verhaal teckeltje BENZY door LID in beslag genomen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

verhaal teckeltje BENZY door LID in beslag genomen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:14

ik ben een teckel liefhebber...en ik heb er nu 2,ik zocht naar een 3de teckel erbij..
geen pup maar ouder...via google kwam ik op de site van de inspectie dienst dierenbescherming.

half mei 2009 is daar een extreem magere teckel door LID in beslag genomen met meerdere honden uit een huis.
zie de site(scroll naar beneden) voor schokkende foto!!
http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/nieuws

in asiel terneuzen is hij gebracht en daar zover opgeknapt dat hij al voor baasje gezocht op de asielsite stond.

hij zou lief en aanhankelijk zijn,goed met andere honden kunnen,zindelijk en lief voor grote kinderen en alleen kunnen zijn.

kleine kinderen dus geen ervaring.

ik besloot te bellen voor info..zijn staart zou een jaar geleden al zijn geamputeerd omdat er een infectie zat en hij heeft een ''iets'' doorgezakte rug,ach,tuurlijk,kan er ook nog bij,ik moest hem gewoon zien ,toch?? :D

en zaterdag 6 juni er heen gereden..190 km heen.
ik schrok eerlijk gezegd van zijn rug''knik'' en de daarbij hoge kont met rechte pootjes eronder vertekenen het beeld nog meer..
Afbeelding

het uitlaten beviel goed ,hij is erg vriendelijk,makkelijk tegen mijn honden en mijn dochtertje.
helaas kon ik hem niet meteen meenemen en het asiel kon hem niet een week vasthouden voor mij.

ik zag hem al aan mijn neus voorbij gaan.. |(
maandag als eerste gebeld dat ik hem toch graag wilde en hem dinsdag 9 juni kon ophalen!!

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHMGMDPX.jpg

dus hij is er!!

hij was erg lief in de auto terug (180 km),met uitlaten heerlijk gerend en geknuffeld en nu eenmaal thuis na een heerlijke stoeipartij met mijn beide teckels ligt hij nu uitgeteld in zijn mand...(hij houd me wel in de gaten ;) )

er zit natuurlijk nog veel werk en ontdekken aan...hij moet nog aankomen,goed aan ons wennen en het dagelijkse leven hier,commando's leren en iedere dag mee naar de paarden en hopenlijk na een goede wenperiode dat hij ook heerlijk los op de boerderij kan meebanjeren net als mijn andere 2 teckels...

duimen jullie voor hem mee,dat het hem hier bevalt en echt gelukkig kan zijn??
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-06-09 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

joyce83

Re: verhaal teckeltje BENZY door LID in beslag genomen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:16

proficiat met je nieuwe huisgenoot. Ik schrok al van de foto, laat staan hoe het in het echt uitziet. Ik hoop dat het hem bevalt bij jullie en dat jullie en hij ook gelukkig met elkaar gaan worden.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:01

Heel veel succes met je nieuwe aanwinst en hopelijk krijgt hij niet teveel last van zijn rug..ziet er niet echt prettig uit (maar kan op foto een vertekend beeld geven).

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:05

Wat fijn dat er mensen zijn zoals jij, en hem een kans geven :)
Lief koppie hoor, en ik hoop dat zijn rugje niet teveel problemen gaan geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:20

Ik schrok ook een beetje van de foto's, maar het lijkt me wel een onwijs lief dier, hij heeft een vreselijk lekker bekkie!

Veel plezier met hem!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:39

Ook ik schrok wel van de foto, maar wat super dat je dit beestje ene liefdevol thuis wilt geven!
Ik duim zeker met jullie mee!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:40

Dat vind ik eerlijk gezegd wel iets erger dan een gewone doorgezakte rug. Er moet toch iets ernstigs met die wervels aan de hand zijn.

Wat zegt de DA (van het asiel) ervan?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 14:01

het is een aangeboren afwijking volgens DA,hondje heeft er (nog) geen hinder van en ook geen pijn en kan alles wat een ander ermee kan.
buiten dit is zijn bips bijna 5 cm hoger en dat maakt het beeld nog erger..het is natuurlijk een kwestie van afwachten hoe het zich ontwikkeld als hij nog ouder word.(gelukkig is het geen paard ;) ).

trappen lopen en springen is voor geen enkele hond(of teckel) goed dus dat in ieder geval vermijden..

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 14:11