Kat trekt aan mijn haren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat trekt aan mijn haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:39

Hoi allemaal,

Ik heb een raar probleempje en dit heb ik nog niet eerder gehad met één van mijn katten.
Mijn kat Kees die ik uit het asiel heb gehaald die houdt ervan om aan mijn haren te trekken. Wanneer ik in bed lig bijv. dan komt hij bij me knuffelen, spinnen etc. en dan bijt hij (zacht) in mijn haren tot aan mijn hoofdhuid en trekt vervolgens met zijn tanden tot hij langs alle haren is gegleden en pakt vervolgens een andere pluk. De ene keer doet hij dit zachtjes, de andere keer wat harder. Wanneer hij het wat harder doet doet het echt heel erg zeer, ik zeg dan ook: NEE en duw hem wat aan de kant.

Weet iemand waar dit gedrag vandaan komt en wat het betekent?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:55

STA OP LUI MENS en speel met me! :D ;)

Mijn jongste doet dat ook als hij me echt uit bed wil krijgen.

maar ff serieus, katten wassen elkaar, daar hoort ook zachtjes bijten bij (ontvlooien zeg maar) een teken van liefde en genegenheid ;)

Anoniem

Re: Kat trekt aan mijn haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:40

Is het echt uit liefde? Dan vind ik het zielig om hem ervoor te straffen, dan zal ik de mishandelingen maar moeten ondergaan :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:41

ik denk idd ook aan een verzorgingsritueel, ik zou als hij te hard doet hem wel even wegduwen en wat mopperen, doen ze ook als ze onderling te hardhandig zijn

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:30

Onze kat doet dat ook. Maar alleen bij mensen met een behoorlijke hoeveelheid gel in hun haren....
Verder is ze behoorlijk eenkennig maar als er gel in de haren zit moet het eruit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:24

kamsel schreef:
Onze kat doet dat ook. Maar alleen bij mensen met een behoorlijke hoeveelheid gel in hun haren....
Verder is ze behoorlijk eenkennig maar als er gel in de haren zit moet het eruit...

Haha dat is ook grappig. Ik heb geen eens gel en bijna nooit spul in mijn haren dus daar kan het ook niet aan liggen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:27

Hahhaa ik heb het m'n kat toen ik kleinw as zelfs aangeleer :=
nu alssie bij me komt liggen gaat tie er mee spelen := maar met die nageltjes is het wa tminder

het is gewon spelen, wa'nt dat vlechte zeg maar doet die van mij ook :+

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:33

Mijn kat doet het ook als ik op bank zit :D Gaat ie achter me liggen en begint te plukken :+ Als er dan te veel haar in zn bek zit, komen er ook nog nagels in mijn hoofd zodat hij zich kan afzetten om het haar uit zn bek te krijgen _O- Hij doet het btw ook alleen als ik nodig mn haar moet wassen :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:36

die van mij doet het ook!
maar die kan niet altijd even goed mikken, die wil nog wel eens een oor bijten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:41

Mijn kat doet het ook wel eens. Maar hij bijt er meer in dan dat hij eraan trekt. Hij vind loshangende plukjes altijd wel interessant. :P

Edit: ik weet niet of het met haar te maken had, maar toen mijn vriend op de bank zat met een 3kwart broek liep de kat op m af, stak zn neus in een van de broespijpen en beet hem zomaar in zijn been! _O- (ja mijn vriend heeft goed behaarde benen)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:01

haha :P onze snollebol doet dat ook :D is een vorm van verzorging, ze bijt meestal zachtjes in je armen en nek (huidverzorging/massage.. soms wat pijnlijk maargoed ze bedoelt het goed:P) en dan begint ze in je haren te bijten :P hoort erbij:P

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:04

En ik maar denken dat mijn kleine ding echt zo gek was :')
Maar hij doet eindelijk dus iets wat wél normaal is! :D
Ik ben trots op hem :')...

(Hij heeft ook andere acties zoals sokken, pantoffels en pyjama's verzamelen..... en slepen van boven naar beneden, van beneden naar boven :') raar ding! )

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:08

Mijn kat doet dat eigenlijk ook. Alleen als ik op de bank lig, want ik wil ze niet op mijn slaapkamer hebben.

Maar als ik mijn ogen dicht heb op de bak, gaat hij ook vaak in mijn oogbol lepelen met zijn pootje, dat is wat minder...