Zoals de Titel al zegt zoek ik advies over de genezing van de Castratiewond van mijn hondje!
Mijn hond is bijna 4 weken geleden gecastreerd. maar de wond wil niet helen.
10 dagen na de castratie zag ik dat de wond aan het ontsteken was. dat was in een weekend en ik was in groningen bij mijn moeder.
Dus ik de dichts bij zijnde DA opgebeld en het verhaal uit gelegt.
Hij vond het verstandig om te komen, dus zo gezegt zo gedaan.
Bij aankomst trof ik een geschrokken DA aan toen hij de wond van Dhani (( hondje )) zag.
en ik kreeg te horen dat dit heel slordig was gebeurd.
- de zogeheten oplosbare hechtingen zaten te strak, en daarom was de boel ontstoken.
- Ook heeft hij geconstateerd dat hij wondjes had aan bijde zijden van het zakje! dat had ik zelf ook al gezien, maar ik maakte me daar niet druk om )
Tot dat hij zei dat het h eel slordig was om daar doekklemmetjes aan vast te maken! omdat dit een heel teer huidje was. deze wondjes waren dus ook ontstoken volgens deze DA.
Hij heeft de hechting losgeknipt en heeft maar 1 deel kunnen verwijderen de ander zat onterhuids vast.
Ik heb zalf mee gekregen om 3X daags mee in te smeren.
Zo gezegt zo gedaan, de genezing liep voorspoedig. en al snel was alles genezen.
Dus dhani hoefde eindelijk zijn kap niet meer om!.
Nu een dikke week erna, nadat alles genezen was, is de nog overgebleven oplosbare hechting die nog onderhuids vast zat weer gaan ontsteken. en nog steeds zit de hechting vast, en is dus nog niet voor een deel opgelost.
Ik weet dat ik er weer mee heen moet! maar mogen ze hiervoor nog een Consult vragen?
Dit is nog steeds nazorgt van de castratie neem ik aan.
OF ZIE IK DIT NOU VERKEERD??
Nu was mijn vraag is dit normaal? ( wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt )
en hoelang duurt het normaal zon castratie genezing?
Ik hoefde na de castratie niet meer langs te komen voor controle! wat ik zelf heel raar vond, omdat mijn moeder met haar hond 2 keer weer terug moest voor controle! en die was bijna de helft minder kwijt.
Denken jullie dat ik nog een raport op kan vragen bij de DA in Roden??
waar ik mee terug kan naar mijn eigen DA?
Ik weet niet wat allemaal wel en niet kan nl.
Graag Jullie Mening!!