genezing Castratie hond! advies Gevr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

genezing Castratie hond! advies Gevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:48

hallo bokkers.

Zoals de Titel al zegt zoek ik advies over de genezing van de Castratiewond van mijn hondje!

Mijn hond is bijna 4 weken geleden gecastreerd. maar de wond wil niet helen.
10 dagen na de castratie zag ik dat de wond aan het ontsteken was. dat was in een weekend en ik was in groningen bij mijn moeder.
Dus ik de dichts bij zijnde DA opgebeld en het verhaal uit gelegt.
Hij vond het verstandig om te komen, dus zo gezegt zo gedaan.
Bij aankomst trof ik een geschrokken DA aan toen hij de wond van Dhani (( hondje )) zag.
en ik kreeg te horen dat dit heel slordig was gebeurd.

- de zogeheten oplosbare hechtingen zaten te strak, en daarom was de boel ontstoken.
- Ook heeft hij geconstateerd dat hij wondjes had aan bijde zijden van het zakje! dat had ik zelf ook al gezien, maar ik maakte me daar niet druk om )
Tot dat hij zei dat het h eel slordig was om daar doekklemmetjes aan vast te maken! omdat dit een heel teer huidje was. deze wondjes waren dus ook ontstoken volgens deze DA.

Hij heeft de hechting losgeknipt en heeft maar 1 deel kunnen verwijderen de ander zat onterhuids vast.
Ik heb zalf mee gekregen om 3X daags mee in te smeren.

Zo gezegt zo gedaan, de genezing liep voorspoedig. en al snel was alles genezen.
Dus dhani hoefde eindelijk zijn kap niet meer om!.

Nu een dikke week erna, nadat alles genezen was, is de nog overgebleven oplosbare hechting die nog onderhuids vast zat weer gaan ontsteken. en nog steeds zit de hechting vast, en is dus nog niet voor een deel opgelost.
Ik weet dat ik er weer mee heen moet! maar mogen ze hiervoor nog een Consult vragen?
Dit is nog steeds nazorgt van de castratie neem ik aan.

OF ZIE IK DIT NOU VERKEERD??

Nu was mijn vraag is dit normaal? ( wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt )
en hoelang duurt het normaal zon castratie genezing?
Ik hoefde na de castratie niet meer langs te komen voor controle! wat ik zelf heel raar vond, omdat mijn moeder met haar hond 2 keer weer terug moest voor controle! en die was bijna de helft minder kwijt.

Denken jullie dat ik nog een raport op kan vragen bij de DA in Roden??
waar ik mee terug kan naar mijn eigen DA?
Ik weet niet wat allemaal wel en niet kan nl.

Graag Jullie Mening!! :o

zonnebloem18

Re: genezing Castratie hond! advies Gevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:52

Die in Roden is inderdaad erg goed het moet geen probleem zijn om daar het dossier op te vragen.

Welke kleur hechtingen zijn gebruikt, de paarse zorgen wel vaker voor problemen meestal is dat een kwestie van in de gaten houden.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:55

zonnebloem18 schreef:
Die in Roden is inderdaad erg goed het moet geen probleem zijn om daar het dossier op te vragen.

Welke kleur hechtingen zijn gebruikt, de paarse zorgen wel vaker voor problemen meestal is dat een kwestie van in de gaten houden.

Het zijn idd Paarse hechtingen!! ;(
Dan ga ik idd even kijken voor een dossier! want ik vind het gewoon sneu voor mijn hondje!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:56

Dit valt normaal onder nazorg, en oplosbare hechtingen laat me niet lachen. Ga maar naar je arts en laat ze er maar uithalen. Zie in de trimsalon regelmatig hondjes met "oplosbare" hechtingen die er na maanden nog inzitten. Meestal verwijder ik ze dan na overleg met de eigenaren.
Vidn het zowiezo raar dat je niet meer terug hoeft te komen. Ze maken zich er wel mooi vanaf. Ze moeten toch kijken of alles netjes geheeld is. Zou als ik jouw was maar eens op zoek gaan naar een fatsoendelijke dierenarts zoals die in Roden ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:59

Je hebt meerder soorten hechtingen en meerdere soorten paarse hechtdraad, dus dat zegt niets.
Ik zou terug gaan naar je eigen DA waar hij gecastreerd is, en om opheldering vragen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 22:13

ja terug gaan doe ik zeker! ontertussen begin ik gewoon weer met smeren met de zalf die ik in Roden heb gekregen.
Of zouden jullie dat niet doen???

melanie_h - Ja ik zal graag weer naar roden willen maar ik woon in zwolle! en dan is dat toch wel heel ver weg :D vind het ook gaar! mijn moeder was 90 euro kwijt voor de castratie + 2 keer nazorg. ik was 134 euro kwijt zonder enige nazorg!

_janet_ - dat ga ik zeker doen! maar zal dr wel weer voor moeten betalen schat ik in! en moet hem deze maand ook nog laten enten! maar dat zal nog wel niet gaan met die ontsteking! WEEG EXTRA GELD VANGEN!! Grrr kan me er best wel kwaat om maken! en dan gaat het me niet zo zeer om het geld hoor! wie beesten heeft moet gewoon een onvoorzien potje hebben voor onverwachte DA kosten en zo! maar vind het zo sneu voor hem!
moet hij nog langer met die Kap om lopen ( en hij heeft er zon hekel aan ) arm beesie!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:15

Wat voor zalf heb je gekregen?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 22:18

Hydrocortiderm is de naam van de zalf!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:24

Ook oplosbare hechtingen lossen niet altijd op en kunnen bij sommige honden voor enorme problemen zorgen. Zo heeft mijn hond een jaar lang met verband om de poot gelopen doordat de onderhuidse hechtingen niet zijn opgelost maar door het lichaam eruit zijn gewerkt. Echt een ellende. Elke keer ging de wond weer open met enorm veel etter. Geen dierenarts die meer wist wat te doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:50

ook bij mensen losse niet alle hechtingen op terwijl ze dat wel zouden moeten doen.

terug naar je eigen da. of voor altijd een andere dierenarts zoeken als je je er niet prettig onder voelt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 10:20

Wilawander schreef:
Ook oplosbare hechtingen lossen niet altijd op en kunnen bij sommige honden voor enorme problemen zorgen. Zo heeft mijn hond een jaar lang met verband om de poot gelopen doordat de onderhuidse hechtingen niet zijn opgelost maar door het lichaam eruit zijn gewerkt. Echt een ellende. Elke keer ging de wond weer open met enorm veel etter. Geen dierenarts die meer wist wat te doen.

Gatsie nou ik hoop toch niet voor deze DA dat mijn hond er zo lang mee gaat lopen!
dan wordt er zeker werk van gemaakt! ;( maar 1 ding is zeker! ik laat het er niet bij zitten. voel me gewoon afgepoeierd!. en dat gaat hij ook zeker te horen krijgen!
Maar we zitten nu weer in een weekend. dus ik ga morgen ochtend even bellen! de nu dienst doende arts weet toch van nix. ( zit meestal in de auto als je belt )