Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nina88 schreef:Dat begrijp ik, maar ik heb degene benadert om te vragen of ze ons met een cursus oid kan helpen.
lijntje87 schreef:Ik snap even niet waarom je op een verjaardag (waar veel mensen, drukte is) je hond met het kind laat?
hondje is pas 8 maanden, dan zijn al die dingen heel indrukwekkend, en als er dan ook nog een kindje is, waar hij al helemaal niet van houd, dan was dat volgens mij een rot moment voor de hond. Ook schrijf je dat je hond eerst weg kruipt, beestje is dus hartstikke bang, en waarschuwt nog, met haar blaffen en piepen. Tja, dat het dan uit de hand loopt is nogal jou fout. en daarna je hond straffen? Sorry, maar dat vind ik de grootste fout.
Je hond is blijkbaar (verklaarbaar of niet) als de dood voor kinderen, dat laat hij heel duidelijk merken. push dit niet, maar neem hier de tijd voor.
begin bijvoorbeeld met een honden vriendje, die wel goed met kinderen gaat, en laat die emt een kind spelen, zodat hij ziet dat kinderen leuk zijn.
Laat kinderen NOOIT naar jou hondje toe stappen, maar het hondje moet naar de kinderen zelf toe gaan, en doet hij dat, hond gewoon negeren. totdat de hond zelf het initiatief neemt.
neem hier de tijd voor (lees; maanden). als je dit te overhaastig doet, werkt het alleen maar averechts