Wij hadden gisteravond een feestje, maar waren te vroeg, om de tijd te verdoen gingen wij ergens wat drinken, onderweg kwamen wij een marktje tegen. Deze marktverkoper verkocht bont en laarzen.
Mijn vader ging even kijken en de marktverkoper komt naar hem toe. De marktverkoper zijn grijze kleine poedel wou elke keer tegen het bont aanpissen, maar de marktverkoper hield hem tegen, mijn vader keek naar hem, en zodoende kwamen zij aan de praat.
De marktverkoper melde dat dit hondenbont was.. wij alle 4 schrikken ons kapot, ik heb namelijk nog nooit gehoord dat dit uberhaupt kon! Deze marktverkoper zei van wel, en dat het zelfs nog goedkoop is. 45 euro tot 65 euro.
Vervolgens pakt hij 1 bontvel, en vermeld dat dit van een duitse herder is geweest.
Wij hebben zelf een witte duitse herder, en ik moet er niet aan denken dat iemand ( of ikzelf) met mijn hond haar vacht ervandoor gaat.
Ik melde dat ik dit vies vond, en dat ik hier niet meer naar wou kijken en ik liep weg. Mijn moeder stemde hier bij in, en wij liepen samen weg.
Waarop deze marktverkoper heel verontwaardigd naar mij schreeuwde: "Hoezo?'
Ik ben terug gelopen om te vertellen dat ik dit te ranzig voor woorden vind.
De marktverkoper vond dit onzin, hij vertelde dat deze honden een gewoon leven gehad hebben, maar zodra ze dood gaan, ze gevilt worden, en hun vacht verkocht word.
Hij pakte een ander bont, en zei: "Dit is de vader van mijn hond.' Zodra mijn hond overlijd word ze ook gevilt, en kan je haar ook kopen.
Dit vonden mijn broertje en vader ook te veel worden, dus wij zijn met ze 3e weggelopen, waarop de marktverkoper nog riep: 'Maar ik heb ook katten....'
Wij hebben niet meer omgekeken en zijn weggelopen.
Daarnaast heb ik ook nog eens begrepen dat het verbod op hondenbont vanaf december 2008 verboden is.
Misschien een hele egoistische mening van mij, maar ik weet dat bont van dieren zijn, maar ik ging er noooit van uit dat dit ook bont kan zijn van huisdieren.