Vanavond rond 18.00 uur was ik aan het rijden in de buitenbak. Op het moment dat Bonanza en ik er zowat overheen rijden, valt mijn oog op bovenstaand frummeltje. We hebben hem godzijdank niet geraakt. Natuurlijk meteen afgestapt en het kleintje opgepakt. In de buurt geen bomen, meter of vijf verder een loods. Daar zitten wat zwaluwnestjes maar kun je met geen mogelijkheid bij komen. Hoe dit hummeltje de hoefslag van de buitenbak heeft kunnen bereiken is een raadsel. Al ben ik er inmiddels wel achter dat het een vechtertje is. In eerste instanie boven op de mesthoop (vlas) een kuiltje gemaakt en hem daar neergelegd. Uurtje of twee later leefde hij nog en was nog steeds even levendig als toen ik 'm vond. Wel behoorlijk afgekoeld. Besloten 'm toch maar mee te nemen naar huis, al weet je van tevoren dat zo'n ieniemienie het zeker niet overleeft.
Maar: nu ruim vijf uur later en hij is er nog! De buurvrouw heeft 'm omgedoopt tot Pino. Niet gek als je z'n stoere kuif ziet.

We hopen op het beste, al maakt Pino erg weinig kans vrees ik. Maar hij vecht en ik wil 'm toch die kans geven. Als hij morgen nog leeft, bel ik het vogelasiel ofzo. Heb al gelezen dat je daar ook kleine kale hummeltjes mag brengen.

Tips zijn erg welkom!