Kattenk*ts uit kleed halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Kattenk*ts uit kleed halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:29

Wij hebben hier een heel leuk creme kleuring kleedje liggen in de woonkamer. Nu heeft alleen 1 van onze katten erop overgegeven :(
Ik ben al met water en wat azijn aan de gang gegaan, maar het is er niet helemaal uit, het blijft een oranje plek :( wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

Nickeltje

Re: Kattenk*ts uit kleed halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:32

Kan het kleedje in de wasmachine? Desnoods op een speciaal programma?
Of is het kleedje daar te groot voor?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:32

Daar is het te groot voor, het is denk ik 2 meter bij 1,40

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:33

Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 03-06-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:34

Dan zijn er inderdaad verschillende middelen waarmee je het kan proberen. Een ritje naar de supermarkt vrees ik...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:34

Afwasborstel water in een teiltje en allesreiniger. Op de knieen en schrobben maar. Even pokkewerk maar ik krijg het er altijd wel schoon mee

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:37

Dan ga ik nu eerst even de tip van Wendel proberen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:47

Hm, ik heb het idee dat het wel iets minder is nu, maar volledig gaat het niet weg. Het probleem is dat een kleed is met ehm ja hoe leg je dat uit. Het is hoogpolig. Dus als je er enorm overheen gaat schrobben, heb je straks wel de vlek eruit, maar een kale plek op het kleed :D
Ik ga denk ik toch ook maar eens dat spul van HG voor zeer moeilijk verwijderbare vlekken proberen. Altijd handig om in huis te hebben :)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:48

auk schreef:
Hm, ik heb het idee dat het wel iets minder is nu, maar volledig gaat het niet weg. Het probleem is dat een kleed is met ehm ja hoe leg je dat uit. Het is hoogpolig. Dus als je er enorm overheen gaat schrobben, heb je straks wel de vlek eruit, maar een kale plek op het kleed :D
Ik ga denk ik toch ook maar eens dat spul van HG voor zeer moeilijk verwijderbare vlekken proberen. Altijd handig om in huis te hebben :)

Heb zelf ook een hoogpolig tapijt. Laat het eerst een drogen en daarna kijken wat er nog van over is. Maar wat geen jij je katten te eten omda het oranje is :+ Worteltjes????

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:51

Whaha nee ze krijgen gewoon normaal voer hihi :D Wat voor kleur heeft het bij jullie katten dan? ;)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:52

Euh.....bruin/groen, hahhaMaar die van mijj kotsen bijna niet. Alleen als ik ze een ontwormingpasta heb gegeven

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:57

Ik heb "mooie" kleedjes opgegeven. Er ligt nu een Hornbach kleedje wat heel goedkoop was voor de bank. Ik weet niet of andere katteneigenaren dat probleem ook hebben, maar al ligt er een kleedje van 10x10 cm. op de grond, dan zullen ze uitgerekend op dát kleedje gaan zitten kotsen. Helaas kotst mijn zieke kat wel zo nu en dan. Het goedkope kleedje ga ik dadelijk buiten een keertje met groene zeep behandelen en afspuiten. Als het vies blijft, jammer dan, dan koop ik wel een nieuwe.
Op een hoogpolig kleedje zou ik eerder zo'n bus tapijtreiniger gebruiken (wel eerst op een redelijk onzichtbaar plekje uitproberen!).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:59

Nou haha, we hebben dit kleedje ook gewoon gekregen van de ouders van mijn vriend. Die hadden hem over. Maar hij staat hier zo leuk en gezellig. Meja :(

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:14

auk schreef:
Nou haha, we hebben dit kleedje ook gewoon gekregen van de ouders van mijn vriend. Die hadden hem over. Maar hij staat hier zo leuk en gezellig. Meja :(

Haha! Daar vragen heren en dames katten niet naar (kijkt even meewarig naar de bank waar hier en daar toch aardig aan geplukt is).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:31

Nou de katten vinden het kleedje ook helemaal het einde. Onze poes heeft zichzelf al het hele kleed tientallen keren rondgetrokken :D En ze liggen er ook heel veel op, alleen die kotsplek is eeuwig zonde :( gelukkig heb ik in ieder geval wel met allesreiniger erop gezeten, dan lijkt het nog schoon ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:32

Heb je geen stoomapparaat of een familielid die er een heeft?
Mijn moeder heeft ook katten en maakt dit ook weleens mee.
Even de stomer erop en hoppa, het is zo weg.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 12:36

Nope helaas, ik zou zo ook niemand weten eerlijk gezegd. En om nou daarvoor naar Boels te gaan....
Ik ga toch maar dat HG spul in huis halen denk ik

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:39

Mijn perzenbabytje had een tijdje last van zachte ontlasting. Dat bleef aan zijn vachtje hangen en overal waar hij zat liet hij een plek acher. Ook op precies de witte gedeeltes van mijn hoogpolige kleed :'(
Eerst heb ik het schoongemaakt met afwasmiddel, maar de geur ging daar niet van weg. Nu heb ik HG tapijtreniger en dat werkte echt als een trein. Fijn spul wat snel werkt en de stank goed weghaalt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:21

ik dacht ook gelijk aan een stoomcleaner, bij de blokker of dergelijke winkels heb je van die kleine stoomcleaners die bijna niks meer kosten maar waar je het dus wel mee uit je tapijt krijgt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:07

Vanish ;)