Ik heb een Jack Russel terriër van 1,5 jaar jong. Ze heeft altijd Hill's gehad met zeewier en visolie. Hiermee verhaarde ze eigenlijk bijna niet! Nu ben ik sinds, ik denk ongeveer 3 maandjes, overgestapt op KVV. Opzich ben ik heel tevreden, ze eet dit veel liever. Maar verder merk ik weinig verschil. Met Hill's zag ze er eigenlijk gezonder uit, haar vacht glansde als een spiegeltje, nu is het niet echt dof, maar de glans is een stuk minder. Maar het grootste nadeel; ze verhaart echt verschrikkelijk!!! Ik weet dat ze ontgiften na de overstap, maar nu nog? Ze heeft ook een tijdje veel ontlasting gehad, dat is nu sinds een kleine 2 weken een stuk minder. Ik had hoop dat het verharen ook minder werd, maar helaas. Ze krijgt van mij nog steeds zeewier en visolie over haar voer, KVV dus. (rodi)
Wie weet waar dit van komt? Kan dit nog steeds ontgiften zijn? Ik zit nl echt te denken om weer terug op Hill's te gaan, ondanks dat ik weet dat ze dit veel lekkerder vindt. Sommige dagen stofzuig ik 3 x op een dag, en daar heb ik eigenlijk wel genoeg van. Als ik dit niet doe dan wil je niet weten hoe het eruit ziet. (zwarte vloer & witte haren...)
Ja, dit gaat nog wel over. Is inderdaad ontgiften. Mijn honden staan inmiddels 5 maanden op kvv en ik merk nog steeds verandering. Komt ook door het verharen in verschillende seizoenen. Ook de kat heeft na het verliezen van zijn wintervacht wéér een mooiere vacht gekregen sinds de overstap op kvv.
Afvalstoffen werken ze er ook via de huid uit en dit is ook aan hun vacht terug te zien. Ik zou nog even een paar maanden doorzetten en kijken wat voor hond je er voor terug krijgt Je geeft zelf al aan dat haar ontlasting een stuk minder is, pas sinds 2 weken. Heeft dus ook 2,5 maand geduurd. Het ligt er maar net aan hoeveel afvalstoffen zich in het lichaam hebben opgestapeld en hoe makkelijk je hond er vanaf kan.
Het ontgiften is inderdaad heel verschillend. De ene hond doet er 2 weken over, de andere een paar maanden. Sommigen beginnen pas met ontgiften zodra het lichaam daar gezond genoeg voor is. Dus die beginnen pas maanden later.
Wat wel goed zou zijn is dat je af en toe wisseld van kvv, dus niet alleen Rodi geven, maar ook af en toe een ander merk. Zo krijgt je hondje ook andere diersoorten binnen. Niet dat dit iets met het ontgiften te maken heeft hoor
Wat ik altijd doe als mijn hond een 'verhaar-periode' heeft is even wassen.... En dan goed met je handen door de natte vacht 'rossen'..... Mijn ervaring is dat dit het proces versneld.
Wassen heb ik al eens geprobeert maar dat leek niet veel te werken...
Bedankt voor jullie reacties trouwens. Laika, ze krijgt ook wel eens wat anders tussendoor, soms ook gewoon rauw vlees en soms smuldier, maar smuldier vind ik zelf zó vies, hang altijd kokhalzend boven het aanrecht. Ik wissel ook wel altijd af met rodi, de ene keer vlees&groenten, lam&rijst, hart&pens, gewoon pens etc. Wel altijd de complete versies. En soms krijgt ze wat van die worst, de complete versie. En visjes krijgt ze ook erg graag. Is dit genoeg afwisseling, of kan ik het beter anders doen?
Ik zal wel afwachten wbt het verharen, ik vind het wel erg lang duren, maar we wachten wel even af! Het is gewoon érg irritant met mijn donkerbruine suede bank & zwarte vloer..pfoe. Maar dat is mijn eigen schuld.
Het ligt aan het diersoort dat erin verwerkt is. De meeste vleesproducten zijn of rund of kip. Dat je af en toe lam geeft is zeker goed. Het mooiste is om 4 verschillende diersoorten te voeren. Carnibest zou je eventueel ook kunnen proberen, is niet zo kokhalsopwekkend
Eventueel kun je misschien met een furminator het verharen wat helpen
Ik ben bij een van mij honden ook een paar maanden geleden overgegaan op ander voer (Haaksbarf). De eerste maanden zag hij er niet uit, doffe vacht, haaruitval en schilfers. Nu trekt het langzaam bij. Hij glanst weer mooi, haaruitval is veel minder en de schilfers zijn weg. Heeft bij hem al met al best wel een tijd geduurd.
Dat afwisselen doe je perfect hoor. En ja smuldier is echt goor ik kan me je afkeer goed voorstellen. Mijn hondjes eten het dus echt niet Carnibest zou je idd ook kunnen proberen, of haaksbarf, is wel iets duurder, maar beter van stamenstelling kan je niet vinden. Ik mis bij je afwisseling alleen kip, die zou je gewoon bij de poelier op de markt of bij de aldi kunnen kopen. Gewoon heerlijk een kippenpoot of vleugeltjes geven. Kippenvleugels kosten bij mij op de markt 10 euro voor 4 kilo, dat is goed te doen bij een JR
Oke ik zal binnenkort eens kippenvleugeltjes halen voor d'r. Ze krijgt wel eens stukjes kipfilet van me (de stukjes die ik er voor ons af snijd ) Maar verder zit er nergens kip in inderdaad, daar had ik nog nooit over na gedacht.
Carnibest en Haaksbarf, geen idee waar ik dat kan krijgen. Ik koop de Rodi en Smuldier altijd bij de supermarkt, tegelijkertijd met onze boodschappen, vind ik wel handig. Ik heb het in onze dierenwinkel nl nog nooit zien liggen.Maar zal het binnenkort eens gaan vragen.
Bedankt! Zitten ook wel redelijk in de buurt! Dat Haaksbarf klinkt wel goed vind ik, veel verschillende soorten hebben ze! Kan ik ook gewoon volledig hierop overstappen zonder problemen?
Vergeet ook niet dat het nu wel de verhaarperiode is. Mijn oudste hond is ook vreselijk aan het haren en en krijgt al een jaar alleen maar rauw vlees. En idd afwisselen, ook met wat groter werk, kippennekken, zalmkop? Moet je wel tegen kunnen Of een lapje pens eens in de week ipv een kvv maaltijd? Succes!
Laika
Geplaatst: 12-06-09 21:38
En het is natuurlijk ook zo dat hoe meer haar er uit valt hoe sneller je door die verhaarperiode heen bent. Het moet er tenslotte toch uit.
Sansevieria
Geplaatst: 13-06-09 16:32
Ik heb bij mijn aussie meer als 8 maanden nodig gehad eerdat ze minder haar begon te verliezen, heeft ruim een jaar geduurd eerdat de vacht een beetje goed was. Nadat we haar van de vorige eigenaar overgenomen hadden, daar heeft ze altijd brok van de Aldi gehad.