Kat op bezoek bij de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Kat op bezoek bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:21

Hoi,

Mijn moeder heeft sinds november een katertje in huis. Ondertussen is het kleine monster gecastreerd. Het is een super brave kat die een beetje te sociaal is. Nu met het mooie weer, heeft hij ontdekt dat de buren de deur openstaan hebben. Hij gaat dus rustig naar daar en gaat daar op de zetel en op het bed liggen. De buren vinden het wel schattig, maar wij zien dit liever niet (om burenruzie en dergelijke te vermijden).

Heeft er iemand een goede tip om hem bij de buren weg te houden?
Binnenhouden willen we niet ( Hij breekt nu al het huis af)
En zorgen dat hij de tuin niet uitkan is ook geen optie

Groetjes

RelarDevi

Re: Kat op bezoek bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:38

Jee lastig lastig.. Misschien eens om tafel gaan met je buren om hier duidelijkheid over te krijgen..
Bijv je probeert je kat zo min mogelijk bij hun binnen te krijgen, en zij gaan hem niet voeren o.i.d..

Vroeger toen ik klein was, kwam de kat van buren altijd bij ons binnen.. Uiteindelijk woonde hij praktisch bij ons. Mijn ouders hebben wel goed overgelegd met de buren maar ze vonden het eigenlijk echt geen probleem (ze waren van hun probleem af namelijk hun hond was echt vals voor kat)

Ik denk dat je met goed praten hoop verder komt.. en hopelijk ook burenruzie voorkomt :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kat op bezoek bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:24

Idd bespreken met de buren dat je niet wilt dat de kat daar binnenkomt of mogelijk voer krijgt in de toekomst. Mochten ze het zelf zo lief vinden dan moeten ze maar zelf een kitten nemen.
Een andere oplossing zie ik niet hiervoor omdat zij het toestaan.