Echo leeg, maar toch mijn twijfels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Echo leeg, maar toch mijn twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:22

Vandaag was het de 29e dag na de dekking en hebben we een echo laten maken. Op de echo bleek ze dus leeg te zijn, maar mijn gevoel zegt iets anders.

Haar gedrag is net zoals bij de eerste dracht, maar ik kan me eigen natuurlijk vergissen.
Ik heb vanavond ook met meerdere fokkers en de eigenaar van de dekreu gesproken. Deze hebben typisch ook allemaal slechte ervaringen met een echo. Vaak werd gezegd dat de teef leeg was, maar na 9 weken kwamen er toch een heleboel puppen uit.
Wie heeft dit ook meegemaakt?

Ook bij een mede-fokker vonden ze de 1e keer niks, maar op aandringen van hem toch nog maar één laten maken. Pas na 1 1/2 uur zoeken vonden ze de pups en het waren er uiteindelijk 8!

Mijn da heeft ook alleen maar onderaan de buik gescand, maar misschien draagt ze deze keer wel heel hoog en zit het achter de ribben???

Pffffffff....wat een onzekerheid.
Zoiezo ga ik maandag voor een 2e echo bij een andere da.

Maar wie heeft dit ook al vaker meegemaakt en achteraf bleek ze toch drachtig te zijn?

Groetjes ;)

_janet_

Re: Echo leeg, maar toch mijn twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:34

Wij hebben met de pretecho's toch atijd gelijk hoor.
Onze radiologe ziet ze gelijk.
Met 29 dagen zijn de vruchtjes zeker groot genoeg om duidelijk te zien. (zwart bolletje met een grijs vruchtje erin) je ziet zelfs de hartjes al kloppen.

Misschien ligt het aan de apparatuur of echo vaardigheid van de DA

Juangi

Re: Echo leeg, maar toch mijn twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:35

Zou kunnen, of last van schijnzwangerschap (als dan kan bij paard)?

Je voelt het zelf het beste aan, misschien bij een andere veearts een andere laten maken?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:43

Ja het is precies de 29e dag na de dekking, maar ja de bevruchting zou ook pas een paar dagen later kunnen hebben plaatsvinden.
Dat kan ook 2 of 3 dagen duren.

Mijn da heeft misschien 5 min. gekeken en als je dan van een andere fokker hoort dat ze bij zijn teef na aanraden van nog een echo pas na 1 1/2 uur de puppen vinden???
Hij heeft ook alleen maar d'r buik gescand maar als ze hoog zitten zal een da toch ook hoger moeten scannen.

En misschien is ze ook wel leeg, maar mijn gevoel zegt van niet.

Er zijn zoveel mensen die zeggen "voor mij nooit geen echo meer". Bij echo bleek de teef leeg,maar beviel na 9 weken toch.

Ik zal idd gewoon effe af moeten wachten tot maandag en desnoods een bloedtest laten doen.

Pffffffffffff....wat een hoop spanning allemaal zeg ;)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:46

Juangi schreef:
Zou kunnen, of last van schijnzwangerschap (als dan kan bij paard)?

Je voelt het zelf het beste aan, misschien bij een andere veearts een andere laten maken?

volgens mij gaat dit over een hond,of heet een dekhengst tegenwoordig een dekreu? :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

kamatz schreef:
Mijn da heeft misschien 5 min. gekeken en als je dan van een andere fokker hoort dat ze bij zijn teef na aanraden van nog een echo pas na 1 1/2 uur de puppen vinden???
Hij heeft ook alleen maar d'r buik gescand maar als ze hoog zitten zal een da toch ook hoger moeten scannen.

Als je Da goed echo's kan maken, kan je het binnen een paar minuten zien.
Maar ik geoof er niets van dan een DA 1 1/2 uur heeft zitten zoeken naar de pups.
Dat lijkt mij lariekoek.
het is geen totale buik echo die je maakt.
Je kijkt ongeveer vanaf de blaas tot bij de nieren, en dan beide kanten.