ik heb sinds een paar weekjes een 2 maanden oud konijntje gekregen, dat maakt haar dus nu ongeveer 3 maand oud. Nu is ze sinds een paar dagen zo vervelend! (overal aan knagen, knorren, overal uitwerpselen achterlaten..) en m'n ouders zijn er niet zo blij mee
(het is een binnen konijn) ik denk dat het een voedstertje is, mijn vorige was overduidelijk een rammetje (niet laten castreren) en die liep altijd buiten, dus we vonden zijn hormoontjes wel best. Maar kan het mogelijk zijn dat ze puberd? ze loopt ook de hele tijd achter je aan te brommen met de staart omhoog. Heeft iemand hier ervaringen mee? ik wil graag weten hoe lang deze periode duurt, en als konijnen ook zoiets hebben als een hengstigheid bij paarden, hoevaak in het jaar hebben ze dat dan, en hoeveel dagen?
Alvast bedankt,
groetjes Laura!
). Mijn eerste konijn hield er mee op toen ie een oud kereltje begon te worden, maar de konijntjes die ik nu heb, zijn inmiddels 9, die knagen nog steeds aan alles wat ze tegenkomen.

maar ik denk dat de dierenwinkel ook over haar leeftijd heeft gelogen, omdat ik haar eind april kreeg, en ze was toen volgens hun 9,5 week oud. dan kan ze niet nu al in de pubertijd komen toch?