Hondje gevonden;Harkstede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Hondje gevonden;Harkstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 10:07

Hoi,

Ik was gisteren op buitenrit geweest, en op de terugweg naar huis zag ik een hondje lopen zonder iemand erbij.
Hij liep de hele tijd voor me uit, en op een gegeven moment liep hij een straat in,ik erachteraan,en ben op den duur maar van m'n paardje afgestapt, en hem opgepakt, en gekeken of hij een naamplaatje aan zijn halsbandje had zitten,niet dus en hij had ook geen tattoo in de oren.
Ik heb nog aan een aantal mensen gevraagd op straat of ze de hond misschien ook kenden,maar niemand wist wie de eigenaar was.
Omdat ik m'n paardje aan de hand had,heb ik bij iemand aangebelt, en gevraagd of ik 't hondje daar even achter mocht laten,zodat ik 'm later op kon halen.
Ik paardje naar huis gereden, en ondertussen m'n vriend gebelt , en die zei dat hij de hond wel op zou halen bij die mensen weg.
Zodoende thuisgekomen heb ik 'm meteen hondebrokjes gegeven, en water, hij had dus wel honger.
Het is een erg leuk beestje,houd van aandacht.
Volgensmij heeft hij kanker,want hij heeft een behoorlijk grote bult aan de zijkant van zijn lijfje zitten. Ik had z'n gebitje nog bekeken, en zijn tanden zaten vol met tandsteen. En op z'n rugje begon hij wat kalig te worden.
Ik heb de dierenambulance gebelt, en die kwamen een uurtje later eraan.
Het deed me wel wat dat hij weer wegging, en m'n vriend ook ,maarja...
Ik heb net nog even gebelt naar de dierenambulance en die zeiden dat hij net naar 't dierenaslie is gegaan in Zuidwolde.
Er werkt daar een kennis van me, en daar heb ik net nog even contact mee gehad , en die zou me zeggen als de eigenaar zich wel ,of niet heeft gemeld.
Ik hoop het natuurlijk wel,dat hij een baasje heeft,want anders weet ik niet wat er met 'm terecht zou komen,omdat hij denk ik ook kanker heeft, en wie zou nou een hond willen aanschaffen die dat heeft.....
Wat ik eigelijk wou vragen; komt iemand deze hond bekend voor?
Het is dus een reutje.
Ik had nog wat foto's gemaakt van 'm, en die hang ik morgen ook nog even op in de plaatselijke supermarkt,in harkstede,want daar is de hond ook gevonden.
Het is dat mijn vriend en ik nu nog op een flat wonen, anders hadden we de hond eerst zelf wel meegenomen,en misschien zelfs wel willen houden,want lief is ie zeker :D

Afbeelding
Afbeelding

Gr Diana

Laika

Re: Hondje gevonden;Harkstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:45

Wat een schatje!
Niet elke bult is per definitie kanker hoor. Kan heel goed gewoon een absesje zijn. Zit de bult heel toevallig waar op de foto die haartjes zo raar zitten?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:48

jeetje! wat super van je dat je hem mee had genomen! wie weet leeft hij al dagen zonder eten!! drinken kan hij wel in plassen maar toch!

echt super van je! er zouden meer mensen van jou moeten wezen!.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:00

Laika schreef:
Wat een schatje!
Niet elke bult is per definitie kanker hoor. Kan heel goed gewoon een absesje zijn. Zit de bult heel toevallig waar op de foto die haartjes zo raar zitten?

Ja klopt,daar zit die bult.
Hij is wel zo'n 2,5 cm in doorsnee,echt een bal ,zo rond...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:19

Het lijkt alsof het bultje open is toch?
Als dat zo is is het eerder een vetbult, of een absesje hoor. In dat geval, als het baasje niet komt opdagen (wat ik me bijna niet kan voorstellen, ziet er verder best verzorgd uit...) dan is de kans op herplaatsen best nog groot. Persoonlijk zou ik er zo voor gaan namelijk ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:52

Laika schreef:
Het lijkt alsof het bultje open is toch?
Als dat zo is is het eerder een vetbult, of een absesje hoor. In dat geval, als het baasje niet komt opdagen (wat ik me bijna niet kan voorstellen, ziet er verder best verzorgd uit...) dan is de kans op herplaatsen best nog groot. Persoonlijk zou ik er zo voor gaan namelijk ;)

Nee die bult is wel dicht,ook nog niet open geweest zo te zien, er zit geen korstje op ofzo..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:08

Als je een hond genoeg aandacht geeft en buiten laat lopen tijdens de wandelen dan kan het goed op een flatje wonen hoor (ook verschillend per hond, maar het is vaak voor zo'n kleine hond goed te doen).
Super dat jullie hem mee hebben genomen en contact hebben opgenomen met de dierenambulance.

En idd niet elke bult is kanker, de da zal daar snel achter kunnen komen.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:29

C_arola schreef:
Als je een hond genoeg aandacht geeft en buiten laat lopen tijdens de wandelen dan kan het goed op een flatje wonen hoor (ook verschillend per hond, maar het is vaak voor zo'n kleine hond goed te doen).
Super dat jullie hem mee hebben genomen en contact hebben opgenomen met de dierenambulance.

En idd niet elke bult is kanker, de da zal daar snel achter kunnen komen.

We wonen nu nog op een flat,in de stad maar da's voor tijdelijk nog,komen straks in een dorp ,op het platteland, en dat vind ik voor een hond veel fijner,qua wandelen e.d ;)
En daarbij komt dat ik nu niet veel thuis ben;m'n paarden staan bij mijn ouders , en daar ben ik nu ook veel te vinden,en ik heb mijn rijbewijs (nog)niet,en om een hond steeds mee te nemen op de scooter,nee dat lijkt me niet haha!
Mocht ik mijn rijbewijs wel hebben, dan word 't allemaal veel makkelijker,dan neem ik de hond ook overal mee naartoe :D
Wij willen zowieso wel een hond in de toekomst :j
En denk eentje uit 't asiel.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 13:31

Ik bel zowieso eind deze week even naar 't asiel,om te vragen of er nog iets bekend is, en of de hond nog is onderzocht,want ben toch wel benieuwd wát die bult nou is....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:54

Volgens mij heb ik dat hondje wel vaker los zien lopen in het dorp. Hij zal wel van iemand zijn, maar blijkbaar zijn ze er niet al te zuinig op. Of hij is een kei in ontsnappen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:35

goeroe schreef:
Volgens mij heb ik dat hondje wel vaker los zien lopen in het dorp. Hij zal wel van iemand zijn, maar blijkbaar zijn ze er niet al te zuinig op. Of hij is een kei in ontsnappen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt!

De hond is inmiddels alweer terecht bij zijn baasje.
Ik hoorde viavia dat dat hondje wel vaker is ontsnapt;ze laten 'm gewoon los lopen, en dan maakt ie zelf een rondje in 't dorp zeggen ze dan,dus ook gewoon langs de hoofdweg en steekt hij over.
Ik vind dat niet echt niet kunnen,maargoed, er zal maar net een auto aankomen ;(
En hij is al vaker naar 't asiel gebracht,door mensen, die 'm zagen lopen.
Ik denk dan; doe 'm een naamplaatje om,of laat hem chippen,zodat ze de hond gewoon naar de eigenaar kunnen brengen,maargoed,ze denken gewoon te gemakkelijk :(
Maar de eigenaar baalde wel dat ze wéér naar 't asiel moesten om 'm op te halen,ze moeten er namelijk wel voor betalen,om 'm weer mee te mogen nemen.....

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:47

En dat geval zou je bijna gaan rondkijken of je het hondje lekker wéér naar het asiel kan brengen. Prima dat ze er voor moeten betalen, daar voelen mensen het vaak toch het hardst, misschien gaan ze er dan eens iets aan doen. Arm ding, het zal idd eens aangereden worden brrrr. Voor de hond zowel als de bestuurder natuurlijk verschrikkelijk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:34

Durante schreef:
Maar de eigenaar baalde wel dat ze wéér naar 't asiel moesten om 'm op te halen,ze moeten er namelijk wel voor betalen,om 'm weer mee te mogen nemen.....

Eigenlijk moesten ze hem gewoon niet meer meegeven, maar dat kunnen ze niet maken natuurlijk.