Kat neemt prooi mee naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Kat neemt prooi mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 07:47

Onze kat wordt in oktober een jaar en is van een lief klein poesje tot een waar roofdier uitgegroeit :D
Hij komt nu dus wel eens thuis met vogeltjes, tot nu toe nks anders geks.
Maar sinds afgelopen weekend hebben we onze deur opgeofferd en er een gat in gemaakt voor een kattenluik.
Maar nu wil hij dus steeds zijn prooi mee naar binnen nemen, hij wil het laten komen kijken.
Eenmaal binnen ligt natuurlijk alles onder.
Af te leren zal het wel niet, maar doen jullie katten dat ook dat ze alles mee naar huis slepen en mee naar binnen nemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:49

Het helpt wel om hem een belletje om de nek te doen, zodat volgens hem gemakkelijker horen aansluipen. Al was onze kat er na een tijdje een meester in om zijn prooi te besluipen zonder het belletje te laten bewegen.

AdnerB

Re: Kat neemt prooi mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:57

dat schijnen ze te doen uit liefde..laatst zat mijn kat voor de deur met een levend vogeltje..die niet meer kon vliegen..vreselijk om te zien..maar het is de natuur..

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:58

Dàt is nou precies de reden waarom wij geen kattenluik hebben.Die van ons neemt ook alles mee naar binnen,lekker showen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:02

hihi hier vind ik ook wel eens bossen veren en plukken haar........ tegewoordig zijn de kikkertjes in :)

ach, ik rum het maar gewoon even op, bedank de kat voor haar mooie kadootje...... inwendig mopperend :) :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:03

Hier word alles mee naar binnen genomen!!
Vroeger stopte ze alle dode beesten onder het kleed hier in de woonkamer. Als we dan terug waren van vakantie bleven wij eerst in de auto zitten, en ging mijn vader eerst een kwartier muisjes ruimen. :=

Nu hebben we een andere kat erbij, en diekomt echt met álles thuis. Mollen, muisjes, vogeltjes, kuikentjes :(:) niks is te gek. Meestal eet hij ze bijna helemaal op, maar laat hij 1 orgaan liggen. %) Toen mijn vader jarig was, wou hij naar zijn werk gaan. Hij doet dus zijn werk schoenen aan, maar hij voelt in zijn schoen iets zitten, hij kiepert het leeg, en jawel, een dood kuikentje. Echt heel zielig. :(:)

Toen mijn eigen kat het had afgeleert alles onder het kleed te nemen, nam die het mee naar mijn slaapkamer, ging het naast mijn bed opeten. Hij liet dan het staartje over, als hij alles op had, behalve het staartje, maakte hij mij altijd wakker.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 08:31

Dat ene orgaan mag jij misschien opeten, haha. :P
Het is idd de natuur en je moet hem dan eens stoer zien doen.
Dat kattenluik geeft hem toch wat meer vrijheid als wij weg zijn.
Zoals aankomend weekend gaan we een hele dag weg, de honden gaan naar mijn schoonouders maar de kat zit thuis en die is zo graag buiten.
We hebben eerst altijd gezegd om geen gat in die nog niet zo oude kunstof deur te zagen, maar ik moet er toch niet aan denken dat als hij buiten is de hele dag niet binnen kan en andersom.
En die deur komt daar wel overheen. }>
Maar die uit mekaar getrokken beestjes vind ik wel wat minder, ach ja. :Y)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:39

bij ons doen ze dat ook wel eens maar die zitten heel hard te mauiwen buiten en als je dan gaat kijken wat er is proberen ze snel naar binnen te gaan xD

maar mijn kat at ook kikkers op en ze werd steeds magerder terwijl ze al niet zo dik is
worden jouwe niet magerder kiwiko?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:40

dat is ook precies de reden dat wij geen kattenluik hebben!
(en om te voorkomen dat alle buitenkatten/zwerfkatten naar binnen gaan)

maar al met al is er genoeg naar binnen gesleept!
ik heb een tijdje in een caravan geslapen, en mn ene kat is een keer met een rotte vis naar binnen gekomen(lag al een weekje of twee).
en mn andere kat kwam met regelmaat levende muisjes brengen!
(en vervolgens mij midden in de nacht wakker maken...)

ook in huis werd er nogal wat naar binnen gesleept, een rotte vis, een dier waarvan we nog steeds niet weten wat het was, halve konijnen/hazen, muizen, vogels, ratten, kikkers.
vooral als je jonge katten in huis hebt willen de moeders(en eventuele pleegmoeders) wel flink wat gaan vangen.

ondertussen is het dus zo dat ze er echt niet in kunnen als wij de deur niet voor ze open doen, dus dat probleem is gelukkig opgelost

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:44

Je kan er weinig aan doen, we hadden een keer een kokmeeuw binnen.Nou das was een heel karwij om die te pakken en buiten te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:13

hij brengt het idd als een cadeautje, je kan het even laten liggen (2 dagen bijv.) zodat hij weet dat je het niet hoeft, maar dat is niet zo smakelijk.. het schijnt wel te helpen..
hier hebben ze allemaal belletjes om en komen ze s'avonds binnen tot de volgende morgen, maar ook wij hebben af en toe cadeautjes.. ze nemen ze niet mee naar binnen (wij doen gewoon de deur niet open dan) maar ik vind wel eens een vogel, en straks komt de tijd van de jonge ratten en muizen weer.. ook hebben we wel eens kikkers en padden binnen gehad, die konden ze dus wel meenemen.. en dan sprong er 1 in de woonkamer.. laatst hadden we nog een veldmuisje.. beestje leefde nog en is weggerend toen wij de kat naar binnen deden.
zo hebben we ook wel eens een paar dagen een duif gehad die nog leefde beestje is uiteindelijk nog wel overleden.
heel sneu maar het is de natuur en het is goed bedoeld voor de kat.
1 van onze katten die nu niet meer leefd bracht teenslippers, piepschuim en waterplanten mee naar huis dat is een stuk beter dan al die (half)dooie beesten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:17

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:39

Die van ons brengen ook af en toe een 'cadeautje' mee binnen. Varierend van een regenworm :') tot een mammoetduif.

Beste is gewoon kat aanhalen en wat belonen, dan 'geven' ze meestal hun prooi af. Als het dood is gooien wij het in de vuilbak (maar niet dat de kat het ziet, naar het schijnt zijn ze dan beledigd *of hebben ze ons toch wijsgemaakt*), als het nog leeft en niet te erg verwond is proberen we het een paar dagen op te knappen, als het halfdood is en er geen redden meer aan is sturen we kat terug naar buiten waar die er dan een eind aan maakt.

Soms komen we ook wel eens thuis en ligt de keuken vol met pluimen en ligt er een kat midden in de verenstapel genoegzaam te kijken, van de rest van de vogel is dan geen spoor meer te bekennen (uitgezonderd nog dat laatste pluimpje aan de bek van de kat :P ).

Onze huidige katten zijn nogal lui en jagen niet veel. Vroeger hadden we echter fanatiekere katten.
Wij hadden toen konijnen in de tuin zitten die vrij regelmatig kleintjes hadden. Dan kom je 's avonds laat thuis en gaat iedereen slapen, hoor je ineens mijn zus hard gillen, lag er een onthoofd konijn in haar bed. Die katten hebben wel een aantal konijnen verorberd, mijn parkietjes moesten er ook aan geloven, iets te fanatieke katten dus. Al hadden we dan ook wel het voordeel dat ze de muizen en zelfs ratten zeer efficient onder controle hielden. Als we nu muizen hebben moeten we een val zetten vermits die tamzakken van katten die we nu hebben het de moeite niet vinden om erachter te gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:44

Ja, ik ken het.. Een van mijn katten is echt een moordenaar.. En ik dacht dat het over zou zijn door naar een bovenetage met alleen een balkon te verhuizen, maar zelfs daar presteert ze het om 2 gierzwaluwen uit de lucht te pulken en beiden te mollen binnen een paar minuten.. Ik heb nog steeds geen idee hoe ze het geflikt heeft :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 16:04

Lui is de mijne zeker niet, net zat hij alweer in een boom, daar zit volgens mij een nest.
Dat vind ik dan wel zonde.
Kan hem slecht een muilkorf omdoen.
Heb wel geen half dode dingen meer gevonden de laatste dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:03

Jakkes, die van ons doen dat ook, alhoewel de laatste jaren geen vogels meer. Wel kikkers die ze dan in de bek hebben levend en wel. Ze komen er dan mee aan en dan trekt de poot van de pad of kikker ook nog lekker. Ze leven dan nog wel en ik kan ze gewoon weer in de sloot zetten.
1 x nam hij een uit elkaar geschoten duif mee naar binnen (hadden de jagers laten liggen) en die lag bloederig in 10 stukken in de keuken, blegh :r

Trouwens van kattenbelletjes kunnen katten een oorbeschadiging van oplopen. Door het constante eentonige lawaai.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:24

mijn kat neemt weleens muizen of vogels mee naar binne en dan gaat ze ermee spelen en als ze genoeg heeft gespeelt laat ze het ligge of ze eet het op :+