materiaal konijnenren en prijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poiuytreem

materiaal konijnenren en prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:58

Al een tijdje heb ik thuis twee konijnen rond lopen in de kamer. Ik heb de konijntjes vorig jaar genomen omdat ze alle twee eenzaam in een hokje zaten, waar ze nooit uit mochten. Nu begint het bij mij binnen te stinken naar hun urine. (het rammetje is gecastreerd en ik verschoon elke dag het hok).
Nu heeft me moeder bedacht dat ik ze wel bij haar in de tuin mocht zetten. Leuk idee, en al helemaal leuk voor de konijnen.
Ik heb bedacht waar het hok moet komen. De omtrek wordt ongeveer 25 meter. Aangezien dit vrij groot is, loopt ook de prijs aardig op. Nu is mijn vraag: hoe kan dit fatsoenlijk maar zo goedkoop mogelijk. Welk hek? welk gaas voor op de grond? etc etc.
Laatst bijgewerkt door poiuytreem op 16-06-09 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:00

Als gaas zou ik gaas nemen met van die kleine vierkantjes.
Dat is heel stevig en bijten ze niet zomaar door.
Als hout zouo ik ergens voor afvalhout kijken, dat is denk wel sterk genoeg ;)

Ik heb ook een grote zelfgemaakte kooi in de tuin gehad toen we konijnen hadden, misschien heb ik nog wel een foto, dan kun je zien welk materiaal daar gebruikt is

Hier zie je op de achtergrond de kooi:
Afbeelding
(wel met deksel erop, ivm katten ;) )
Laatst bijgewerkt door Manon_V op 16-06-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:02

Op de grond kan kippengaas, rondom zou ik stevig volieregaas nemen....uhm....het is errug prijzig reken maar op iig paar honderd euro (palen komen erbij) wij hebben en dak van bosmat zo een schutting idee gemaakt. Die van ons is nu 3 x2 x1,70m en durf ff geen schatting van de kosten te maken....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:02

let er wel op dat je het gaas ook ingraaft.. zodat ze er niet onderdoor graven.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:04

mltex schreef:
Op de grond kan kippengaas, rondom zou ik stevig volieregaas nemen....uhm....het is errug prijzig reken maar op iig paar honderd euro (palen komen erbij) wij hebben en dak van bosmat zo een schutting idee gemaakt. Die van ons is nu 3 x2 x1,70m en durf ff geen schatting van de kosten te maken....
edit : zou geen afvalhout gebruiken maar stevig dergelijk hout, rot minder snel en konijnen zijn dol op knagen ;) hier idee van onze ren : [BB-ITP] Mijn konijn is depressief...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:06

Uhm de omtrek 25 vierkante meter lijkt me lastig := De omtrek is 25 meter of de inhoud 25 vierkante meter :)) Maargoed dat is niet zo boeiend natuurlijk.

Wij hebben destijds zelf een ren gemaakt. Toen hebben we zelf balken hout en gaas bij zo'n groothandel gehaald.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:06

Als je ff naar beneden scrolt in mn topic kun je zien hoe we de bodem hebben gedaan...succes }>

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:11

oeps foutje :o

Bedankt voor de snelle reactie allemaal. Ik doe zeker ideeen op.