Deze "jonge" man is gedumpt geweest in een asiel in Frankrijk, helaas is er dus weinig over hem bekend. Ik heb hem vandaag opgehaald, hij is geschat op 8 jaar oud en aan zijn koppie is ook wel te zien dat hij al wat meegemaakt heeft. We gaan hem een kans geven en hopelijk kan hij zijn laatste jaartjes nog bij ons een fijn tehuis hebben.
Wat enorm goed van je dat je een oudere hond nog een kans geeft! En wat een leukerd om te zien zeg! idd ben ook benieuwd hoe hij heet
pantuf
Geplaatst: 11-06-09 17:45
Wat lief dat je hem een kans geeft
Letsdunit
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 17:46
Ze hadden hem Romeo genoemd maar daar reageert hij niet op dus denk dat ik een andere leuke naam ga verzinnen.
Claudia78
Geplaatst: 11-06-09 17:49
Wat een leuk beestje zeg...Als ik hem zo zie dan denk ik meteen aan iets van bordercollie met rotweiler of dobermann. Hij heeft zo`n zielige uitdrukking nu....Maar jij gaat hem vast heel erg blij maken
Jeetje, wat een respect heb ik voor jou dat je een oudere hond een tweede kans wilt geven! Echt super, gelukkig bestaan er nog echte dierenvrienden op de wereld
Ik vind hem ook wel iets Herder achtigs hebben... misschien Dobermann x Herder?
Letsdunit
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 18:30
Het is een Beauceron
Ik moet wel zeggen dat ik het best spannend vind en al even zoiets had van waar ben ik aan begonnen maar we gaan het gewoon proberen.
Fijn dat je hem een kans geeft. Respect voor je dat je het aandurft.
Krijgen we soms wat updates.
avaluna
Geplaatst: 11-06-09 18:33
Onze eerste hond was ook een oudere hond met een historie en het was voor ons de beste hond die we ons maar konden wensen! Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe aanwinst!
ik wou al zeggen Beauceron! vroeger wilde ik altijd zo'n hond, lange wachtlijsten toen. Heel veel plezier, hij verdient bergen TLC maar daar heb ik alle vertrouwen in zo te lezen. Mooi dat hij bij jullie mag wonen! Het geeft je zo'n fijn gevoel om dat te 'mogen' doen!
Fijn dat er mensen zijn die zo'n dier nog een kans geven.
Ik vind het een leuk ras. Ik wens je heel veel plezier en succes met hem !
irmadehoop
Geplaatst: 11-06-09 19:37
Het is idd een beauceron, een Franse herdershond. Als hij een dubbele hubertusklauw heeft, dan is 't een echte. Het zijn gereserveerde honden, maar ze hebben een prachtig karakter. Ze zijn gefokt als berendoders om de kudde te beschermen. De beauceron die wij hebben gehad hebben we uit het asiel gehaal, hij was toen 2. Hij is 12 jaar geworden en we hebben 10 jaar veel plezier van hem gehad. Ik hoop dat ook zoveel plezier van hem krijgt als wij van onze Heaven hebben gehad.
Froukje
Forever young
Geplaatst: 11-06-09 19:37
leuk dat je het doet, wij hebben een 'mishandeld' hondje gewoon uit nederland, je hebt er in het begin erg veel werk aan maar krijgt er zoveel plezier voor terug. En als je ziet hoe blij ze nu is en ze is waarschijnlijk al een jaar of 10, zijn we ook erg blij dat we het hebben gedaan. Veel succes
Prachtig beest! Heel lief van jullie dat jullie hem een kans geven. Het hebben van een dier met verleden valt lang niet altijd mee, maar met veel liefde en geduld komen jullie er wel! Veel plezier met hem.
kimmie261
Geplaatst: 14-06-09 17:22
super zeg,dat jullie hem een nieuw huis geven,hij zal jullie dankbaar zijn..
heel veel plezier en geluk met deze knappe vent....
wat leuk van je dat je dat doet vind ik echt enorm lief
Isabonny
Geplaatst: 15-06-09 14:06
Aah, een Berger de Beauce! Wij hebben ooit een kruising Beauceron uit het asiel gehaald. Ze was toen 5 jaar oud. Een TOP hond was het ! Ontzettend lief en trouw. Heel beschermend. Ze probeerde haar "kudde" (wij dus) ook met wandelen continu bij elkaar en in de gaten te houden. De 8 jaar met haar waren veel te gauw voorbij