iemand hier met een Siamees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

iemand hier met een Siamees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:32

Heb een tijdje terug een kat uit het asiel gehaald. Een kruising. Creme kleurig met een cyperse staart, pootjes en cypers gezicht. Donker op de rug, en blauwe ogen. Aparte, zeer zachte vacht, maar wel kort. Ons werd verteld dat ze het vermoeden hadden dat het een kruising ragdoll was. Maar na wat plaatjes van siamezen denk ik toch meer aan dat.
Daarbij komt dat hij compleet anders is dan mijn andere (HTK) kat. Heel eigenzinnig

Hij is ontzettend mens gericht. Begroet je strandaard met "Brrrrr". Hij wil overal bij zijn en volgt je door het hele huis, soms tot vervelends aan toe en af en toe moet echt opletten dat je niet op m gaat staan. Als ik was aan het opvouwen ben zit ie in de wasmand, als ik aan het koken ben zit ie op het aanrecht, Zit ik op de bank zit ie op schoot of naast me. Ben ik met het aquarium bezig zit ie erop of ernaast. Ben ik de was aan het doen kruipt ie in de droger, etc etc etc.

Iemand die dit herkent van een siamees?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:34

Ikzelf heb er zelf geen, maar ze zeggen wel dat Siamezen de "honden" onder de katten zijn ;)

InekeH87

Re: iemand hier met een Siamees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:22

Ja ik !
Ik heb een volbloed siamees genaamd loedertje
Een bicolori siamees genaamd Hunter
En een Turkse angora genaamd Sir William The Bloody

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:26

Siamezen zijn heel verschillend in karakter. Loedertje wil wel bij ons zijn maar wil niet opgetild worden. Ze slaapt graag op je kussen. Hunter is altijd en overal aanwezig hij denkt ok niet dat hij een kat is. Hij slaapt samen met de hond in 1 mand. Hij is echt overdreven aanwezig.
Sir William is best fel hij is erg druk en wil graag heel graag bij mensen zijn hij praat ook veel.
Maar siamezen verschillen heel erg in karakter er zijn er geen 2 hetzelfde.

Heb je een foto van je kat ?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:51

Herkenbaar :j

Ik heb een kruising Siamees. Een dametje met karakter en een vol stemgeluid :D
Volgt me overal (vooral richting keuken :+), vertelt hele verhalen en gaat 's ochtends net zo lang voor de deur zitten huilen (mauwen kun je het niet meer noemen) omdat ze bediend wil worden :D

Verder is ze ook heel mensgericht. Zolang ze maar aandacht krijgt.