Stambom chihuahua (fci) alsnog verkrijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Stambom chihuahua (fci) alsnog verkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:39

Wij hebben een chihuahua overgenomen, niet om het hebben van een chihuahua oid, maar om de gezelschap die het onze andere hond bied.

Nu hoorde wij dat de hond een stamboom had/heeft bij het fci, maar dat dit papier niet aanwezig was (ivm extra kosten oid).

Nu zijn wij er wel in geinterreseerd, maar hoe kan ik dit nog krijgen?
De vorige eigenaar kon niet meer bij de gegevens van de fokker komen, en na heel wat zoeken op internet en rondbellen ben ik erachter dat het mij ook niet gaat lukken.

Limoen

Re: Stambom chihuahua (fci) alsnog verkrijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:43

Lijkt me een beetje een wazig verhaal.

Het lijkt me dat die mensen de fokker wel weten, je weet toch wel de fokker van je chihuahua? En ze zijn dan gechipt door raad van beheer, ik weet niet wie de stamboom krijgt de fokker of raad van beheer.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:44

x_Sannee schreef:
Lijkt me een beetje een wazig verhaal.

Het lijkt me dat die mensen de fokker wel weten, je weet toch wel de fokker van je chihuahua? En ze zijn dan gechipt door raad van beheer, ik weet niet wie de stamboom krijgt de fokker of raad van beheer.

Ze konden me alleen vertellen dat het in Zeist was, maar verder niet meer de naam of adres wisten.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:46

Hm.. Apart verhaal, persoonlijk zou ik de naam van de fokker uit m'n hoofd weten als ik een chihuahua met stamboom kocht.

Hebben ze hem/haar als pup gekocht?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:51

Als het om extra kosten ging van wel of geen stamboom dan zit er dus gewoon geen stamboom bij. Maar laat de chip lezen bij bv de dierenarts en vraag het aan de raad van beheer in Amsterdam.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:52

x_Sannee schreef:
Hm.. Apart verhaal, persoonlijk zou ik de naam van de fokker uit m'n hoofd weten als ik een chihuahua met stamboom kocht.

Hebben ze hem/haar als pup gekocht?

Ja ze hebben haar als pup gekocht.
Die meneer kon me vertellen dat de hond in Zeist gefokt is, en dat hij er zo heen kon rijden met zijn ogen dicht bij wijze van.
Hij kon zich de naam alleen niet meer herinneren (diertje is overigens al een jaar oud).

Wij hebben de hond overigens niet overgenomen in de wetenschap dat er een stamboom was, het ging ons eigenlijk alleen om de grootte van het diertje (hou niet van grote honden) en of het diertje gezond was.
En toen vroeg ik terloops of er een stamboom aanwezig was, en toen zei hij dat hij daar toen niet voor gekozen had ivm extra kosten.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:54

En die keus is er niet. Stamboom wordt nm bij geboorte aangevraagd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:55

Maar als hij de dekking niet heeft aangemeld, of geen stambomen heeft aangevraagd, dan heeft het beestje dus geen stamboom.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:03

Wanneer leren mensen nou eens (ts, niet persoonlijk bedoeld!) dat een stamboom niet meer of minder geld kost. Sterker nog , een stamboom kan niet eens wel of niet aangevraagd worden. Óf hij wordt niet aangevraagd, dan fok je niet volgens de richtlijnen, of je hebt gewoon een hond met een stamboom.

Een stamboom kost niet meer of minder dan een hond waarbij de stamboom wordt aagevraagd...

Dus simpelweg, je hond heeft géén stamboom en de oude eigenaar heeft dus gewoon een 'vuilnisbakje' gekocht, voor de prijs van een hond met een stamboom.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:10

Ik denk ook dat dit het geval is nikki__
Ik heb een keer zelf de stamboom van mn pup aangevraagd omdat ik dacht dat de fokker hem niet meer aan me zou geven
de kosten waren iets van 20 euro
dus voor het geld hoef je het eigenlijk niet te laten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:58

Jammergenoeg niet meer achteraf aan te vragen, dat had dan bij de geboorte gedaan moeten worden.

Heb je een foto van hem/haar?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:39

Je zou ook even naar het chipnummer kunnen kijken (als je tenminste wel het paspoort mee hebt gekregen). Als ze een stamboom zou hebben, is ze door Raad van Beheer gechipt. Dus dan zou haar chipnummer moeten beginnen met 528 (landennummer van NL) en dan moet er 140 achter staan (nr van RvB) staat er een ander nr ipv 140 heeft ze dus geen stamboom..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:45

Weet iemand ook hoe het zit als de stamboom verloren is geraakt bij verhuizing van de vorige eigenaar?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 23:57

Dat is dan wel te achterhalen lijkt me..
maar als hij nooit is aangevraagd bij de geboorte is er gewoon geen ;)