Hoe kat van auto afhouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orion1996

Hoe kat van auto afhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:41

Ik weet niet of dit hier goed staat, anders mag het uiteraard verplaatst worden.

Mijn buren hebben een kat. Lief beest maar het nadeel is dat zij altijd op ONZE auto's ligt (en nooit op die van de buren zelf).
Zowel onder onze carport als aan de overkant van de straat, het beest ligt altijd op onze auto's. Net je auto gewassen en ze zet haar vieze voeten er alweer op.

Nu vind ik het liggen en de moddervoetjes nog niet eens zo erg, maar als poeslief van de auto af wilt zet zij haar weerhaakjes in je lak en laat zich glijden. Gevolg: allemaal krassen op onze auto's.
Zet je auto neer en binnen 5 minuten zit die er al op (als het niet nog sneller is). Eraf jagen zorgt alleen voor diepere krassen want dan zet ze echt af in je lak.

Nu heb ik een gloednieuwe auto besteld (komt over 5 a 6 weken), maar voorzie nu alweer een lading krassen van het dier. Buren zijn al op de hoogte dat ik hun kat niet op onze auto wil, maar ze houden haar niet binnen. Vorig jaar heeft hun verzekering al mijn cabriodak vergoed wat ze kapot had getrokken, maar een verzekering blijft niet aan de gang. Bovendien zeggen hun doodleuk dat het ook een andere kat kan zijn, maar we betrappen deze toch vrijwel dagelijks op de auto en zien haar er dan ook afglijden en nieuwe krassen maken.
Sinds deze week maken we een foto met kenteken van de auto en datum erbij als we haar betrappen. Mochten ze dan ooit moeilijk gaan doen als de kat weer iets kapot maakt, dan hebben we wel bewijs. Maar liever voorkomen dan genezen.

We wonen in een rijtjeshuis en eerlijk gezegd ben ik niet van plan om mijn auto 200 meter verderop te parkeren voor hun kat.
Weet een van jullie een manier om poeslief van mijn nieuwe auto af te houden die onder onze carport komt te staan? Zijn hier bv middeltjes voor, dingen die geluid maken en katten verjagen of andere tips?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:46

bij de welkoop heb je kattenschrik,
en dan rond je oprit gooien hebben wij ook gedaan,
de kat poepte gewoon op onze deurmat.:@
nu niet meer :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:48

Koffiedik of cacaodoppen helpt ook. Heb je gelijk een hele aparte auto.... _O-
Maar zonder dollen, het lijkt me inderdaad uitermate vervelend, zeker als straks je nieuwe auto onder de krasjes zit. Hopelijk helpt de tip hierboven. Dat zou ik dan al wel nu vast met je "oude" auto gaan uittesten.

ecyoj

Re: Hoe kat van auto afhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:53

Ja idd die tip alvast uitproberen.

en zn auto doek? (of hoe je dat zegt)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:54

Is een hoes over de auto geen idee, en daar dan eventueel stinkspul opgooien (er zal vast wel iets in de handel te krijgen zijn)? Dan moet je niks rechtstreeks aan je nieuwe auto veranderen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:55

Inderdaad zo'n auto pyama-ding erop.
Allerlei chemische middeltjes zou ik niet aan beginnen op gloednieuwe lak!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:58

Tja vind dit soort "kattenmensen" vrij associaal. Ik heb sinds een paar dagen 2 kittens maar deze blijven mooi binnen. Ik vind niet dat andere mensen last moeten hebben van mijn dieren.

Ik heb altijd last van de katten in de buurt. Als hondebezitter mag je belasting betalen maar iemand die een kat bezit mag de hele boel slopen.

Zou nog meer foto's maken en deze voordat je je auto inleverd met schade formulier inleveren. Dus weer een schadeclaim misschien als hun verzekering het afwijst gaan ze eens nadenken.

Sorry een pyama over mijn auto omdat iemand anders niet zijn dier binnen houdt????. Laat de buurman deze maar betalen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:03

Een autohoes klinkt als een goed idee maar na 2x op en afhalen ben je het echt wel beu hoor, dan maar chemicalien gebruiken om die kat weg te houden, en inderdaad, foto's maken!
Je hebt je buren al meermaals gewaarschuwd dat je die kat niet op je auto wilt, zijn hun zo asociaal om dat beest niet binnen of in hun tuin te houden, dan moeten ze het maar voelen (aan de portemonnee, of die van hun verzekering uiteraard ;) )

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:03

Flinke emmer water er over heen of een trap onder z'n hol. Sommige katten kun je niet binnen houden. Echter moeten ze er wel rekening mee houden en het beest corrigeren wanneer dat kan. Maar jij wil geen rekening houden met hun kat en zij willen dan natuurlijk ook geen rekening houden met jou auto.. geven en nemen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:42

Sommige katten raken echt niet onder de indruk van een emmer water. Ik had vroeger een kater die bij de slager op de hoek nog wel eens wat vlees kreeg, buiten. Maar slim als hij was, ging hij op een gegeven moment natuurlijk gewoon de winkel in om het alvast te gaan halen. (domme slager ook) Dus ik geadviseerd een emmer water naar hem te gooien, mooi dat hij daar niet van onder de indruk was.

Persoonlijk zou ik misschien wel proberen om de auto onder een beetje stroom te zetten..... Net als schrikdraad? Geen idee of dat wel kan hoor, maar het zou een optie zijn. Schrikt de kat misschien 2 keer en denkt daarna wel even na voordat hij weer op welke auto dan ook gaat zitten.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:44

Als ik hier last van had dan deed ik ook zo'n kleed over de motorkap.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 14:44

Bedankt voor de tips tot nu toe. Afdekhoes is denk ik geen optie, want als ik 2 min mijn auto neer zet en dan weer weg moet zit die er al op. Dan moet je voor 2 min een hoes erop doen.
Als die schrikt omdat je de deur al open doet dan zet die al af in je lak.

Stinkspul zou een optie zijn. Niet op de lak, maar desnoods op een doek die ik erboven hang ofzo. Waar kan je dat halen? Dierenwinkel? Tuincentrum? Welkoop zit hier helaas niet dat ik weet.
Stroom zou ook wel kunnen werken. Iemand een idee hoe je zoiets opzet (zonder hem lettelijk dood te volteren)?

Ik heb zelf ook 2 katten die buiten komen, maar die komen niet verder dan ONZE achtertuin. Niemand heeft dus last van die dieren en als we weg zijn zijn de katten binnen.
Deze kat zit met 35+ graden buiten, s nachts, met die sneeuwstorm van jaren terug en in de vrieskou. Ook als ze op vakantie gaan pleuren ze hun haarbal op straat met voer in de achtertuin (wat andere katten dan opeten). Ze zijn niet onaardig tegen ons, ze hebben vorige katten schade ook geregelt met hun verzekering, maar die verzekering blijft natuurlijk niet betalen.
Als ik nu alvast iets kan oefenen met mn oude auto kan de kat gewoon buiten, krijg ik geen ruzie met de buren en blijft mijn auto hopelijk heel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:43

Verhuizen denk ik maar.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:10

Quellian schreef:
Verhuizen denk ik maar.

Laat er nou toevallig bij ons idd een te koop bord in de tuin staan, dus mocht je nog een huis willen kopen dan heb ik er nog 1 voor je in de aanbieding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:52

Nee bedankt, heb net vorige maand een huis gekocht :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:04