kraaienoverlast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

kraaienoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:35

Ok, een lastig probleempje... Ik ben normaal een echte dierenliefhebber, maar dit stelletje kan ik wel wurgen :o .

Ik heb voor mijn huis twee hele grote bomen en daar zitten sinds een paar dagen een stuk of vijf kraaien in die echt de hele tijd aan het knokken zijn... Het maakt een pokkeherrie en ze gaan tot diep in de nacht door, dus je begrijpt dat het er niet gezelliger op word in huis. Bovendien hebben ze het op de kat van mijn zus (tevens buurvrouw) voorzien. Arme Ollie durft bijna niet meer naar buiten toe, het arme ding |( . Ze vallen hem echt aan, soms met twee of drie tegelijk.
Nu heeft er een van de kraaien verloren denk ik, want hij is een beetje gehavend en hij zit op de grond in plaats van in de boom. Oftwel, in de vensterbank van mijn slaapkamer naast de voordeur. De hele vensterbank zit onder de flatsen en het is gewoon eng om de deur uit te gaan met zo'n beest dat je gezellig aan zit te staren. Hij laat zich ook niet zomaar wegjagen. Hij blijft je gewoon aan zitten staren...
Ik wil eigenlijk geen vogelverschrikkers oid in de tuin zetten, aangezien ik in een pachtig monumentaal huis woon en we het net een beetje netjes hebben aan de voorkant. Zijn er nog andere oplossingen voor een kraaienprobleem? Is dit misschien iets om bij de verhuurder van het huis aan te geven?
even ter illustratie: dit is mijn huis + boompjes:
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC0967.jpg

Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft, want ik word er knettergek van!

sunny_l0ve

Re: kraaienoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:51

Zo te horen hebben die kraaien jongen. Misschien dat je aan een vogelopvang kunt vragen of die ze kunnen vangen? En anders eens even in de dierenwinkel vragen of hun iets hebben waar de vogels een hekel aan hebben. Volgens mij zijn het trouwens geen kraaien, het zullen eerder kauwtjes zijn.
Ik zou in ieder geval zeker even de vogelopvang bellen voor de vogel die op de grond zit, want dat zou betekenen dat hij niet meer kan vliegen.
Succes ermee! je hebt trouwens echt een mooi huis ;).

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:22

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:39

mmm... Heb er bar weinig verstand van moet ik zeggen...
Geen idee of het een kauw of een kraai was. Die ene die op de grond zit kan nog wel vliegen. Dat doet ie namelijk als ik van binnenuit op mijn raam klop:D.
Ik ga even het nummer van de vogelopvang zoeken, dan bel ik ze morgen.

Nu is het kraaienrumoer even over geloof ik. het is nu al een uurtje stil... hopen dat het vannacht ook zo blijft.

@ sunny_l0ve: het is idd een prachtig huis! Ik woon er pas net en ik ben er heel erg blij mee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:41

Als ze jongen hebben mag je volgens mij vanwege de flora en fauna wet geen nesten verwijderen, dus de vogelopvang vast ook niet :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:43

Paar dagen en dan is het waarschijnlijk wel over. Het is nu tijd dat de jongen uitvliegen en dan zijn de ouders gewoon net even wat bezorgder dan normaal. Kan ook best dat er een vogel uit het nest gevallen is en die kun je gewoon laten zitten maar heeft de tijd nodig om het vliegen onder de knie te krijgen. Ouders vallen daardoor ook sneller aan om te beschermen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:49

Ik denk dat er voor dit jaar niets meer aan te doen is, eerlijk gezegd. Volgend jaar komen ze hoogstwaarschijnlijk terug en moet je voordat ze echt nesten gaan bouwen steeds de vogels verjagen (bijv. met een buks of iets anders wat veel lawaai maakt). Dat helpt bij ons vaak goed.
Nu hebben ze jongen en zal je wanneer je dit echt wilt het nest moeten verwijderen, vraag is wat je dan met die jongen moet doen.

Nog een paar weken en dan zijn de jongen groot genoeg en heb je er geen last meer van. Veel sterkte.

Wij hebben een jaar last van ransuilen gehad. Dus weet wat het is om 's nachts niet te kunnen slapen.

Edit, zie nu dat de jongen inmiddels al vliegen (beetje laat). Inderdaad nog een paar dagen en volgend juiste maatregelingen treffen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:56

Het is heel raar, want ze zitten er pas net.Sinds vorige week ofzo. Die ene die op de grond zat lijkt ook niet echt op een jong, maar ik heb er geen verstand van... Hij is echt enorm! Hij heeft weer de hele nacht in mijn vensterbank zitten krassen, ik word er helemaal gek van.
Ik heb nog geen nest in de boom zien zitten, maar het is ook geen klein boompje. Als het bovenin zit kan ik het ehct niet zien. De bomen komen boven de stelling van de molen uit. Ze zijn nu alweer de hele ochtend stil...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:06

Probeer anders eens een foto van het vogeltje op de grond te maken? Dat is voor ons ook iets makkelijker kijken en beoordelen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:10

luchtbuks van de buurman lenen :D :D :D doettetum :D

nee gekheid natuurlijk, bel de gemeente eens of die er wat aan kunnen doen, vaak hebben die wel mennekes rondlopen die dat soort klussen klaren :)

wat ook kan helpen is oude CD's in de bomen hangen.......... dat schijnen ze niet prettig te vinden :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 14:30

Klim jij er in dan? :D. Die boom is 150 jaar oud en heul erg hoog... Mijn zus werkt bij de gemeente, die gaat van de week een paar contacten inschakelen. Ze woont achter mij dus zij heeft er ook last van. Ze heeft dan wel geen stont op de ramen, maar ze zijn wel haar kat aan het terroriseren.

Ik zit al de hele ochtend op de loer met mijn fototoestel, maar nu zijn ze net verdwenen natuurlijk...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:18

Hier zit een nest eksters, als mijn kat buitenkomt, gaan mama-en papa-ekster ook veel kabaal zitten maken en mijn kat achtervolgen. Volkomen normaal, ze verdedigen hun nest.

Is het zo'n probleem dat ze daar zitten? Ik snap dat hun kabaal niet zo fijn is (heb eens een opvangkraai gehad en dat beest kon schreeuwen!), maar het is nu eenmaal het kleine-vogeltjes-seizoen en ze moeten toch érgens zitten...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 15:29

Het is echt een probleem helaas. De kat word niet alleen bedreigd, maar echt aangevallen. Ik voel me ook niet meer veilig in mijn eigen voortuin, de straat en de ramen zitten onder de flatsen en ik heb geen oog dichtgedaan vannacht...

Ik heb ze nu trouwens al de hele dag niet gehoord of gezien... hopen dat het vannacht ook zo blijft!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:31

Arme kat. Dat had mijn kat ook toen hij in de buurt kwam van een paar kraaien ;). Ik hoop dat je zus iets kan regelen met de gemeente dat die er iets aan gaan doen. Dan kan je teminste optimaal van je huis genieten! :).

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:55

Update!

De kraai die op de grond zat is opgehaald door de dierenambulance. Hij was inmiddels helemaal kaal gepikt door de kraaien in de boom, en hij kon helemaal niet meer vliegen. De heren bovenin de boom maakten weer een rotherrie toen hij werd weggehaald, maar nu zijn ze stil... Hopen dat dat zo blijft!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:58

Misschien was het omdat ze die kraai op de grond wouden wegjagen omdat die op hun terrein zat? Nog maar even duimen dat ze hun kop dicht houden ;).

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 21:22

Het is nu al de hele avond stil, en meestal maken ze rond deze tijd enorm lawaai. Ik heb goede hoop dat de kraaienoorlog nu voorbij is!