Graag wil ik jullie wat vertellen over mijn vriendinnetje Willemijn en haar project Wanicare.
Willemijn is al haar hele leven gek van apen.

Ze heeft eerst een paar jaar terug wat ervaring met een bestaand project in Thailand opgedaan.
Maar voor Willemijn was dit niet genoeg.
Willemijn wilde naar Indonesie om een vervallen park weer op te knappen en de lokale dieren en bevolking helpen.
Zo kwam ze terecht bij PPSC animal rescue centre in Cikananga (Java).
Dit was een vervallen centrum, met slechte kooien, jaren achterstallig onderhoud.
Veel dieren die al weg gebracht waren.
Personeel was allemaal gaan lopen omdat het loon niet uitbetaald kon worden.
Dieren werden hierdoor slecht gevoerd en verzorgt, want er was te weinig personeel.
De mensen die er liepen waren voornamelijk lokale bevolking die eigenlijk geen verstand van de dieren hebben.
En er ook geen motevatie meer in hebben, door dat ze ook geen loon meer kregen.
Willemijn is daar heen gegaan en kwam bijna moedeloos thuis.
Het was voor haar zo moeilijk om alles in gang te zetten door de financiele situatie en weinig behulpzaamheid.
Thuis in Nederland heeft ze toch hemel en aarde bewogen om geld binnen te gaan zamelen.
Zo werden er benefiet concerten gehouden, werd er een stichting in het leven geroepen, lezingen werden er gehouden.
Ze liep andere bestaande stichtingen langs zoals stichting AAP en Wereld natuurfonds.
Ze stond in alle lokale kranten.
Overal kreeg ze steun.
Ze is er nu voor de 3de keer geweest en net 3 dagen weer thuis.
Alles is al zo opgeknapt en zo vooruit gegaan.
Veel kooien zijn vervangen, er is een dierenarts aangenomen, Medicijn kasten zijn aangevuld.
Er zijn matten en andere speel dingen in de kooien gehangen, er is genoeg voedsel.
Het is er schoon.
Personeel heeft weer motivatie, de dieren zijn gezonder.
Naast de apen worden er ook verschillende andere dieren in nood opgevangen, zoals reptielen, beren enz..
Heel graag wil ik jullie oproepen om eens een kijkje te nemen op haar website (hij is nu nog in het engels, maar daar word nog aangewerkt.)
Als je nog wat over hebt voor een donatie of als je op een andere manier kan helpen, alle hulp en steun is welkom.
Haar website is: http://www.wanicare.com
Heel erg bedankt voor het lezen van dit verhaal.
Ik ben zo trots op deze stoere meid.