Ik was gisteren op buitenrit geweest, en op de terugweg naar huis zag ik een hondje lopen zonder iemand erbij.
Hij liep de hele tijd voor me uit, en op een gegeven moment liep hij een straat in,ik erachteraan,en ben op den duur maar van m'n paardje afgestapt, en hem opgepakt, en gekeken of hij een naamplaatje aan zijn halsbandje had zitten,niet dus en hij had ook geen tattoo in de oren.
Ik heb nog aan een aantal mensen gevraagd op straat of ze de hond misschien ook kenden,maar niemand wist wie de eigenaar was.
Omdat ik m'n paardje aan de hand had,heb ik bij iemand aangebelt, en gevraagd of ik 't hondje daar even achter mocht laten,zodat ik 'm later op kon halen.
Ik paardje naar huis gereden, en ondertussen m'n vriend gebelt , en die zei dat hij de hond wel op zou halen bij die mensen weg.
Zodoende thuisgekomen heb ik 'm meteen hondebrokjes gegeven, en water, hij had dus wel honger.
Het is een erg leuk beestje,houd van aandacht.
Volgensmij heeft hij kanker,want hij heeft een behoorlijk grote bult aan de zijkant van zijn lijfje zitten. Ik had z'n gebitje nog bekeken, en zijn tanden zaten vol met tandsteen. En op z'n rugje begon hij wat kalig te worden.
Ik heb de dierenambulance gebelt, en die kwamen een uurtje later eraan.
Het deed me wel wat dat hij weer wegging, en m'n vriend ook ,maarja...
Ik heb net nog even gebelt naar de dierenambulance en die zeiden dat hij net naar 't dierenaslie is gegaan in Zuidwolde.
Er werkt daar een kennis van me, en daar heb ik net nog even contact mee gehad , en die zou me zeggen als de eigenaar zich wel ,of niet heeft gemeld.
Ik hoop het natuurlijk wel,dat hij een baasje heeft,want anders weet ik niet wat er met 'm terecht zou komen,omdat hij denk ik ook kanker heeft, en wie zou nou een hond willen aanschaffen die dat heeft.....
Wat ik eigelijk wou vragen; komt iemand deze hond bekend voor?
Het is dus een reutje.
Ik had nog wat foto's gemaakt van 'm, en die hang ik morgen ook nog even op in de plaatselijke supermarkt,in harkstede,want daar is de hond ook gevonden.
Het is dat mijn vriend en ik nu nog op een flat wonen, anders hadden we de hond eerst zelf wel meegenomen,en misschien zelfs wel willen houden,want lief is ie zeker

Gr Diana