Poes wilt naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Poes wilt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:59

De buren hebben 2 katten. Een volwassen kat en een jonkie van een maand of 4 oud. De buren werken beide 4 dagen in de week, dus er is bijna nooit iemand thuis. Op dit moment zijn ze een week op vakantie. Ze hebben mij gevraagd om hun 2 katten te voeren en binnen en buiten te laten. Geen probleem natuurlijk, ben natuurlijk niet te beroerd dat ik dat eventjes doe.
Dit moest ik 3 weken geleden ook al doen, omdat ze toen een weekje op vakantie gingen.
Alleen nu is het probleem dat die kleine heel afhankelijk is van mij. Zij loopt me buiten de hele tijd achter m'n kont aan, jankt gigantisch als ik haar binnen laat en zit hele dagen hier voor de deur bij ons huis. Zodra ie een kleine kans ziet gaat ze al bij ons naar binnen. Ook loopt ze constant te klauwen aan de deur, omdat ze hier naar binnen wilt.
Nu willen wij absoluut geen andere kat van iemand anders hier binnen laten, omdat we bang zijn dat ie dan helemaal niet meer weg gaat. Bovendien hebben wij zelf een poes die nogal schijtluiserig is aangelegd en dus bang is voor andere katten. Onze poes durft niet meer naar buiten omdat die kleine daar zit en zodra onze deur ook beetje opengaat, omdat er iemand aankomt of omdat wij buiten moeten wezen hangt die kleine alweer aan mij en wilt met me naar binnen of loopt me buiten achterna.
Vreselijk irritant eigenlijk, vooral omdat ie hier allemaal aan de deuren klauwt. We hebben al met een plantenspuit geprobeerd, maar daar geeft ie niets om.
Iemand tips om die poes te leren dat dit niet haar huis is, maar dat dat huis hiernaast van haar is?

neres

Re: Poes wilt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:01

Hihi wij hebben hetzelfde Mijn vader doet de katten van de buren vaak voeren wegens vakantie en weekendjes weg van hun. Met als gevolg dat de katten dagelijks bij ons voor de deur zitten te wachten of mijn vader ze eten komt brengen.

Persoonlijk vind ik dat de eigenaar haar kitten binnen moet houden tot ze wat ouder is. Maar dit gedrag kan je ook niet voorkomen ook niet bij oudere poezen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:44

Ik ben ook van mening dat een kat van 4 maanden niet buiten hoort te lopen. Voor de leeftijd kan deze nog niet gecastreerd zijn en dus moet je daar geen risico's mee nemen. Als ik jou was zou ik de poezels dus gewoon lekker bij de buren zelf binnen laten. Dan ga je per dag gewoon een paar keer extra daar naar binnen om ze heel even wat aandacht te geven, niet alleen maar om te voeren dus.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:58

Ben het met de anderen eens dat zo´n jonge poes nog niet ongeholpen buiten moet zwerven en ook niet zo lang alleen gelaten moet worden.
Het arme ding is gewoon op zoek naar warmte en aandacht, ik zou ook kijken of ik beide katten gewoon in hun eigen huis zou kunnen opsluiten voor de tijd dat ze weg zijn, ze vermaken zich binnen ook wel met genoeg speeltjes en je voorkomt dat het jonge poesje jullie huis als huis gaat zien.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:16

De poes is aan de pil. Het kan zijn dat ie al iets ouder is dan 4 maanden hoor. Ik weet alleen dat het een jonkie is, dat ze hem dit jaar pas hebben gekregen en dat ze hem als kitten hebben gekregen.
Binnen laten zitten vind ik eigenlijk zielig, omdat ze alleen maar in de keuken gelaten mag worden en niet in het hele huis. En om ze nu hele dagen alleen in zo'n klein hokje laten zitten waar ze niet kan spelen en rennen vind ik eerlijk gezegd aardig zielig.. Ook omdat er geen speeltjes zijn waar ze mee kan spelen. Dit heb ik 3 weken geleden wel eens 2 dagen gedaan, omdat ze toen 2 dagen binnen moest blijven, maar het deed mijzelf niet zo heel goed, de gedachte dat ze alleen (ze mogen niet samen ivm vechten) in een klein kamertje zit zonder speelgoed of wat dan ook.
Ze loopt, als de buren niet op vakantie zijn, ook altijd gewoon hele dagen buiten, dan is er eigenlijk niets aan de hand. Dan zie ik haar niet zo vaak.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:34

Een kattenbaasje moet zelf de afweging maken of een kitten heel de dag buiten moet rond struinen alleen en de buren gaan stalken om aandacht.

Of het baasje zou de kitten lekker binnen kunnen laten met wat speelgoed in de keuken en vervolgens savonds een paar uurtjes buiten laten lopen.

Daarnaast vraag ik me serieus af wat je met een kat moet als je zoveel op vakantie bent!
Maar dat terzijde. Het klinkt of jou buren zich niet interesseren voor hun eigen katten welzijn dat is triest.

Als jou buren op vakantie zijn dan kun je de kat binnen laten en haar savonds voor het eten een paar uurtjes los laten. Als je gaat voeren haar weer binnen laten.