Wat doen jullie met je kat als jullie op vakantie gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Wat doen jullie met je kat als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:44

Nou, de titel is dan ook meteen mijn vraag.

In februari hebben mijn vriend en ik onze kat Sem gekregen. Sem is op dit moment bijna 6 maanden en wordt over 2 weken gecastereerd. In juli gaan mijn vriend en ik 14 dagen op vakantie. Sem is dan ruim 6 maanden. Mijn schoonouders hebben al aangeboden om op Sem te willen passen. De kans is groot dat Sem daar de tuin in vlucht en dan....ja dat spreekt voor zich. Ik voel me daar niet heel fijn bij.

Nu ben ik een beetje gaan zoeken op internet en heb ik genoeg kattenpension adresjes gevonden. Bij zo'n pension gaan de katten allemaal bij elkaar. Ik heb geen idee hoe Sem hierop zal reageren en ben dan weer bang dat ik een angstig en misschien wel sproeiend katje terug krijg.

Nog even extra info; Sem komt bij ons niet buiten omdat we hem eerst willen laten chippen. Dit gebeurd als hij gecastereerd wordt.

Wat is jullie ervaring en wat doen jullie met je kat als je op vakantie bent?

Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes Danique

Limoen

Re: Wat doen jullie met je kat als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:50

Onze katten blijven thuis, kunnen in de garage en de buurvrouw komt elke dag langs om ze te verzorgen en even te knuffelen.
Zo voelen onze katten zich toch het fijnst.
Lekker in de tuin en op het land en beetje binnen.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:58

Tja dat zou ook kunnen maar dan zit hij de hele dag binnen zonder gezelschap. Vind dat zelf er zielig omdat het een vreselijk aanhankelijke kat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:01

Kattenhotel. :o
In de auto vinden ze het vreselijk, maar als ze er eenmaal zijn zijn ze er niet meer weg te slaan :+.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:03

Bij mij blijven ze gewoon thuis. Mijn moeder verzorgt ze en geeft ze de nodige aandacht. Ik merk niet dat ze het erg vinden. Volgens mij hebben ze meer stress als je ze verhuist.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:03

Mijn buurvrouw zorgt voor mijn katten. Ze geeft ze eten en houdt alles in de gaten enz.

Er is niks prettigers voor een kat om in zijn eigen huis te blijven!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:04

die van mij gaan waarsch naar een kattenhotel.
Met name Bo is zo mensgericht dat ik bang ben dat hij er vandoor gaat als hij een week alleen maar mensen ziet die hem voeren en dan weer weg gaan

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:07

Die van ons (3 stuks) gaan niet naar een pension of kattenhotel; dat wordt mij een beetje te prijzig hoor à €5,- per kat per dag x 10 dagen...
De jongste gaat bij mijn zusje en zwager logeren; vorig jaar ook gedaan en dat is van beide zijden prima bevallen. En de oudste twee blijven gewoon thuis met voldoende voer en water en om de dag komen mijn (schoon-)ouders even aandacht geven, bakken schoonmaken en voer en water bijvullen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:09

wij kunnen goed met de buren overweg dus voeren die de poes en de konijnen :D
zijn zij weg dan voer ik hun dieren.

is het makkelijkste,zij kunnen zo heen en weer lopen
de poezen hebben het ook heel snel door, als de buren weg zijn dan zitten hun katten hier in de tuin en andersom.
komen ze weer thuis dan zie ik hun katten ook niet meer

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:08

Mijn katten blijven zowieso thuis. Mijn zus zorgde er eerder voor, nu ga ik kijken naar iemand anders omdat ze verder weg woont om elke dag te kunnen komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:10

mijn katten blijven gewoon thuis, ik zorg voor een voedselvoorraad voor een week, zorg ervoor dat ze erin en eruit kunnen........... en dan hebben ze het helemaal prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:15

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:20

Mijn ouders hebben n vakantiewoning in Nederland. Daar ga ik elk jaar 2 a 3 weken naar toe.
Voorheen kwam n vriendin elke dag langs om mijn 2 katten te verzorgen. Echter daar raakte de ene (ik noem hem zwakbegaafd :D ) zo gestresst van dat ik dit jaar zo'n op-zn-kop voer- en waterbak neerzet en zelf om n paar dagen langs huis gaan.
Ik zou n kat niet naar n pension doen, n hond eerder.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:13

Mijn moeder zorgt -godzijdank- voor mijn katten, ik kan haar helemaal vertrouwen en mij katten kennen haar, Jim is niet zo moeilijk, maar Nev is heel stressig, dus een vreemde omgeving en/of vreemde mensen zou voor hem echt helemaal niks wezen, dus vind m'n moeder een super mom, ze zorgt ook voor m'n paard als ik met vakantie ben :+: Zonder haar, geen vakantie voor mij :Y)
Ja ze krijgt altijd een heel leuk souvenir :P

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:22

ik dump de kat dan bij mijn ouders :+
moet zowiezo volgende maand een maand in het ouderlijk huis oppassen waarbij mijn poes meegaat, dus ze kent het al. en de poes van mijn ouders wordt dus om de beurt door mij+ mijn ouders verzord. zou zelf niet snel voor een pension kiezen.
dan liever alleen thuis en elke dag iemand even laten voeren denk ik.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:25

Haha, de kat van mijn ouders blijft de afgelopen 9 zomers thuis. Mijn oma of buurvrouw of nu zelfs huis-inwondend-oppas is er dan om de kat eten te geven en plantjes water te geven ;)
De kat daarintegen doet al 9 zomers hetzelfde:

Hij peert hem voor de zelfde tijd als mijn ouders weg zijn, en komt op de dag dat mijn ouders (en alle broertjes en zusjes) terug zijn weer terug!

Gaat elk jaar weer goed! ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:27

Ik heb een vriendin die 3 weken in huis komt.
Ik heb 2 katten, 2 honden (de grote blijft thuis, de andere gaat naar de boerderij), 1 hamster en 1 konijn.
Als wederdienst mag ze mijn koelkast leegeten en mijn auto 3 weken gebruiken.
Haar vader is een gepensioneerde DA, en dat is dus ook mooi meegenomen.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:17

Wij gaan zaterdag kijken bij een kattenhotel, of we dat wat vinden voor ons schatje. We gaan twee weken weg en dit is de eerste lange vakantie sinds we hem hebben. Een paar daagjes thuis lukt wel, met een vriendin die hem eten komt geven, maar twee weken durven we echt niet aan... het is echt een gezelligheidskat dus ik vind het zielig om hem 2 weken aan z'n lot over te laten met maar 1 keer per dag wat menselijke aandacht (als 'ie dan überhaupt binnen is). Vind een hotel dan toch een wat rustiger idee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:20

Die van mij komen niet buiten, maar er komt een collega van mij elke dag om ze te voeren, de bak te doen en aandacht te geven. Maar ik ben maar 4 daagjes weg dus dat moet kunnen. Als ik weken weg zou zijn zou ik zorgen dat er iemand in mijn huisje komt. Wel iemand die ik ken natuurlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:25

Ik breng mijn katten bij mijn moeder :) En mijn konijn kan bij haar vorige baasje logeren als ik op vakantie ga :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:29

Ik dump de kat ook bij mijn ouders. :D Daar zit nog een kat , een heel oudje van 18 en dat gaat wel okay. Gewapende vrede noemen we het.
Mijn poekie moet je dan wel met rust laten. Anders... }>

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:33

Onze 2 katten gaan altijd als wij op vakantie zijn naar een super privé katten pension. Ze krijgen er lekker veel aandacht (en eten), &komen altijd (tot nu toe) als herboren terug. Heerlijk ontspannen en rustige dieren.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:07

Onze 2 katten blijven in hun eigen huis als we weggaan, de buren verzorgen ze en mijn ouders komen om de dag ze extra aandacht geven en controleren op wat dan ook. Ze kunnen allebei naar buiten door het kattenluikje en gaan en staan waar ze willen, ze krijgen alleen iets minder aandacht in die tijd.

We zijn op zn langst 2 wk weggeweest, vond het wel moeilijk om ze een soort van achter te laten ik bel dan ook bijna iedere dag naar de buren om te vragen hoe het ze gaat.
Als we dan weer terug zijn, is de ene kat door het dolle heen van blijdschap en de andere kijkt ons 3 dagen niet aan.....

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:40

De katten van ons - 3 stuks - blijven thuis. De buurman aan de overkant verzorgt ze dan voor ons samen met zijn dochter, die is ong. 12 jaar. Dan krijgen ze ook enorm veel aandacht en mogen ze ook gewoon naar buiten, ze mogen boven slapen en beneden.
We hebben ze nog nooit naar een opvang gedaan, en om een 14 jaar oude poes het nog aan te leren is lastig. Het gaat zo prima, en hebben we geen opvang, dan blijven we thuis ;).
Gelukkig zijn katten heel zelfstandig en hebben ze niet 24u per dag iemand nodig, dat scheelt.
Als we dan weer thuiskomen gunt de 1 ons geen blik waardig, behalve bij mij. Waarom weet ik ook niet... De ander doet net alsof we er altijd al waren en de jongste weet ik nog niet, want we zijn nog nooit weggeweest sinds hij er is.