Ik heb een grijze roodstaart papegaai,Kioko,heel leuk beestje,is net 2 jaar geworden,
maar hij valt nog weleens van boven naar beneden in zijn kooi..
Heeft dat wel vaker maar meestal als het gebeurt zit ik niet te kijken,dan zit ik
achter de laptop,ben ik in de keuken en dan boem hoor je hem weleens vallen..
dacht verder daar niet teveel over na,dacht dat hij zich gewoon verstapte of iets wilde
doen wat niet kon , hij kan nogweleens gekke dingen in zijn kooi doen ...
Gisteravond wil ik naar bed gaan,als ik me tanden ga poetsen,gaat ie klimmen en wil hij kroelen met je,komt ie koppie's geven,
doe dan de lichten uit en ga naar bed,normaal gaat hij dan op zijn stok zitten en slapen,maar gister
viel hij dus weer naar beneden,(maarja gebeurt vaker) dus ga op bed liggen,hoor hem omhoog klimmen
en weer vallen. Ik schrok er van en wachte even,hoorde hem weer klimmen,en boem,ging tie weer..
Opgestaan en naar hem toe gegaan,zat ondertussen alweer hoog in zijn kooi,maar stil,klom niet,viel niet,
heb een tijd gewacht,hij deed niks meer,dus lichten uit wil weglopen,en boem,vielt ie weer naar beneden..
Weer naar hem toe,maar steeds als ik keek,was hij alweer omhoog aan het klimmen,en hij viel alleen als ik weg was,
dus kon niet zien wat er nou precies gebeurde steeds..

wat ik moest doen,maar toen was het over.. Ben gaan slapen en vanmorgen toen ik opstond lagen er een paar
druppels bloed in zijn kooi.. Hij ag er verder wel ok uit,fluite er vrolijk op los ,maar toch maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
(bloed in zijn kooi bleek overigens van zijn vleugels te zijn door het vallen,kapot geschaaft,
dacht eerst dat er misschien een pennetje gebroken was maar dat was niet het geval)
Maar kwamen bij de Da aan,vond hem er verder wel goed uit zien,maar hij zei dus dat een papegaai NOOIT uit zijn kooi valt
en zeker niet 1 die ook nog eens kan vliegen (vleugels zijn niet geknipt )
Hij dacht dus dat ie of Calcium tekort heeft of epeleptische aanvallen.
Heeft bloed bij hem geprikt en krijg maandag de uitslag...
Hij is niet van de wereld als hij valt,hij klimt altijd meteen omhoog,maar is soms weleens in een soort "roes"
dan klimt ie omhoog,gaat ie op zijn stok of bakkie zitten en heeft ie een betekenloze blik in zo'n ogen en reageert
ie niet echt op me,dit duurt een halve minuut,soms iets langer.. (maar dit is dus niet altijd dat ie dat heet )
Maarja maandag duurt voor mij nu zo lang en dacht dat misschien iemand hier zoiets had meegemaakt of
wist wat het zou kunnen zijn,
vind het echt zo erg om me kleine tere vogeltje zo te moeten zien ..