kikker en gouvis????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xWhitneyx

kikker en gouvis????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 19:42

Nu zat ik net heerlijk te bokken , zie ik mijn kat door de kamer vliegen met een dikke staart .
Maar heb daar verder niet echt aandacht aangeschonken aangezien mijn kat weleens vaker beetje maf doet , later zit mn kat me steeds aan te kijken en naar me te miauwen , waarop ik dacht wat is er dan.???

Voel ik ineens toch iets klams , nats , viezigs op mijn voet..... ik kijken zit er een KIKKER OP MIJN VOET :wow: %) wat ik dus echt heel vies vind , na een gil heb ik handschoentjes aangedaan en de kikker maar in mijn aquarium gedaan waar 1 trieste goudvis zit.. aangezien het neit echt een optie is om die kikker buiten te zetten waar die veilig kan hupsen zonder door een kat gepakt te worden.

maare nu mijn vraag kan dit kwaad? kikker is verder helemaal gaaf zonder wondjes of letsel... in het aquarium zit hij nu op een steen

Lynn_Nikita

Re: kikker en gouvis????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:43

gewoon buiten bij een vijver uitzetten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:45

denk inderdaad dat het beter is om hem ergens buiten bij een vijver te zetten,
het is toch de natuur, gebeurt hier wel elke dag...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:46

Ik zou hem ook niet bij je goudvis houden en hem ergens bij een sloot oid zetten waar hij weer lekker vrij rond kan springen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:46

wat ben je van plan om die kikker te geven qua voeding, veel kans dat je goudvis aangevreten wordt? en kan hij volledig op het droge in je aquarium?
Bovendien is het een wild dier, en bijgevolg verboden om in huis te houden.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:03

goudvis is groter als het kikkertje heb geen vijver/sloot in de buurt waar ik bij kan weet daarom dan dus ook echt neit hoe die hier komt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:11

Waarschijnlijk is er toch ergens water waar het kikkertje vandaan gekomen is. Het gaat er niet zozeer om dat ze elkaar iets doen, maar meer dat een kikker een heel andere verzorging nodig heeft dan een goudvis.
Dit verschil maakt dat ze eigenlijk niet samen te houden zijn :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:37

het is niet omdat de kikker kleiner is, dat hij niet op de vinnen van die goudvis kan bijten. Wat wil je hem trouwens geven van voeding? Heb je muggenlarven in huis? fruitvliegjes? gewoon visvoer gaat niet lukken...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:42

die kikker kan wegspringen en zoekraken in huis met als gevolg dat het verdroogd en sterft, je kan beter nu even naar buiten gaan en doe het aan de slootkant of een vijverkant, want wie weet is het wel een pad en geen kikker?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:45

Bovendien moet zowel een pad als een kikker volledig uit het water kunnen. In een aquarium kan hij dat niet en gaat het beestje niet bepaald lang overleven.
Zet hem maar gewoon terug buiten. Het beestje is tot bij je in huis kunnen wippen, dus water kan niet veraf zijn.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:56

Ragdollcat schreef:
die kikker kan wegspringen en zoekraken in huis met als gevolg dat het verdroogd en sterft, je kan beter nu even naar buiten gaan en doe het aan de slootkant of een vijverkant, want wie weet is het wel een pad en geen kikker?

is een gesloten bak , met niet volledig water dus hij/zij kan volledig uit het water of helemaal erin t is maar ent wat t wilt

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:07

welke voeding ga je hem geven? en hoe ga je je goudvis beschermen tegen het staarthappen?

Geloof me, dit beestje is beter af in de vrije natuur. Je kan niet zomaar een wild dier in een aquarium gaan droppen...

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:32

is al weg

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:51

+:)+