Mijn 6 weken oude kriel Orpingtons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Mijn 6 weken oude kriel Orpingtons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 09:51

Zaterdagmiddag gekocht en vanmorgen al heel gezellig en warm onder de vleugels van mijn broedse legkip.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren werden ze door mijn andere legkip nog van links naar rechts door de kippenwei gejaagd. Toen heb ik de legkip maar losgelaten in de paardenwei. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat als ik moet werken. Ik kan de kippen niet apart van elkaar houden, want ik heb maar 1 leghok. Vandaag loopt een van mijn 2 legkippen weer in de paardenwei, de ander zit broeds in het hok. De 6 weken oude kuikens kunnen de kippenwei verkennen. Ze weten het nachthok al uit hun eigen te vinden en kruipen er regelmatig in om even bij te komen. En vannacht hadden ze het dus blijkbaar koud en zijn ze onder de broedse kip gekropen.

Nickeltje

Re: Mijn 6 weken oude kriel Orpingtons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:19

BB > BB-itp

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:39

Leuke diertjes!
Weet je heel zeker dat het 2 kipjes zijn?
Volgens mij is die ene een haantje.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 10:18

Niks is zeker totdat ik ze hoor tokken :D . Ik hoor ze tot nu toe alleen maar piepen.
Als het een haan is, dan gaat ie terug! Of niet natuurlijk..... :+
Man heeft me verzekerd dat het 2 hennen waren. Hij had ze nog gesext.
Hij fokte Orpingtons in diverse kleuren. Ik neem aan dat hij het dan wel weet.
Maar hij zei ook dat de hanen een iets grotere kam hebben. En inderdaad...Senna heeft een iets duidelijkere kam dan Saartje. :P

Ach, en anders fok ik volgend jaar toch zelf wat kippies. Kruising legkip/ Orpington.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:41

Dat zijn geen orpingtons.....deze kleurslag is columbia, het zijn eerder wyandottes...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:17

Kriel orpingtons heb je ook in de kleur wit-columbia.
De man waar ik ze gekocht heb, fokte alleen maar met orpingtons. Hij had de kleurslagen wit-columbia, blauw en zwart.

Lijkt me sterk dat ze opeens in wyandottes zijn veranderd gedurende de fokperiode :D . Maar ja, mij kun je nu nog alles wijsmaken. Ik zie er nog niet veel aan nu ze zo klein zijn. Als ze volwassen zijn, dan zal het wel duidelijk worden. Dan kan ik ze vergelijken met de wyandottes van mijn nicht ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:53

Grappig ik verwachte heel iets anders.Wij hebben Buff orpingtons gehad enorme grote kippen.Ik verwachte er een miniversie van.
Ik vind het schattige kipjes om te zien.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:40

silvana schreef:
Grappig ik verwachte heel iets anders.Wij hebben Buff orpingtons gehad enorme grote kippen.Ik verwachte er een miniversie van.
Ik vind het schattige kipjes om te zien.

Zodra ze groot zijn, zal ik nog eens foto's plaatsen. Misschien zie je dan wel duidelijk een miniatuur versie van de grote Orpingtons.
Ik had ook wel graag een grote kip gehad ipv de kriel, maar die passen niet door het deurtje van mijn nachthokje :+ .

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:45

Isabonny schreef:
Kriel orpingtons heb je ook in de kleur wit-columbia.
De man waar ik ze gekocht heb, fokte alleen maar met orpingtons. Hij had de kleurslagen wit-columbia, blauw en zwart.

Lijkt me sterk dat ze opeens in wyandottes zijn veranderd gedurende de fokperiode :D . Maar ja, mij kun je nu nog alles wijsmaken. Ik zie er nog niet veel aan nu ze zo klein zijn. Als ze volwassen zijn, dan zal het wel duidelijk worden. Dan kan ik ze vergelijken met de wyandottes van mijn nicht ;) .

Oeh, sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik zit meer in de porselein, splash en zwarte kleuren....zijn dus vast wel orpies.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:49

JA hOOOr, ik heb een haan gekocht }:0 .

Ik kom terug van vakantie, sta de caravan 's morgens vroeg te poetsen en hoor: Kuukkuukuuuhhh. :D Hij komt nog niet tot kukelekuu :D :D

Natuurlijk gaat ie niet terug, daarvoor is ie veel te mooi. Dochterlief is al goed bezig om ze tam te krijgen, dus zolang hij lief blijft en niet aanvalt mag ie blijven.
Kan ie mooi volgend jaar voor nieuwe kippies zorgen, want ik heb het idee dat een van mijn legkippen op kiepen staat. Dan heb ik alweer maar 2 kippen over :roll: .
Hij mocht ook bij de buurvrouw gaan logeren volgend jaar, want die wil ook kuikens. Dus hij krijgt het waarschijnlijk nog druk die haan van ons :P .