. Dit was eigenlijk het enige wat te zien was op de foto. De darm wordt weggedrukt door al het vocht, waardoor de ontlasting inderdaad moeilijker gaat.
Wat betekent dit vocht? Dat de lever misschien niet goed werkt, de nieren al is die kans klein omdat hij nog normaal drinkt en plast of er is een kans op een tumor die veel vocht maakt. Er kon direct een bloedafname gedaan worden, om de waardes te bekijken van zijn lever en nieren, dit hebben we dan ook maar meteen gedaan. Hier horen we vanmiddag nog de uitslag van....

Helaas is er geen kans op echt iets 'goeds', omdat het aan de nieren of lever moet liggen, waar ze hem nog iets mee kunnen helpen. Of het zal een tumor zijn en dan kunnen ze eigenlijk nog weinig voor hem doen.

Hij is verder al heel de week erg vrolijk, ook bij de dierenarts. Eet goed, drinkt goed, speelt veel etc. Hij lijkt dus geen pijn te hebben of zich ziek te voelen.

Bij de dierenarts heeft hij nog een spuitje met plaspil gekregen, om in ieder geval vocht kwijt te kunnen. Zo hebben we nog aantal plaspillen meegekregen.

Nu eenmaal thuis weet mijn kleine ventje eigenlijk niet zo goed wat hij met zichzelf aanmoet. Wil veel drinken en plassen natuurlijk. Maar hij lijkt ook een beetje van slag. Ligt niet zo ontspannen als normaal en ligt af en toe zachtjes te piepen.

:(:) Waarom moet m'n ventje nou dit overkomen?
Ik wil hem zo graag helpen, maar kan verder niets doen!

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het kwijt..
Ik ben helemaal van slag.. En heb morgen een examen die ik voldoende moet halen, al is er gelukkig nog een herkansing voor. Ik kan nu echt niet goed leren..

Nog een foto'tje van mijn kanjer!
Afbeelding Afbeelding

sunny_l0ve

Re: Mijn lieve Stip..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:53

Wat sneu! ik hoop dat de uitslag een beetje positief is, en dat ze hem nog kunnen helpen. Sterkte met hem!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 17:04

We hebben ondertussen de uitslag gekregen.
Zijn bloedwaardes waren allemaal in orde en dus wijst het er nog meer naartoe dat het een tumor is.

We hebben nu alsnog het vocht uit zijn buik op laten sturen naar Utrecht. Hier horen we morgen dan weer de uitslag van.
Het is zowizo slecht nieuws.. Het kan niet goed zijn. Het zal alleen bevestigen dat het een tumor is en welke cellen etc.

K..zooi ;(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:50

Ach arme hond. En kunnen ze er dan ook niks meer aan doen? Laat het maar weten als je de uitslag hebt... ik zal duimen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:53

Wat sneu dit.. ik duim heel hard voor jullie!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:59

We laten hem minimaal ieder half uur uit, maar nog plast ie per ongeluk nu soms in huis. Terwijl hij dit nooit gedaan heeft, hij hield het altijd heel lang op.
En met uit laten wil hij tot de hoek en loopt zelf dan weer terug naar huis. Wil geen lange wandelingen meer.

Dit waren foto's van gister, waar je zijn dikke buik goed kunt zien:
Afbeelding Afbeelding

Nu is zijn buik wel iets minder dik.
Hij wil wel graag spelen en alles, hij lijkt geen pijn te hebben. Alleen dat plassen vind hij volgens mij vervelend.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:29

Ah echt sneu dat buikje.. ik hoop toch echt dat er positief nieuws komt hoor.. sterkte!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:30

arm ding. Het lijkt net alsof hij een ballon heeft. Gelukkig dat hij geen pijn heeft, maar wel rot voor hem dat hij niet meer veel wil lopen en last heeft van plassen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:32

laat de moed nog niet zakken, misschien is de tumor/gezwel wel goedaardig en kan ie weggehaald worden ?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:39

Hoe is het nu met je hondje??

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:45

Dat hij zijn plas nu moeilijk op kan houden, komt ook door de pillen hoor ! Hoe oud is je hondje ?
Sterkte, hopelijk krijg je toch nog een uitslag uit Utrecht waar je wat mee kunt.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 15:56

Helaas slecht nieuws ;(

Ik zal even mijn blog neerzetten die ook op mijn hyves staat:

Dit is van gister
We hebben vandaag de uitslag gekregen van het vocht uit Stip zijn buik.

En helaas, zoals eigenlijk al verwacht werd, is het een tumor die in zijn buik zit.
Deze tumor maakt al het vocht aan.

Er is helemaal niets meer te doen voor mijn boefje
Het enige is dat hij plaspillen heeft, om wat vocht uit zijn buik weg te krijgen. Deze is vergeleken met gister al minder dik gelukkig. En hij heeft een drankje die we kunnen geven om zijn ontlasting makkelijker erdoor te laten gaan.

Jeetje, wat doet dit pijn! Mijn ventje die ik binnenkort moet laten gaan............

Hoelang hij nog leeft, weet niemand.
Op het moment lijkt hij geen pijn te hebben en wil graag nog spelen en vooral natuurlijk veel koekjes eten.
Zolang het zo blijft is het goed, maar wanneer hij pijn gaat krijgen zal het ophouden

Vanavond ben ik even samen met hem in de auto naar de Ridderhof gereden, om naar de dierenwinkel te gaan. Lopend is nu te ver voor hem.
In de auto vond hij het nog steeds erg leuk en was hij weer blij dat hij mee mocht.
In de winkel mocht hij wat lekkers uitzoeken. Meteen trok hij al een koek uit de kast die hij meteen al begon op te eten Die hebben we dus maar meegenomen samen met een lekker varkensoor.
De koek werd meteen helemaal opgegeten en zijn varkensoor moest natuurlijk aan iedereen geshowt worden.

We gaan hem lekker vertroetelen komende dagen. Al is het soms wel moeilijk om te bedenken waar je hem nou echt een plezier mee kan doen.

Ik wil mijn boefje nog lang niet kwijt.. Het gaat ineens allemaal zo snel.. Zo ontzettend onwerkelijk..
Mijn boefje die ik kreeg voor mijn 7e verjaardag en toen hijzelf nog maar een paar weken oud was. Samen opgegroeid, samen gekke dingen gedaan, samen verdrietig geweest, samen lol gemaakt...
Hoe kan ik nou afscheid nemen?
Ik zag hem in mijn gedachte altijd een oud hondje worden, die langzaamaan een oud opa'tje zou worden. Maar helaas mag het niet zo zijn.. En moet het zo aflopen.

Komende dagen zoveeeeel mogelijk van 'm genieten. En natuurlijk nog foto's maken
Hopelijk kan hij nog vrolijk en zonder pijn een tijdje bij ons blijven.

AfbeeldingAfbeelding

Vandaag:
Vanacht heeft hij heerlijk bij mij in bed geslapen en word hij verder nog lekker verwend.

Hij is niet helemaal de Stip meer zoals hij was. Hij slaapt veel, wil echt niet verder dan de hoek wandelen, gaat niet meer als een gek tekeer als de postbode langskomt en is gewoon een stuk rustiger.Maaarrr, als we een hond of een kat tegen komen buiten, dan laat hij wel nog even weten wat hij daarvan vind *blaf* *blaf*
Afbeelding

Vanmorgen heeft hij een hele tijd heerlijk tegen mij aangelegen en alsmaar geknuffeld. Dubeel gevoel; heerlijk om zo bij 'm te liggen, maar ook verdriet.
Afbeelding

Ik blijf erbij; het is zo onwerkelijk om afscheid te gaan nemen.

Zometeen nog even in de tuin rommelen, kijken of hij er gezellig bijkomt.
En net heeft mijn moeder met boodschappen doen, zo'n zelfde koek meegenomen, als dat hij gister zelf had uitgekozen.
Daar krijgt hij nu af en toe een lekker stukje van!

Hij ligt nu weer te slapen. Zo maar weer even kijken of hij naar buiten wil.
Afbeelding

Liefs van ons
Afbeelding

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:01

Pff krijg er tranen van in mijn ogen.. wat moet dit onwerkelijk voelen voor je.. en wat een lieverd op de foto's!!
Ik hoop dat jullie nog even lekker van elkaar kunnen genieten..

Sterkte!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 16:05

Het is idd erg onwerkelijk.. Het gaat allemaal ineens zo snel..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:02

Ah wat sneu. Dit was niet wat ik voor jullie gehoopt had... gelukkig heeft hij nu geen pijn en kun je nog even van hem genieten. Heel veel sterkte de komende tijd!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:40

Stip is vandaag, 22 juni rond 15.00 uur ingeslapen.

* 07 - 04 - 1996, † 22 - 06 - 2009

Lieverd, je bent en blijft mijn allerbeste vriendje!
We zijn samen opgegroeid, samen vanalles meegemaakt. Je bent super voor mij geweest Jij was mijn kindje, zoals mama dat altijd zei.

Altijd als ik blij was, deed je vrolijk mee.
Altijd als ik gekke dingen had bedacht, deed jij gewoon maar mee.
Altijd als ik verdrietig was, was jij er om mij te troosten.
Altijd als ik me ziek voelde, kwam jij erbij liggen en liet er niemand bij in de buurt.

Afbeelding
Nu was jij plotseling zo ziek, en ik heb geprobeerd je fijne laatste dagen te geven. De laatste 5 dagen ben ik de hele dag bij je geweest.

Het is goed zo lieverd, je hebt nu geen pijn meer.
Slaap zacht. Ik zal je alleen zo verdomd erg missen, nu al!

Waar is het bedelende hondje als er eten te halen is, waar is het geblaf als er aangebelt wordt of post bezorgd word, waar is de begroeting als ik weer binnenkom.

Gelukkig heb ik heel veel mooie herinneringen aan jou en hebben we veel foto's Enkele heb ik ook op m'n hyves gezet.

Ik wil zoveel zeggen, maar ben tegelijkertijd ook zo leeg.
Zo werd ik vanmorgen nog heerlijk door je wakker, omdat je stiekem helemaal tegen me aangekropen was Mijn knuffel.
Afbeelding

Nogmaals, mijn lieverd, mijn beste vriendje, mijn boefje en mijn kindje, slaap zacht..

Onze állerlaatste foto:
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Zo toepasselijk:
Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En hij krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je hem niet kan missen
Egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet
Met zijn riem in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoïstisch zijn

Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is hij zelf niet één keer
Egoïstisch geweest...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:52

Pff wat is dat snel gegaan..

Heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:45

Jakkes, ik had het al gelezen en zat zo voor je te hopen dat hij het langer vol zou houden... zit hier nu gewoon met je mee te janken. Vreselijk, sterkte!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:33

Het is echt zo stil in huis.
Geen trappelende pootjes over het laminaat, niemand die gedag komt zeggen, niemand die in je tas duikt wanneer je binnenkomt..........;(

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:37

Tjee meis... Zo te lezen hadden jullie een intense band en die is nu verbroken.
Ik wens je veel strekte aankomende tijd en vergeet niet.. Het is jou verdriet en dat mag er zijn!