konijn week weggeweest, nu terug maar vechten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

konijn week weggeweest, nu terug maar vechten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 17:52

sinds pasen heb ik opnieuw twee konijntjes. heb altijd eentje gehad en begon het wel te missen na de dood van mijn vorig konijn.
aanvankelijk had ik twee vrouwtjes gekocht, omdat ze samen in een groot hok zullen zitten en dan in de zomer kunnen ze ook buiten wanneer ze willen. Uiteindelijk bleek dat dat ene een mannetje was, en het ander denken we nog steeds dat het een vrouwtje is. nergens balletjes te bespeuren dus :+ Maar ze kwamen super overeen. zaten altijd dicht bij elkaar, likjes te geven enzo. en het mannetje sprong er ook nooit op. anders zouden we hem castreren maar was absoluut niet nodig.

nu is mijn ene konijntje (het mannetje) langer dan een week weggeweest, was ontsnapt en we vonden hem nergens meer terug. Maar zat uiteindelijk bij een gebuur die deed of zijn neus bloedde.
we hebben hem nu eindelijk terug en zetten hem terug bij zijn vriendinnetje in de tuin maar ze vechten ongeloofelijk.
en het is vooral het mannetje dat aanvalt. ik dacht eerst dat het het vrouwtje was die nu haar domein wou beschermen maar daarnet zag ik dat het andersom was.

nu vroeg ik me af wat ik best kan doen. komt het nog goed?

Nikki__

Re: konijn week weggeweest, nu terug maar vechten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:09

wat versta jij onder vechten?
Vloeit er bloed? Vliegen de haren in het rond? Of wordt er vooral een hoop nagejaagt? Als het het laatste is, denk ik toch echt dat het mannetje door krijgt dat hij een echte vent is en dekken wil, wat het vrouwtje niet toe laat.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 18:10

nee de plukken vacht vliegen echt in het rond.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:15

hoe oud zijn de konijnen? Ik vermoed dat meneer geslachtsrijp is geworden en madam daar nog niet van gediend is... sowieso ga je geheid kleintjes krijgen, ook al dekt hij nog niet! Als je een man en vrouw samen zet gaat dat echt wel fokken. Mijn advies is dus ook erg simpel: hakkie tjakkie, weg zakkie! Pas daarna weer samenzetten, opnieuw aan elkaar laten wennen en niet zomaar bij elkaar in zetten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:29

ik sluit me aan bij zwerte. hij is nu gewoon geslachtsrijp en mevrouw heeft daar geen zin in.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:56

vrouwtje is 2 maand ouder dan het mannetje, mannetje is al een tijdje geslachtsrijp.
het is ook eerder naar haar hoofd en nek dat hij vliegt, dus niet meteen de kont waarin hij geinteresseerd is :+
merk dat ze nu wel rustiger zijn. zitten elk rustig in een hoekje van hun graspleintje, ver van elkaar.
we zullen zien wat morgen brengt

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:04

Maar een keer naar de goede kant en je voedster is zwanger. En dat kan erg snel gaan.
Ik zou ze dus meteen uit elkaar halen, het rammetje laten castreren en vanaf het moment dat je ze uit elkaar hebt gehaald 32 dagen afwachten of je voedster zwanger is of niet. Als ze dat niet is en het rammetje langer dan twee weken gecastreerd is kan je ze op neutraal terrein weer samen zetten.