Ik heb al jaren twee grasparkietjes in een grote voliere binnen zitten, nu rol ik ze de laatste tijd wel eens buiten en het lijkt erop dat ze dat wel leuk vinden. Ze fluiten en schreeuwen naar de andere vogels. Nu was ik aan het denken om ze buiten te laten om te beginnen voor de zomer, voor de winter wil ik ze eigenlijk wel naar binnen doen. Is dit een goed idee en is deze kooi daar geschikt voor. http://www.verrasjevogel.nl/volieresina ... p-391.html
Deze heb ik namelijk, of moet ik daar iets in maken voor de nacht en koudere dagen. Ze staan uit de wind en uit de zon, alleen smorgens vroeg hebben ze even zon, dat kan ik met een parasol oplossen. Wat vinden jullie hiervan, zou ik ze buiten kunnen laten.
Wij hebben onze parkieten zomer en winter buiten zitten. Naja, alleen degenen die er vanuit de zomer aan wennen. Wat we in de herfst en winter in de opvang krijgen, blijft binnen tot mooi weer. Onze voliere heeft een lekker grote buiten ren, maar ze kunnen naar binnen vliegen naar een volledig dicht nachthok. Waerdicht en winddicht. De ingang voor de vogels is alleen een luik. Deze winter met de super harde vorst hebben we dat ook afgesloten en ze een aantal dagen in het nachthok gehouden. Onze voliere is zelf gemaakt...
Ik had al eens op marktplaats gekeken naar een voliere, maar die zijn voor twee parkietjes wel heel erg groot. Ik zou dus in pricipe alleen iets moeten maken waar ze wind en regen vrij kunnen zitten. Iets van een hok ofzo.
Mijn ouders hebben echt al jaar en dag parkieten in dezelfde kooi als in jouw link buiten staan. Ze staan in zowel zomer als winter buiten. In de winter gaat er een stuk doorzichtig zeil omheen zodat de kooi winddicht is. Als het echt goed onder het vriespunt komt zet mijn vader de kooi in de schuur met een anti-vries kacheltje. Vogeltjes doen het al jaren super.