kater of poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kater of poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:17

Hoi

Voor ons in de stal wil ik graag een mooie muizenvanger, en wel in de vorm van een kat :P
Nu krijg ik van een vriendin een kitten, afkomstig van de boerderij. Zouden jullie kiezen voor een poesje of kater? En waarom?

Zelf zou ik zeggen een kater omdat niet zit te wachten straks een nestje te hebben, dat katers wat vaker wegzijn van huis vind ik niet erg.

corientjuhh

Re: kater of poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:19

Kater
Anders krijg je heel vaak jonge poesjes
Tenzij je je poes gaat steriliseren
Een kater kan muizen vangen en hij heeft ook nog andere lolletjes, oftewel ook nog wat afleiding en afwisseling :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:22

Kater want anders krijg je vaak jonge poesjes? Wat dacht je van andere mensen die een poes hebben die dan misschien door jouw kat weer jonge poesjes krijgen?
Kater of poes, ik zou ze sowieso laten castreren/steriliseren.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:24

Ik zou een poes doen :)
En dan steriliseren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:24

Of je nu kiest voor kater of poes, idd castreren/steriliseren, en dan is ee castratie goedkoper.

Ik heb een voorliefde voor katers, we hebben hier zowel een kater als een kattin, maar de kater is toch wel mijn grote vriend :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:28

katers hebben over het algemeen een liever karakter!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:32

Ik heb twee poezen. Ze zijn allebei erg lief, maar de ene is echt een knuffelige schootkat bij iedereen en mijn dochtertje van 4 kan alles met haar doen. Die doet echt geen vlieg kwaad. De ander is alleen maar knuffelig bij mij, maar goed, die heeft ook een geschiedenis. Zij vertrouwt gewoon geen vreemde mensen en wil wat meer met rust gelaten worden.

Ik geloof niet dat katers knuffeliger zijn dan poezen. Ik denk dat het gewoon aan het karakter ligt of het nou een poes of een kater is. Verder vind ik dat je katers ook moet laten castreren, net als dat je poezen moet laten sterilisseren. Er zijn al veel te veel jonge poesjes en dan heb ik het nog niet eens over de oudere katten, die in een asiel zitten.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:52

We hebben altijd katten gehad, zowel katers als poezen. En bij ons was het altijd zo dat de katers op jacht gingen naar muizen/ vogels en de poezen lekker in de tuin lagen te zonnen :D Karakter verschilt per kat natuurlijk :P maar onze ervaring is dat katers vaker jagen dan poezen :P iig de poezen die wij gehad hadden jaagden niet en alle katers wel.. (wat je ook neemt :ik zou de kat wel gewoon laten steriliseren/castreren zijn al genoeg katten op de wereld )

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:56

Kater of poes; hoe dan ook laten helpen zodra dat kan, als je toch geen nestje wilt. :) Daarbij zijn gecastreerde katers meer huiselijk en zullen ze niet gaan sproeien.

Qua kater of poes maakt het verder niets uit imo. Katers zijn wat goedkoper om te laten helpen, maar geld kosten beesten toch. Ik heb een poes die echt ontzettend aanhankelijk is en lief in karakter. Maar zo heb ik ook katers gehad in het verleden. Over het algemeen zegt men wel dat katers rustiger en liever zijn, en poezen wat feller maar volgens mij verschilt het per dier. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:58

Als je katers niet laat helpen, heb je kans dat ze in het voorjaar gaan zwerven en weken van huis zijn.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:33

dat klopt, ik heb mijn kater juist laten castreren omdat ik niet wou dat hij zou gaan zwerven. Ik laat mijn katers en poezen met 4 of 5 maanden castreren (ja ik weet in nederland houden ze normaal 6 maanden aan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:32

Kater. Zijn betere jagers en knuffeliger ook :j