Squishy de Sepia!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Squishy de Sepia!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 13:17

Ja, alweer een nieuwe aanwinst :D
Jammer genoeg heeft mijn Nautilus niet lang mogen leven, een week maar. Waarschijnlijk was deze al ziek toen ik hem kocht aangezien hij alleen rond dreef en nooit naar de bodem afzakte, maar dat zal ik nooit zeker weten. Ik baalde hier vreselijk van en had me voor genomen om geen inktvisachtige meer aan te schaffen. Maar toen zag ik deze lieve sepia in de winkel :+:

Hij is zooooooooo >--------< groot en heeft hele lieve oogjes en zwemt vrolijk rond :D
Hij word als het goed is snel groter, aangezien ze maar een jaar oud worden en een behoorlijke lengte kunnen behalen. Deze is dus nog maar een paar daagjes oud als het goed is en zal snel de bak uit groeien en naar een groter aquarium moeten verhuizen. Hij eet tot nu toe artemia die klein genoeg is voor hem :+: Als hij groter word gaat er met gemak een flinke vis in, maar tot die tijd moet hij het dus met klein voer doen!

Genoeg gekletst, hier is ie dan, Squishy!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CKR

Re: Squishy de Sepia!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:29

wat een apart beest! Ik ken het helemaal niet. Ik heb het even gegoogled, wist niet dat je dit soort beesten in gevangenschap kon houden.

Hij heeft wel een leuke naam! :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 13:31

Ze zwemmen hier zelfs in de Noordzee rond ;) Dat is in april/mei het spektakel voor vele duikers! Aangezien het dan paartijd is en dat is echt prachtig om te zien! In die tijd vind je dan ook veel eieren van ze op het strand. En eind mei/juni vind je veel van hun skeletten op het strand....

Dit is echter een tropsische Sepia en zal niet zo groot worden als zijn Noordzee familie, maar zal toch een behoorlijke lengte kunnen gaan behalen!

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:34

Wauw, hoe cool is dat kleintje!

Hmm...die naam ''Squishy"...as in Finding Nemo Squishy? :D "He shall be mine and I shall call him squishy!" :))

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:32

squishy is leuk! :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 18:47

AEP: Ja, als in Finding Nemo :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:54

Hoe groot kan die worden?
20cm?
Ik vind het mooi om te zien op foto's maar om zoiets in huis te hebben met al die tentakels :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:15

jeejtje heb je wel je geld erug gekrgen van het diertje wat dood is?
ik kan me namelijk nog herinderen dat ik de prijs zag en bijna flauw viel:P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:57

Ik heb er toen voor in de plaats een zeldzame Tong gekregen, welke na een week al dood lag door nitriet

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:09

Wat onzettend zonde dat je tong door nitriet om het leven is gekomen, weet je de oorzaak van de nitrietstijging?

Ik vind je Sepia heel erg leuk, is er een website oid waar mee info te vinden is over deze dieren? :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:18

Ja, er zijn toen in een week tijd veel vissen dood gegaan en wat koralen af gestorven. Dan schiet het nitriet snel omhoog. Zeker in een zeeaquarium. Maar deze is nu weer netjes omlaag en als er ook maar iets drijgt dood te gaan, word deze al uit het water gehaald
Ik heb geen idee over echt een website is over Sepia's, maar er is opzich aardig wat over te vinden via google! Maar een site echt alleen over Sepia's ben ik nog niet tegen gekomen!

Reininglover: 30-50 cm.

Maar mijn duikbootje doet het nog goed! Squishy zwom net vrolijk voorbij en verschoot daarbij telkens van kleur! Erg mooi om te ziet! Ik heb hem gister ook zien jagen op een artemia, een dode, en die kreeg hij niet te pakken :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:24

Leuk om te lezen dat het goed met hem gaat, ik ben wel benieuwd naar deze dieren, dus ik zal eens googelen :)
Je houdt hem dus in een zeeaquarium? Dat lijkt me lastig stabiel te houden, of valt dat mee?

Vind ze wel erg mooi altijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:27

aaaaaaaah.. :+:

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:08

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:50

Mas: Dat valt reuze mee! Als je maar regelmatig ververst en een goede eiwitafschuimer is ook wel belangrijk :j
We hebben hier nu op het moment 5 zeeaquaria draaien en dat worden er alleen maar meer := er komt dadelijk een kweekstelling te staan voor ze!

Horseydude: Ja, dat zijn ze! Alleen heb ik een andere soort als het goed is!