Vandaag was het weer tijd om afscheid te nemen van mijn 2 liefdes, Tom en Huckleberry, de serassa en de shebunkin. Terwijl we wachtten tot het water in de emmer wat afgekoeld was en ze een beetje waren gewent aan de bacterieën in het water wat ik erbij in had gedaan zaten we te kletsen en in 1 van de vijvers te kijken. Ik zei dat ik het zo jammer vond dat ze zo snel groot worden, omdat ik vrij snel weer afscheid moet nemen. En op dat moment komt hij voorbij gezwommen: een speldenknopje. En ze wijst: 'kijk een babyvis!'
Meeste van de baby visjes worden opgegeten daar in de vijver, en dat vond ik zielig. En ik vind het ook zielig om volwassen vissen te houden in mijn aquarium. En zo is het plan gegroeid. We hebben 6 babyvisjes gevangen, en die zitten nu in mijn 20 literbak

Ik ben erg benieuwd wat het zijn, want omdat ze zo klein zijn is dat niet te zien. Er zijn er 2 wat donkerder en 4 wat lichter, maar meer dan dat kan ik er ook niet van maken. Ik hoop dat ze de nacht doorkomen, want ze zijn van vijverwater naar vijverwater met (geconditioneerd) leidingwater gegaan... Morgen even babyvissenvoer halen, en een nieuw plantje.